vikar ikke fast ansatt??

Solskin86

Andre møte med forumet

Hei 

jeg lurer bare på hvordan det virker ang nav og utbetaling av fødselspermisjonspenger. Jeg er under utdanning men vil være ferdig til jul, jobber nå bare som tilkallingsvakt her og der, har ikke noe fast. Jeg vet at en må jobbe 6 av 10 mnd for å få penger. men er det noe regel om hvor mye en må jobbe?? Eller hvor mange dager det kan gå mellom hver arbeidsdag? 

Håper på svar;) 

 
Hei hei.

Jeg begynner med å si at jeg ikke er hundre prosent sikker på dette, men sånn jeg har forstått det så er det sånn at de tar ett gjennomsnitt av hva du har tjent de siste 6?? månedene og regner utifra de, hva du skal ha i permisjonspenger....  uansett hvor mye du har jobbet... mener jeg...  huff...nå blei jeg usikker mens jeg skreiv, men mener det er sånn... :)
Håper du får ett bedre og sikrere svar av noen av de andre kloke damene her ;)

Goklem fra Trrolla :D
 
Det er ingen regler på hvor mye du må tjene, kun at du må ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd. Mener også det er sånn at hvis du har tjent mindre enn 1/2 G, får du engangsstønad på differansebeløpet. Er ikke helt sikker på det siste..;)

Husk å melde deg opp til studier etter jul også da slik at du kan søke lånekassen. Du trenger ikke fullføre;)
 
*sniker*

Hvis det går mer enn 14 dager mellom hver vakt, telles det som enkeltdager og ikke som sammenhengende periode. De regner gjennomsnitt av de siste 3/6/9 månedene.
 
Nå skal ikke jeg si noe helt sikkert men mener du må jobbe minimum 50%.. Står mye inne på NAV siden sider om h vem som har tjent seg opp rett til foreldrepenger..
 
Back
Topp