Vigilo

Cici84

Glad i forumet
Dere som har barnehagebarn, har barnehagene deres datasystemet Vigilo? Isåfall hva synes dere om dette?

Vi er strålende fornøyd!! Er så kjekt å få hele dagsplanen på hva som har skjedd når i barnehagen. Alt av bleieskift, sovetider, måltider osv registreres fortløpende. Også er det jo superenkelt å gi barnehagen beskjeder hvis det skulle være noe ekstra.
Også så moro at man kan få følge med på barnehagehverdagen til de små gjennom bilder sm jevnlig legges ut som dagsrapporter. Føler man får vært med litt på utviklinga og alt som skjer allikevel, selv om man må jobbe lange dager.

her er mer info om systemet:
http://www.vigilo.no/hjem

ORIGINAL: lillemam

Nei, men det skulle jeg virkelig ønske de brukte! Det blir lagt ut månedsplan og bittelitt bilder på en nettside her, men ikke noe i nærheten av det.
Tenk å deilig å få rapport og bilder fra hver dag da!

Barnehagen vår har bare brukt systemet noen få mnd så de er litt i oppstarten enda. Er ikke bilder fra hver dag, men veldig ofte. og de lovet å skjerpe seg, slik at vi fikk flere bilder fra hverdagen i barnehagen [:)]
Ja, jeg synes det er kjempeherlig å få følge med sånn, for da vet jeg det viktigste som har skjedd i løpet av dagen uansett hvem det er som har vakt når jeg henter eller leverer ungen. Også er det jo veldig moro å få se med bilder hvordan barna har det i barnehagen! Virkelig betryggende og godt.
Og om tuppa er trøtt en dag, så kan jeg jo bare logge inn på vigilo for å sjekke når hun sov sist eller om hun sover når jeg tenker å hente, så kan jeg jo bare vente til hun våkner før jeg kjører og henter henne [8D][:)]

Her får vi en to-ukers plan over aktiviteter i bhg, og snart kommer de med middagsplan for en hel mnd i gangen.

Vi kjører nå 15minutter hver vei til og fra bhg, og selv om vi kan søke inn på barnehager her i sentrum så tror jeg vi bare lar det ligge.. er så utrolig fornøyd med den barnehagen vi har nå at jeg tror vi bare kommer til å fortsette, tør ikke annet. Går jo greit å kjøre det stykket nå når man er kommet inn i rutinene på det [:)]

ORIGINAL: lillemam

Nei, men det skulle jeg virkelig ønske de brukte! Det blir lagt ut månedsplan og bittelitt bilder på en nettside her, men ikke noe i nærheten av det.
Tenk å deilig å få rapport og bilder fra hver dag da!

Enig med du[:D] 

Det så veldig bra ut det der, men tviler på de skaffer det i barnehagen til våre småtroll - det er en liten barnehage, og vil nok koste mer enn det smaker. Basebarnehagen der mellomsten gikk før derimot kunne hatt god bruk for det!

Nei har det ikke i vår barnehage, men er fornøyd fordi at de har en storskjerm i gangen hvor de legger ut nye bilder hver dag![:D] Så er fornøyd med det jeg, beskjeder og sånt kan jeg lese på tavla. Nok oversiklig for oss det syns jeg[;)]

Back
Topp