Viktig lesing for alle foreldre, og kommende foreldre!!

julina

Betatt av forumet
Å si at jeg blir sint og til tider skikkelig forbanna på barn sine vegne når jeg ser hva noen foreldre legger ut på sosiale medier, det er langt fra å ta hardt i.
Selv om barna er noen vi har skapt, betyr det ikke at vi har rett til å brette ut deres privatliv.
Og når begynner barn sine privatliv?
Jo, fra dag 1.

Hadde mamma lagt ut bilde av meg mens jeg satt på do og bæsja, eller mens jeg vrei meg i vinkel for jeg ikke ville kle på meg, hadde jeg blitt direkte flau og sur. Eller skreve en avhandling av hvor slitsom jeg var på facebook eller en blogg. Jeg vet ikke med dere, men hvis jeg hadde lest det selv så hadde jeg mista mye respekt for mamma.
Et familiealbum er noe helt annet... men dere, internet?
Jeg rister på hodet, og sier som vi sier her i Stavanger: Må bruga ved!



Bra skriving, bør leses:

http://www.side2.no/foreldre/--foreldre-bryter-sine-barns-rett-til-privatliv/5177374.html
 
Jeg er helt enig. Det hadde vært noe annet om bare nær familie og venner kunne lest dette, men dette blir jo mer eller mindre delt med hele verden. Da min bror ble drept hentet media bilde og info rett fra Facebook. De ringte og rundt til den familien som sto oppført der og.
Det som virkelig irriterer meg er at vi har en bestemor som legger ut bilde i hytt og pine av barnebarna sine. Vi har gitt klar beskjed om hun ikke får lov til dette.
 
100% enig. Blir også rimelig hissig til tider over hva enkelte deler... Har også blitt mer og mer bevisst siden ungen vår kom til. I starten la vi ut bilder av henne, men det sluttet vi med etter en stund.

Vi har også krysset av på at barnehagen ikke får publisere bilder av henne.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg legger ut bilde av barnet mitt, av og til! Gjerne skrytebilde fra fotograf eller et fra en ferie (MED KLÆR PÅ). Men jeg hyler ikke ut at hun ikke oppfører seg, for herregud, det gjelder alle barn til tider. De er barn.
Og voksne som sitter på sosiale medier og forteller at barna maser og ikke klarer å leke alene, de tenker jeg at noen skulle tatt nettverkskabelen til, slik at de kunne sosialisere seg med barna og deres behov isteden for å taste masse privat som ingen andre utenfor husets vegger har noe somhelst med.

ÅH. *puster*
 
Viktig å huske på altså!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg syns det er så tåpelig! Brette ut ungen sin på nettet er så tankeløst.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ei på facebook som driver å legger ut om barnas helse, HELE tiden! operasjoner og sykdom nesten hver uke. Synes synd på barna, hvorfor skal resten av verden vite om dette?
Jeg synes derimot at det er kjempekosli å se bilder av venners barn i hyggelige omgivelser, og synes det er helt greit. Men det finnes også grenser på hva og hvor mye man skal legge ut. Det er bedre for barna å se litt av livet sitt i et fotoalbum, enn på facebook!
 
Vi diskuterte det i familieniddagen idag faktisk :p Jeg er helt enig! Barn har rett på privatliv!

-Taster fra appen-
 
Jeg legger ting ut på facebook om datteren min kommer med gullkorn. Legger ut bilder og ting og tang. Men hun elsker å bli tatt bilde av. Har lagt ut et bilde av henne da hun var 4 år og furta fordi hun ikke fikk helium ballong, da la mamma ut et av 4 år gamle meg som furta fordi jeg ikke hadde fått helium ballong :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg legger ting ut på facebook om datteren min kommer med gullkorn. Legger ut bilder og ting og tang. Men hun elsker å bli tatt bilde av. Har lagt ut et bilde av henne da hun var 4 år og furta fordi hun ikke fikk helium ballong, da la mamma ut et av 4 år gamle meg som furta fordi jeg ikke hadde fått helium ballong :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ha ha!

-Taster fra appen-
 
Back
Topp