Vikariat og gravid

Foxy84

Gift med forumet
Jeg har fått jobb,vikariat til oktober..men jeg har ikke fortalt at jeg er gravid.
Skal ditt til uken for å underskrive kontrakt, jeg vil gjerne si det da..for å få det unna..slik at skulle jeg bli kvalm..syk el så vet de hvor for.
Men jeg er også redd for hvordan de tar det..kanskje ikke de vil at jeg skal skrive under kontrakt?

Jeg er litt sånn at trekker de tilbudet tilbake får det være...Jeg vet det kansje ikke er lov..og dumt..men jeg orker ikke mer drama el nå.

Er det greit at jeg sier i fra når jeg skal skrive undet? Bør jeg si det før eller etter at jeg har skrevet under?
Er 4+4 da
 
Er nesten i samme båt som deg... Hadde jobbintervju på tirsdag som var, og da sa jeg ifra at jeg er gravid, så var jeg ferdig med det liksom. Tenker at det er bedre for de å ha meg i 6 måneder (hvis de vil ha meg så lenge) enn ikke i det hele tatt :)
 
Jeg skal begynne ny jobb neste uke og er da 7+2..
Jeg tror jeg forteller ganske så raskt, siden jeg er litt kvalm og trøtt.
Jeg trenger ikke sykemelding pga det, men har i tidligere svangerskap vært sykemeldt pga bekkenløsning, fra uke 10 og 15..:(
Jeg håper jeg kan jobbe så lenge som mulig, men må inn på tul, duotest og ev andre ting, så da blir det en del fravær.

Jeg gruer meg til å begynne i ny jobb. Jeg har ikke lyst å skuffe de, men man må jo få lov til å bli gravid:p
 
Det er vel ikke lov å ikke ansette noen pga graviditet? Jeg har noe fast, mem har blitt lovet å øke stillingen nå i vinter. Merker jo at jeg er litt stresset for å fortelle noe før den kontrakten er i boks, men vil jo heller rikke føre sjefen bak lyset. Men tror vi har loven på vår side altså :) dessuten, graviditet vil jo alltid være en "risiko" når en ansetter kvinner tenker jeg :)
 
Hvorfor fortelle i tilfelle du blir dårlig hvis du ikke er dårlig?
 
Jeg ville ventet, siden du er så kort på vei :) fortell det heller om 3-4 uker :)
 
Hadde ventet med å si det.. Jeg mistet en jobb på denne måten når jeg var gravid med førstemann. Var også i ny jobb med andremann, holdt der skjult så lenge jeg kunne. Løp og kastet opp flere ganger i løpet av dagen.
 
Jeg hadde ventet, de har faktisk ikke krav på å vite det før du er ganske langt på vei, og de har heller ikke lov til å spørre :) Men du må gjøre det som føles riktig for deg og ditt liv.. :)
 
Jeg har tenkt på det så lenge...at jeg er litt stresset...jeg vet jeg burde vente...Men vil få det unna...om jeg ikke får jobben så får det være...jeg tenker om de sier nei nå...hvordan ville de tenkt om meg om jeh forteller om noen uker ...
Jeg skal også pp ul om 2 uker..og letter å forklare en å spørre om.fri med engang..

Jeg er lei av å bekymre meg..nå vil jeg ta ting som det kommer...
 
Du må selv se hva som er best for deg.
Personlig ville jeg ventet til etter UL ihvertfall.
 
Jeg forstår hvorfor du ønsker å fortelle det, men personlig ville jeg ventet :)
Om du skal fortelle det, så kan du også nevne hvor langt du er på vei, slik at de har noe mer å forholde seg til :) Det er stor forskjell på å være 4 uker på vei kontra 15 uker på vei i arbeidslivet :)
 
Back
Topp