Viking Ultra 2.0 eller Dock Boot?

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Vi har Dock Boot til 2 åringen vår, men vurderer Viking Ultra 2.0 nå for vinteren. Noen med erfaring?

Har sett på Viking Extreme også, men den virker tyngre og liker ikke helt stroppen øverst.

Kan legge til at her vi bor har det kommet 20 cm. snø det siste døgnet :rolleyes:
 
Last edited:
Her bruker vi dock boots om vinteren, veldig fint her på vestlandet, å med den ullsålen er de god å varm
 
Min erfaring er at dock boot er enkel å bevege seg og leke i for min på 2,5 år. I tillegg til at han aldri har vært kald på beina med disse. Hadde tidligere gummistøvler med ullfôr fra kavat, og når vi var nede i 2-7 grader og slaps, var han ofte kald på foten selv med ullsokker oppi.
I følge min far som går på jakt og divere friluftslivgreier i kaldt vær, er neoprenstøvler, slik som dock boot er, sammen med ullsåle og ullsokk det beste du kan få i kaldt regnvær. Har selv gummistøvler med fôr, og jeg blir kald på føttene selv om jeg har ullsokk oppi, så jeg skal snart gå til innkjøp av neoprenstøvler selv.

Så kort oppsummert - foretrekker dock boot foran alt annet av støvler med fôring :p

Skoen fra viking er forresten helt hard og stiv. Om man liker det eller ikke er individuelt :)
Vi har hatt viking vintersko i tillegg på vinteren da, men det er jo til tørt vært/ når det er ordentlig snø. I fjor var det bare slaps, regn og søle hele vinteren.
 
Min erfaring er at dock boot er enkel å bevege seg og leke i for min på 2,5 år. I tillegg til at han aldri har vært kald på beina med disse. Hadde tidligere gummistøvler med ullfôr fra kavat, og når vi var nede i 2-7 grader og slaps, var han ofte kald på foten selv med ullsokker oppi.
I følge min far som går på jakt og divere friluftslivgreier i kaldt vær, er neoprenstøvler, slik som dock boot er, sammen med ullsåle og ullsokk det beste du kan få i kaldt regnvær. Har selv gummistøvler med fôr, og jeg blir kald på føttene selv om jeg har ullsokk oppi, så jeg skal snart gå til innkjøp av neoprenstøvler selv.

Så kort oppsummert - foretrekker dock boot foran alt annet av støvler med fôring :p

Skoen fra viking er forresten helt hard og stiv. Om man liker det eller ikke er individuelt :)
Vi har hatt viking vintersko i tillegg på vinteren da, men det er jo til tørt vært/ når det er ordentlig snø. I fjor var det bare slaps, regn og søle hele vinteren.
Det som faren din hadde å komme med var nyttig å vite. Da tror jeg vi fortsetter en stund til med Dock Boot. Syns det er vanskelig med vintersko til mini. De skoene vi hadde til ho forrige vinter, som var en vintersko fra Viking, holdt ho ikke varm selv om ho hadde ullsokker i. Her blir det fort -10 midt på vinteren.
 
Det som faren din hadde å komme med var nyttig å vite. Da tror jeg vi fortsetter en stund til med Dock Boot. Syns det er vanskelig med vintersko til mini. De skoene vi hadde til ho forrige vinter, som var en vintersko fra Viking, holdt ho ikke varm selv om ho hadde ullsokker i. Her blir det fort -10 midt på vinteren.

Jeg tror du bare får teste. Jeg har ikke opplevd at disse skoene er spesielt mer glatte enn andre thermostøvelvarianter, som blir nevnt over her, men jeg tror nok jeg ville hatt et par vintersko til uansett - 10 og tørt vær/skikkelig snø. Vi hadde viking vintersko og opplevde at han var varm med dem på. Et tips for kalde føtter er stillongs og ullsokk fremfor strømpebukse, og gjerne først tynn ullsokk også strikka ullsokk.
Men du kan jo eventuelt prøve et annet merke eller en annen skomodell av vintersko denne vinteren.
 
Har dock boots til vår datter på snart 2 og jeg kjøpte et par til meg selv også. Med ullsål og ullsokk har jeg aldri hatt på mere deilig varme støvler... Noe helt annet enn gummistøvler i hvert fall! Så nå er det favorittstøvler å hoppe ned i når jeg skal ut med henne og ut i hagen, så ser nesten de frem til kaldere dager, hehe!

Tenker at hvis de er så digge og varme for meg, så er de nok også det for datteren min også:) hun er deilig varm på føttene når vi har vært ute lenge i ruskevær og sølepytter, og de sitter veldig bra på føttene hennes:)

Har ikke prøvd de andre da, men skikkelig fan av dock boots som du skjønner:joyful:
 
Back
Topp