Viktig med skorpe?

jeg er glad dem spiser noe av brødet i det hele tatt så om dem ikke spiser skorpene tar jeg ikke så tungt. hender seg vel ganske ofte at hundene får ekstra frokost, lunsj, middag og kvelds da i form av skorper osv som barna gir dem.

Labambie skrev:
Nei, folk får ta de kampene de selv ønsker. Jeg ser ingen grunn til å sette prinsipielle himmel og jord i bevegelse for størkna skall på brødet. Og selvom barnet ikke MÅ spise det da de er små, er det nok meget sannsynlig at de gjør det som voksne. 

Enig .! Har aaldri mast om det men 4 åringene spiser de og det gjør jammen meg han på nesten 2 år.. Ikke alltid med han, men mer enn sjeldent.. 

Tok aldri den kampen vi heller, men i bhg begynte de å snakke om å spise opp det de hadde før de fikk ny mat når lillegutt ble eldst på småbarnsavd. Nå spiser han skorpene uten å tenke over det, og sånn har det vært lenge nå. Vi syntes det var viktigere at han spiste to skiver uten skorpe enn å bare spise en halv og så begynne å krangle på skorpa, noe som ville ført til at han ikke fikk spist seg mett...

Jeg har aldri diskutert skorpen med min datter. Hun spiser den som oftest alltid, men har hendt et par ganger at den har blitt igjen på fatet samtidig som hun har spurt etter mer (hun er snart 3). Jeg gir henne da en ny skive uten å tenke mer over det. Kommenterer det heller ikke. Jeg velger å unngå at mat skal bli et kranglingstema pga en skorpe.. Jeg kan banne på at hun hadde kranglet på den hver gang, om jeg først hadde gjort henne oppmerksom på at den måååå spises.
Jeg kommer ikke til å ta vekk skorpen for henne, men hun velger selv om den blir liggende igjen på fatet..

Back
Topp