Vikariat

Alexsy

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Maiskolbene 2023 :-)
Hei!

Jeg har prøvd å google meg gul og blå for å finne ut om jeg har rett til å fornye vikariatet mitt i permisjonstiden.

Jeg har i dag en stilling som vikar med kontrakt fornyelse hver 6 mnd. Min kontrakt går ut 2 mnd etter permisjonen starter. Jobben vet fortsatt ikke om graviditeten, men tenker å fortelle de det snart.
Det jeg er redd for er at de ikke fornyer når de finner ut at jeg er gravid. Jeg vet med 100 prosent sikkerhet at de ville fornyet den om jeg ikke var gravid!

Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg <3

Hvor lenge har du vært i vikariat? Er det mulig du kvalifiserer til fast stilling? Det skal ikke være lov å diskriminere pga graviditet, men siden du er i et vikariat har de rett til å ikke forlenge det. Håper det løser seg <3

Du skal jo være i vikariat for noen hvis ikke er det midlertidlig stilling eller engasjement

Vært i vikariatet litt under 1 år. Kom over https://www.tekna.no/lonn-og-arbeid...B2aaaOiiCmR-rRTVsd8K9vJj43xjGfYQrNF76RxRHlA7Q og der virker det som at de må forlenge. Bedriften har absolutt behov for arbeidskraften og har fått inn flere innleide etter meg! Men håper noen som har vært i samme situasjon har noen tips :)

Ut ifra teksten skal du ha rett på den midlertidig stillingen hvis arbeidsgiver fortsatt har behov for stillingen og så sant du er best kvalifisert. Generelt vil nok arbeidsgivere prøve å unngå å måtte betale dobbelt for en stilling. Har du en spesifikk utdannelse som gjør deg godt kvalifisert til jobben? Hvilke avtale har dere siden du sier at kontrakten fornyes hver 6 mnd?

Det kreves ingen spesiell utdannelse men grunnet tidligere arbeidsforhold så er jeg mest kvalifisert.
Der er sånn policyen dems er. 6 mnd av gangen. Gjelder alle innleide der!

Er du innleid? Sannsynligvis ikke. Oppdragsgiver har ikke ansettelsesforholdet, men derimot firmaet som leier det ut.

Det kreves ingen spesiell utdannelse men grunnet tidligere arbeidsforhold så er jeg mest kvalifisert.
Der er sånn policyen dems er. 6 mnd av gangen. Gjelder alle innleide der!

hvis du er innleid er det vel ikke arbeidsplassen som du er ansatt hos, men et bemanningsbyrå?

Er det da bemanningsbyrået som da må evt finne en jobb til meg når permisjon er over? Beklager virkelig dumme spm her

Jeg har vært i din situasjon to ganger, og ikke fått forlenget.

Det begrunner de selvsagt ikke med graviditet, men det vet jo alle at var sannheten.
Klagde inn til LDO, fikk medhold, valgte å ikke gjøre noe med det for og ikke komme i konflikt med arbeidsgiver.

Det begrunner de selvsagt ikke med graviditet, men det vet jo alle at var sannheten.
Klagde inn til LDO, fikk medhold, valgte å ikke gjøre noe med det for og ikke komme i konflikt med arbeidsgiver.

Arbeidsgivere er frekkere. Noreg treng at folk får barn men dei straffer kvinner som er gravide..... Dobbeltmoral.

Var du via vikarbyrå eller vikar direkte hos arbeidsgiver? Jeg kommer absolutt til å ta dette videre om de ikke forlenger for vi skal jo ikke straffes for å få barn. Menn blir så å si aldri straffet for det!

Back
Topp