Vifviks tanker om ny graviditet

Først og fremst vil jeg bare si at det var veldig inspirerende å lese første innlegget ditt, og hva du har klart å oppnå. Det står det absolutt respekt av.

Og jeg skal innrømme at jeg er ekstremt redd for å se blod på papiret - tar meg nok noen ekstra runder på do bare for å sjekke - men føler ofte at jeg blør nå da jeg har mye mer utflod enn det jeg er vandt til. Samboer nevner stadig at han aldri har måttet kjøpe så mye doruller som han har gjort nå - lurer på hvorfor :smiley-ashamed004
Så hyggelig melding å få!!

Er det første barnet ditt? Husker jeg sjekka etter blod igjennom hele svangerskapet med første også... Blødde jo noen uker da, så fikk skikkelig skrekken i meg...
 
Sitter på jobb og venter på at klokka skal gå... Skal på TUL i dag kl 10.00. Håper på å se et bankende hjerte og at alt er som det skal være!
 
Så hyggelig melding å få!!

Er det første barnet ditt? Husker jeg sjekka etter blod igjennom hele svangerskapet med første også... Blødde jo noen uker da, så fikk skikkelig skrekken i meg...

Ja, er førstegangsgravid - så det er en helt ny opplevelse for meg. Både litt redd og overlykkelig på en gang.

Forstår du fikk skrekken da. Aldri artig å oppleve blødning selv om det kan være helt ufarlig - tipper det er lett å tenke det verste med dn gang.

Sitter på jobb og venter på at klokka skal gå... Skal på TUL i dag kl 10.00. Håper på å se et bankende hjerte og at alt er som det skal være!

Lykke til på TUL i dag - krysser fingrene for at du får se ett blinkende hjerte på skjermen i dag :Heartred

Hvor langt er du på vei?
 
Ja, er førstegangsgravid - så det er en helt ny opplevelse for meg. Både litt redd og overlykkelig på en gang.

Forstår du fikk skrekken da. Aldri artig å oppleve blødning selv om det kan være helt ufarlig - tipper det er lett å tenke det verste med dn gang.



Lykke til på TUL i dag - krysser fingrene for at du får se ett blinkende hjerte på skjermen i dag :Heartred

Hvor langt er du på vei?
Så herlig!! Gratulerer! Hvor langt er du på vei?

Ja, man vil aldri se blod når man er gravid... Men det gikk heldigvis bra allikevel, og jeg har verdens fineste sønn på snart 2,5 år :Heartblue


Blir spennende på TUL ja. Blir hentet av mannen om 15 min. Tiden går så ufattelig sakte når man venter på noe.... Er 7+3 i dag.
 
Så herlig!! Gratulerer! Hvor langt er du på vei?

Ja, man vil aldri se blod når man er gravid... Men det gikk heldigvis bra allikevel, og jeg har verdens fineste sønn på snart 2,5 år :Heartblue


Blir spennende på TUL ja. Blir hentet av mannen om 15 min. Tiden går så ufattelig sakte når man venter på noe.... Er 7+3 i dag.

Så bra at det endte godt likevel. 2,5 år ja - det er en fin alder :Heartred

Det er rart det - tida går veldig sakte. Jeg er omtrent like langt, skiller en dag. 7+2 er jeg foreløpig hvert fall, vet ikke hvor sikkert det er? Tok TUL på tirsdag og fikk det estimert med å måle CRL.

Lykke til - igjen :love7 Nå er det ikke lenge til
 
Da har jeg vært på TUL, og reka var akkurat så stor den skulle være og hjertet banket fint og flott. Alt så veldig fint og lovende ut :) Var veldig lite å se på så tidlig ultralyd da. Er 7+3. Forrige svangerskap tok jeg TUL 9+1, og da var det en liten seigmann inni der. Nå var det bare en liten reke :p Men det var veldig deilig å se at alt var fint og som det skal være :Heartred
 
Var ikke lite dere har vært gjennom! :(
Håper det går rette vei denne gangen, og at du får et mye bedre svangerskap :):happy:
 
Var ikke lite dere har vært gjennom! :(
Håper det går rette vei denne gangen, og at du får et mye bedre svangerskap :):happy:
Tusen takk for det! Så langt går det rette veien, så håper at alt blir litt bedre denne gangen :) så lenge utfallet blir det samme (Et friskt, nydelig barn), så kan jeg godt gå igjennom hva som helst jeg assa.. ) :p
 
Da var jula "endelig" over og hverdagen kommer snart luskende. Både mannen og jeg jobber i dag og i morgen, og kidden er i barnehagen. Tror det er godt for oss alle sammen og komme ut litt! Er ikke vant til så mye mat og stillesitting lenger... :p Prøvde å få til en gåtur hver dag mens vi var hjemme, og en tur ut å leke litt med kidden. Men det blir mindre enn det man gjør i hverdagen. Kombinert med masse mat og snop så følte jeg meg bare elendig! Har vært endel kvalm i jula, og det har jo ikke hjulpet med masse fet mat og godis... :p Er nok hverdagen som er best, og godt er det - det er den det er flest av!
 
Uff... Snubla i trappa på vei fra kantinen i dag. Måtte velge mellom å tryne skikkelig selv eller å kaste fra meg mobilen og ta meg for (hadde den i hånda, men så ikke på den). RIP mobilen... :( Hele skjermen er totalt knust (kan nesten ikke se noe på den). Men trøster meg med at det sikkert ikke hadde vært fint for meg og baby og tryne ned trappene....
 
Uff... Snubla i trappa på vei fra kantinen i dag. Måtte velge mellom å tryne skikkelig selv eller å kaste fra meg mobilen og ta meg for (hadde den i hånda, men så ikke på den). RIP mobilen... :( Hele skjermen er totalt knust (kan nesten ikke se noe på den). Men trøster meg med at det sikkert ikke hadde vært fint for meg og baby og tryne ned trappene....
Godt alt gikk bra med deg og baby :Heartred mobil kan erstattes :)
 
I dag er jeg 11+4, nærmer meg endelig de magiske 12 :D Var hos legen da jeg var 11+1. Må tilbake til uken for flere blodprøver, men alt sto bra til... Var litt skuffet over at han ikke kjente på magen eller noe... Men skal til jordmor på tirsdag når jeg er 12+1 og til legen for mer prøver neste fredag. I tillegg har jeg fått i bursdagsgave (har bursdag på mandag, da er jeg 12+0) en ekstra privat ultralyd. Så skal på ultralyd i morgen tidlig :) På mange måter kunne jeg ønske at vi skulle i uke 13-14, slik at vi kanskje fikk sett kjønn, men det er ikke så viktig. Viktigste er å se at det er liv inni der før vi evt annonserer det. Har tenkt å legge ut, som takk for alle bursdagshilsner på facebook, bilde av meg, sønnen og mannen fra bursdagen min. Sønnen skal ha på en t-skjorte hvor det står "Jeg skal bli storebror". Den skal ikke være i fokus i bildet, bare være et hyggelig bilde av oss. Så skal jeg skrive noe som "Takk for alle hilsner ifbm bursdagen min. Jeg kosa meg med kake og disse gutta". Så får de som ser det se det ;)
 
download.jpeg
Vi var på ultralyd i dag. Alt var bra og babyen ble målt til 11+6 (en dag mer enn jeg er). 70% sjanse for at det er en jente mente hun som hadde kontrollen. Storebror på 2,5 år var med og syntes det var veldig spennende å se og høre babyen i magen til mamma :)
 
Vis vedlegget 286083
Vi var på ultralyd i dag. Alt var bra og babyen ble målt til 11+6 (en dag mer enn jeg er). 70% sjanse for at det er en jente mente hun som hadde kontrollen. Storebror på 2,5 år var med og syntes det var veldig spennende å se og høre babyen i magen til mamma :)
Så spennende!! Og så fint at alt så fint ut! :Heartred:Heartred
 
Hurra! I dag er det både bursdagen min og jeg er endelig 12+0 :D Feiret med å finne fram gravidbuksene mine fra forrige svangerskap og slippe magen fri :) Sååå behagelig å endelig ha på bukser som ikke strammer over magen!
 
Gratulerer med bursdag og 12+0 :flower
Så fint bilde av den lille :love7
 
Gratulerer med bursdag og 12+0 :flower
Så fint bilde av den lille :love7
Tusen takk for det!! :D Mere begeistret for 12+0 og ultralyd enn av bursdag da :p Men klager ikke over litt kake på jobb og i kveld :hello2
 
14+4... Dagene ruller og går. Skal på OUL 5/3, da er jeg 18+1. Føles som en evighet til, men regner med at det går høvelig fort. Har morkaken foran denne gangen, så kommer nok ikke til å kjenne spark så tidlig som jeg hadde håpet. I tillegg har jeg ikke fått mage enda. Sist gikk jeg allerede med gravidtøy da jeg var like langt som nå, men denne gangen er jeg mye minde. Har jo jobbet mer med å ikke gå opp denne gangen. Kjenner at noe vokser inni der, men kan fortsatt bruke vanlige bukser. Har måttet legge bort jeansene da... Siden jeg ikke har noen plager i form av kvalme, tretthet, hodepine eller blødninger (slik som heg hadde sist), så føler jeg jo nesten ikke at jeg er gravid... Skal ikke klage assa, men gleder meg til jeg får litt mage og kjenner verdens beste følelse av bevegelse inni der....
 
I går var jeg av en eller annen grunn kvalm hele dagen. Trodde kanskje det var noe barnehagebaselusker som hadde blitt med sønnen hjem... Da jeg kom hjem fra jobb, syntes jeg det luktet litt funky i gangen. Har luktet litt merkelig i noen dager, men vi har ikke funnet kilden til det. Gikk på do og tisset. Da jeg trakk ned, sprutet det vann opp av sluket på gulvet. Det er ikke normalt!! På kvelden etter middag og legging av sønnen, nevnte jeg dette til mannen. Vi begynte å teste å trekke ned i do, det samme skjedde. Etter litt frem og tilbake, bestemte mannen seg for å sjekke i krypkjellerne (luke ned i gulvet, vi bruker ikke kjelleren til noe). Åpnet lyken, og der fant vi med en gang problemet :eek: Hele kloakkrøret hadde hoppet av! Alt som har gått ned i do har bare fylt opp gulvet i kjelleren. Kjelleren er så godt isolert og luken er så tung og stor at vi ikke har merket noe da det skjedde. Jeg tørr ikke si noe om hvor lenge det er siden det skjedde, men vil tippe minst en uke eller to :hungover: Fyyyyy f..... Om jeg ikke var kvalm fra før så ble det enda verre da!!! :sick006 Mannen var kjempe flink, tok på støvler, gummihansker og maske og gikk ned i kjelleren. Fikk satt på røret igjen, iallfall så det holder til rørlegger kommer, og fylte bøtte etter bøtte med vann og alt annet som var i kjelleren (skal ikke gå i detaljer). Med kjellerlemmen åpen og mens mannen jobbet, trakk jo selvfølgelig all lukt ut i hele huset :sick006 Luftet seg heldigvis ut via åpne dører og vinduer. Nå er det bare å vente på rørleggeren... Blir sikkert ingen billig affære... Typisk med sånne ekstra utgifter når man egentlig skal spare til ulønnet perm og baby!!!
 
Det ble ingen kebab :) Klarte å stå imot ;)

Tar meg i å ha noia hver gang jeg er på do. Så redd for å se blod på papiret!! Flere som har det sånn?

Har ikke vært gravid før, så nogen gange frygter jeg blod - men har jo funnet ut af økt utflåd er veldig vanlig, så er nok derfor den følelsen er der :confused005
 
Back
Topp