Vikariat!!!

x1xPastella

Forumet er livet
Noen som vet??? Noen på jobben sa her om dagen at siden jeg har et vikariat og det er nevnt navnet til en person i kontrakten,
og den slutter har jeg "1. rett" på den jobben... Er det sånn???

Jeg mener det er sånn, at hvis det skal ansettes en ny person i stillingen (altså at den ikke overtas av noen som er ansatt i bedriften fra før) så har du rett på den jobben dersom du innehar de rette kvalifikasjonene. I følge arbeidsmiljøloven mener jeg bedriften skal dekke inntil 6 mnd opplæring/kompetanseheving for at du skal innfri kravene de stiller til jobben dersom du regnes som ansatt i bedriften. Du kan jo sjekke dette mot fagforeningen din, men jeg mener altså at lovverket er ganske klar der. Det kan selvfølgelig være forskjell på de ulike tariffavtaler her... Om du er gravid eller "holder på med det" så er det noe som du ikke trenger å opplyse din arbeidsgiver. Det er ikke relevant, men kan virke negativt i forhold til en evt. ansettelse.

Mvh.
Hilde-Anita sin mann
[8|]

Så hvis det er en annen tannpleier på en annen klinikk som er fast ansatt som vil ha den jobben så skal hu ha den foran meg???

Såvidt meg bekjent skal det innsettes en person fra egen bedrift eller den som har vikariert i stillingen som utlyses

Mvh.
Hilde-Anita sin mann

Okey da er det jo sila bort en del mennesker da... Og det kanskje 1 eller 2 som kanskje vil ha jobben min internt... Stiller jeg da på
lik linje med de andre interne?

Det kommer an på hva bedriften stiller som "ønskede kvalifikasjoner" i stillingsutlysningen. Ofte er det sånn at man ønsker en bestemt person til en jobb og "skreddersyr" stilllingsannonsen til denne.

Kan du ikke bare ta en prat med arbeidsgiver og si at du er veldig interessert?

Mvh.
Hilde-Anita sin mann

snill mann jeg har ja... [:D]

KJempesnill mann du har... Det er bare det at den utdannelsen jeg har er veldig spesifik så det er ingen andre enn oss som har de
kvalifikasjonene og da innebefatter det alle oss som har erfaringer... men jeg skal ta kontakt med både tannpleierforeninga og
arbeidsgiver!!!

TUSEN TAKK FOR HJELPA!!!

Back
Topp