Vikarleger er noe....

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Min sønn på 2år hadde ett anfall i bhg på tirsdag. Sånt anfall som man forbinder med epelepsi. Vi dro rett til legen. I snart 1 år har vi hatt vikarleger. Legen virket som hørte etter. Så sjekket han medisiner sønnen min fikk. Da hang han seg opp i at nexium kan gi magnesium mangel så det måtte være det. Vi fikk beskjed om en type vitaminer han skulle ta og at vi burde få tatt blodprøver( det var nemlig stengt på laben der). Når jeg kommer på apoteket så inneholder ikke disse vitaminene magnesium
Onsdag. Han er hjemme med meg. Har en merkelig oppførsel så jeg ringer sykehuset han får oppfølging for refluks. De mener sønnen min skal inn å sjekkes på nærmeste sykehus med en gang.
I dag. Får han inn til blodprøver på nærmeste sykehus. De er fine. Snakker med de på barneavdelingen om hva jeg skal gjøre. Vikarlegen må sende henvisng til ø hjelp. Jeg ringer fastlegen når de åpner 2 timer senere( de trenger visst 2 timer lunsj). De i skranken sier de sender beskjeden til legen. Legen ringer meg og sier dette ikke er krise og prøvene var fine. Så sender henvisning til en annen barnelege som jeg veit egentlig bare har astma og allergi som ekspertise. Dette er siste samtale før stengetid på legekontoret. Jeg ringer til denne barnelegen som sier de ikke har tid før i april og de ville bare ha sendt henvisning til sykehuset fordi de ikke kunne gjøre noe. Ringte legevakten som ikke kunne gjøre noe siden det var 2 dager siden det skjedde. Ringte nærmeste sykehus som sa at vikarlegen måtte sende den henvisningen med en gang.

Så nå sitter jeg her da og lurer på hva f jeg skal gjøre. To sykehus sier han må inn til kontroll men vikarlegen vil ikke sende henvisning.

Må legge til at han hadde vondt i hodet før bhg på tirsdag. Vansker med å gå onsdag. I dag har han fått flere utslett som klør og blir borte etter en stund.

Har du mulighet til å be om en annen lege på legesenteret ditt, eller er dette den eneste legen der?

alternativt å gå privat?

God klem sendes.

Ring tilbake til sykehuset og forklar situasjonen. Kanskje barnelegen som fikk henvisningen kan videresende den til riktig sted?

Har du mulighet til å be om en annen lege på legesenteret ditt, eller er dette den eneste legen der?

alternativt å gå privat?

God klem sendes.
Jeg skal prøve. Fikk det ikke til sist denne legen var sånn.

Ring tilbake til sykehuset og forklar situasjonen. Kanskje barnelegen som fikk henvisningen kan videresende den til riktig sted?
Jeg har ringt alle sykehus flere ganger og barnelegen henvisningen ble sendt til en gang. Barnelegen kunne ikke se på det før i april. Sykehusene mener han må inn men hjelper fint lite når jeg ikke får henvisning. Eneste mulighet utenom er at sønnen min får ett nytt anfall og vi ringer ambulanse.

Jeg har ringt alle sykehus flere ganger og barnelegen henvisningen ble sendt til en gang. Barnelegen kunne ikke se på det før i april. Sykehusene mener han må inn men hjelper fint lite når jeg ikke får henvisning. Eneste mulighet utenom er at sønnen min får ett nytt anfall og vi ringer ambulanse.
Huff for en håpløs situasjon, dette skulle jeg virkelig ønske at du slapp. Kan du ringe legevakten en gang til og si at sykehuset har sagt han må inn i dag, men at vikarlegen tullet til henvisningen? Evt prøve å ringe 113? De kan jo ikke for alvor mene at du skal sitte hjemme og vente på et evt anfall? Kjenner du en lege som kan hjelpe deg med henvisning nå? Har du mulighet til å oppsøke privat legevakt? Unnskyld hvis jeg bare kaster ut dumme ideer, jeg fikk bare sånn trang til å hjelpe deg…

Håper du får kommet inn på sykehuset snart og at det går bra med sønnen din. Sender deg en klem.

Personlig hadde jeg ringt legevakten og sagt at sønnen har (sett inn det som passer av de "rare" tingene du beskriver), og at du er veldig bekymret. Få time der. Når lege ser på ham der, overdriv heller enn underdriv, og si at dette ikke er normalt, og at du virkelig er bekymret og vil ha ham inn på sykehus asap. Da kan legevakta legen sende dere rett videre, henvise selv. Da omgår du nautet av en lege det ser ut til at du har møtt. Uten å vite hele historien da, men slik du beskriver den, hadde jeg gjort det.

Jeg ringte legevakten i går men hjalp ikke. Han utviklet elveblest på natten. I dag ringte jeg legekontoret og fikk kjeft av dem. Så ringte jeg statsforvalteren. De sa jeg skulle ringe sykehuset igjen og sende skriftlig klage etterhvert. Ringte sylehusey som fortalte meg hva jeg skulle si til legekontoret. De sa også at han måtte bli undersøkt av lege umiddelbart. Da dro jeg ned til legekontoret. De var like sure som over tlf. De sa vi kunne få hjelp når de hadde tis. Så flere komme inn på hastetimer med kun oppmøte som kom foran oss. Sa igjen til dem at hvis de ikke kan se på han så måtte de sende henvisning til sykehuset. Dette klarte de endelig gjøre. Så vi dro inn. Der så de ordentlig på han. Kunne være allergi så de tok blodprøver. Vi tok jo det i går også men svarene på dem gikk til vikarlegen og legen på barnemottaket var like misfornøyd med vikarlegen så Hu ville ha de prøvesvarene selv. Så da fikk vi endelig startet en utredning på dette. Det vikarlegen først sa det var var helt feil og umulig ifølge sykehuset. Men han var så fast bestemt på dette at de nektet oss hjelp. Blir en fin klage til uka tenker jeg. Nå er jeg så sliten at jeg bare vil sove

Så bra at dere fikk hjelp til slutt, men utrolig at det skulle være så vanskelig.
Stakkars gutten din som har fått elveblest :(
(Har hatt det en gang selv og det var fælt.)
Masse god bedring til ham :Heartred

Så bra at dere fikk hjelp til slutt, men utrolig at det skulle være så vanskelig.
Stakkars gutten din som har fått elveblest :(
(Har hatt det en gang selv og det var fælt.)
Masse god bedring til ham :Heartred
Ja. Sykehuset sa at det som skjedde med de i skranken var ett avvik. Så jeg kommer til å sende klage. Dette var utrolig slitsomt. Heldigvis er elveblest litt frem og tilbake på barn. Har fått allergi medisiner så håper det blir borte fort.

Ja. Sykehuset sa at det som skjedde med de i skranken var ett avvik. Så jeg kommer til å sende klage. Dette var utrolig slitsomt. Heldigvis er elveblest litt frem og tilbake på barn. Har fått allergi medisiner så håper det blir borte fort.
Sende in klage og stå på ditt når det gjelder helsen til dine barn. Jeg fikk selv elveblest før noen uker siden som utvikle seg mer og mer. Var hos lege sist uke fikk medisiner og etter dag 2 så begynte de medisinere hjelp masse :)
God bedring til gutten

Jeg ringte legevakten i går men hjalp ikke. Han utviklet elveblest på natten. I dag ringte jeg legekontoret og fikk kjeft av dem. Så ringte jeg statsforvalteren. De sa jeg skulle ringe sykehuset igjen og sende skriftlig klage etterhvert. Ringte sylehusey som fortalte meg hva jeg skulle si til legekontoret. De sa også at han måtte bli undersøkt av lege umiddelbart. Da dro jeg ned til legekontoret. De var like sure som over tlf. De sa vi kunne få hjelp når de hadde tis. Så flere komme inn på hastetimer med kun oppmøte som kom foran oss. Sa igjen til dem at hvis de ikke kan se på han så måtte de sende henvisning til sykehuset. Dette klarte de endelig gjøre. Så vi dro inn. Der så de ordentlig på han. Kunne være allergi så de tok blodprøver. Vi tok jo det i går også men svarene på dem gikk til vikarlegen og legen på barnemottaket var like misfornøyd med vikarlegen så Hu ville ha de prøvesvarene selv. Så da fikk vi endelig startet en utredning på dette. Det vikarlegen først sa det var var helt feil og umulig ifølge sykehuset. Men han var så fast bestemt på dette at de nektet oss hjelp. Blir en fin klage til uka tenker jeg. Nå er jeg så sliten at jeg bare vil sove

Så utrolig bra gjort av deg! Unn deg hvile i helgen og send klage på mandag. Jeg blir sjokkert over hvordan du og gutten din har blitt behandlet. Håper det går bra med han.

Så utrolig bra gjort av deg! Unn deg hvile i helgen og send klage på mandag. Jeg blir sjokkert over hvordan du og gutten din har blitt behandlet. Håper det går bra med han.
Jeg er sjokkert selv. Den legen er helt forferdelig. Og tydeligvis klart å overbevise damene i skranken om hans meninger. De har aldri vært så ekle mot meg før. Hatt samme legekontor siden 2015. Nå gleder jeg meg til fastlegen kommer. Han som er vikar minner med om han som jobbet på legevakten her i 2016 som påstod at mellomste ikke hadde brokk. Mellomste ble hasteoperert 1 uke etterpå.

Huff så grusomt å måtte gå så mange runder for å få hjelp…

Trist at det er en del dårlig leger der ute, jeg selv har stått i kampen for mitt barn nå. Det tar på! Håper dere nå får god hjelp❤️

Trist at det er en del dårlig leger der ute, jeg selv har stått i kampen for mitt barn nå. Det tar på! Håper dere nå får god hjelp❤️
Håper jeg å. Håper vi slipper den legen frem til fastlegen vår er tilbake. Hadde ikke hatt denne runden hvis han var på jobb.

Back
Topp