VIKTIG....

mammamø!

Forelsket i forumet
Endelig kommer dette mer og mer fram i media.. og jeg er overlykkelig over at de advarer alle mammaer der ute.. jeg ser nesten daglig flere vogner med teppe foran og da knytter det seg i magen min...

huff, tenk om det værst tenkelige skjer og du vet at det er du som har hengt teppe foran vogna [:(][:(]

Dagens budskap: ikke heng teppe over vogna, bruk heller insektsnettet [:D]

http://www.fvn.no/nyheter/article833799.ece

glemte å legge ut linken [:D][:D][:D]

er desverre få som vet om dette, (så lenge de ikke er på bv da[8D])

Denne skal ut på fb!! Har selv av og til hangt jakka foan deler av åpåningen for å få det mørkt nok da Nikolai irriterende nok må ha det meget mørkt for å sove.. Men den har skjeldent fått henge i fred [8D]

ORIGINAL: SalaPalmer

Jeg så noen senest i går, og jeg fatter ikke at det ikke går an å skjønne det av seg selv, jeg. Når man stenger igjen eneste åpningen hvor luften kommer inn, så er det jo innlysende at oksygentilførselen blir lav [&:]

!

Jeg glemmer aldri den varme sommerdagen i sommer jeg gikk forbi ei barnevogn som stod i steiksola og mammaen satt ved siden av med en røyk å prata i tlf, jeg klarte ikke dy meg å avbrøt henne med at det der var overhode ikke bra.

OG DEN OVERHØVLINGA jeg fikk etterpå!!! [8|]
Hadde da ingen grunn å blande meg jeg og hun var da trebarnsmor og godt erfart!!!

Måtte bare riste på hode å gå min vei, huff og huff...

ORIGINAL: Veråna

Jeg glemmer aldri den varme sommerdagen i sommer jeg gikk forbi ei barnevogn som stod i steiksola og mammaen satt ved siden av med en røyk å prata i tlf, jeg klarte ikke dy meg å avbrøt henne med at det der var overhode ikke bra.

OG DEN OVERHØVLINGA jeg fikk etterpå!!! [8|]
Hadde da ingen grunn å blande meg jeg og hun var da trebarnsmor og godt erfart!!!

Måtte bare riste på hode å gå min vei, huff og huff...

Det var nok godt ment, men jeg hadde også gitt deg en overhøvling om det hadde vært meg! [;)]

ORIGINAL: *Mina min*

Nå er det vel ikke pga man er redd for insekter at folk henger teppe foran. Så insektsnett har jo null funksjon når målet er at ungen skal ha det mørkt.

Men jeg er helt enig altså. Tepper har ingenting foran åpningen i vognen å gjøre.

Mitt insektsnett gjør det faktisk ganske mørkt. har det som følger med emmaljunga city crossen og det er tykkere en de du kjøpe seperat så hos oss har det vært en vinner[:D]

ORIGINAL: SookieStackhouse

Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal gå an, kjempebra at de advarer mot det!

Jeg har tilogmed sett teppe foran inne på kjøpesenter på sommeren [:-] Hva er egentlig vitsen?

Jeg snudde vogna når sola skinte slik at den traff lille i ansiktet [:)]

Såg også ei dame med en svær svart bobblejakke forran vogna når hun gikk inne. Kjente det kokte inni meg[:@]

Dette er så sinnsykt viktig! Jeg syns det er skremmende at ikke flere helsestasjoner opplyser om faren med dette! Det er så sinnsykt mange som ikke har det minste begrep om hvor farlig dette er! Jeg har en venninne som flere ganger har hatt fleece teppe foran ingangen [X(] Jeg har sagt gang på gang at hun ikke må gjøre det, men hun bare ignorer det jeg sier... [:(] Sier det jo i beste mening.. men viser også litt om uvitenheten hennes! [&o]

ORIGINAL: MariaR83

Dette er så sinnsykt viktig! Jeg syns det er skremmende at ikke flere helsestasjoner opplyser om faren med dette! Det er så sinnsykt mange som ikke har det minste begrep om hvor farlig dette er! Jeg har en venninne som flere ganger har hatt fleece teppe foran ingangen [X(] Jeg har sagt gang på gang at hun ikke må gjøre det, men hun bare ignorer det jeg sier... [:(] Sier det jo i beste mening.. men viser også litt om uvitenheten hennes! [&o]

ta å send denne linken til henne på mail da [:D] det er helt vanvittig at så mange ikke vet om faren med å gjøre dette...

jeg sa det til mi svigerinne og da fikk jeg til svar at ett helseteppe er det hull i så det kom nok luft inn til mi niese i vogna. men ett helseteppe har vel samme funksjon som en helsetrøye og det er å holde på varmen om jeg ikke tar helt feil.

ORIGINAL: Hannemor86

ORIGINAL: MariaR83

ta å send denne linken til henne på mail da [:D] det er helt vanvittig at så mange ikke vet om faren med å gjøre dette...

jeg sa det til mi svigerinne og da fikk jeg til svar at ett helseteppe er det hull i så det kom nok luft inn til mi niese i vogna. men ett helseteppe har vel samme funksjon som en helsetrøye og det er å holde på varmen om jeg ikke tar helt feil.

Ja, helseteppe er like farlig som andre tepper. Skummelt som bare det.
MEN, jeg skjønner de som ikke ''vet'' om det. For under halvparten her inne på mars hadde null peiling på dette før det var en tråd om det for lenge siden. Ikke alle som klarer tenke logisk, dessverre.

ORIGINAL: SookieStackhouse

Mye uvitenhet som er ute og går ja, veldig mange som ikke leser og følger med like mye..

Synes helsestasjonene skulle opplyst om dette med sikring i bil også jeg, og hva som er anbefalt når det gjelder bilstol nr 2. Det må jo være en grunn til at de fremdeles selger flest fremovervendte bilstoler

jeg har ALDRI brukt teppe over vognen, har brukt insektnettet heller.. .

Jeg har aldri hatt teppe over åpningen, og kommer aldri til å ha det. Jeg får helt vondt når jeg ser sånt på gata!!

Skjønner ikke helt hvorfor dette er et tema... Alle burde jo sjønne at det ikke er bra å dekke til lufttilførselen til barna sine [8|] Lenge leve logikken!

Back
Topp