Vi tappetafsere

Cornelialill

Elsker forumet
Jeg synes det er litt spenende å følge med på og er nysgjerrig på hva andre taffetafsere finner ut. Her kan vi dele vår erfaring på hvordan livmortappen er gjennom syklusen. Kanskje vi kan lære noe av hverandre og se noen sammenhenger. Eller stille spørsmål som har med det å gjøre.

Her kjenner jeg godt når jeg har eggløsning - da er den åpen og myk. Og rett etter eggløsning er den hard og lukket. Og rett før og under mensen er den også åpen og myk.
 
Jeg er ca 6 dpo og skjekket tappen i dag. Den er høy, bakovervendt, lukket og hard inni men med et mykt lag utenpå. Dette ligner på sist jeg var gravid og kan ifg internett bety graviditet. Så jeg får krysse fingra.

Nå skal det sies at det er første gang jeg bevisst har sjekket tappen denne gangen. Så har lite å sammenligne med.
 
Jeg er ca 6 dpo og skjekket tappen i dag. Den er høy, bakovervendt, lukket og hard inni men med et mykt lag utenpå. Dette ligner på sist jeg var gravid og kan ifg internett bety graviditet. Så jeg får krysse fingra.

Nå skal det sies at det er første gang jeg bevisst har sjekket tappen denne gangen. Så har lite å sammenligne med.
Hvordan kjenner du at den er bakoverbøyd? Jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter ift om den er forover eller bakover.

Når jeg kjenner på den nå, så peker liksom tappen mest mot magen og da sikkert resten bakover. Er den da forover eller bakoverbøyd?
 
Jeg er ca 6 dpo og skjekket tappen i dag. Den er høy, bakovervendt, lukket og hard inni men med et mykt lag utenpå. Dette ligner på sist jeg var gravid og kan ifg internett bety graviditet. Så jeg får krysse fingra.

Nå skal det sies at det er første gang jeg bevisst har sjekket tappen denne gangen. Så har lite å sammenligne med.
Spennende:D Krysser fingrene for spire❤️ Jeg kjente på min i går å tror den var bakovervendt, aldri kjent den sånn før:p
 
Jeg er ca 6 dpo og skjekket tappen i dag. Den er høy, bakovervendt, lukket og hard inni men med et mykt lag utenpå. Dette ligner på sist jeg var gravid og kan ifg internett bety graviditet. Så jeg får krysse fingra.

Nå skal det sies at det er første gang jeg bevisst har sjekket tappen denne gangen. Så har lite å sammenligne med.

jeg hadde det bakovervendt, lukket og hardt inni men mykt utenpå dagen jeg fikk mens. (Var ikke kjemisk, tok g-tester som var neg. og fikk ingen graviditetssymptomer som jeg får når jeg er gravid).

så dette fungerer ikke på meg
 
Tappetafser her!
Har fulgt med gjennom de siste syklusene siden januar og merker godt når det er, eller ikke er, el eller mens. Merket også at jeg var gravid gjennom den, for da var den mer plugget igjen enn det jeg har merket før, pluss at jeg ventet på mens og forventet mer åpen og myk tapp.

men den syklusen her er alt kluss og hode, tapp og livmor samarbeider ikke.. så gitt opp den tappetafsingen denne mnd og tror den har gitt merg sopp i underlivet i stedet :laughing002:scared001:confused005
 
Hvordan kjenner du at den er bakoverbøyd? Jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter ift om den er forover eller bakover.

Når jeg kjenner på den nå, så peker liksom tappen mest mot magen og da sikkert resten bakover. Er den da forover eller bakoverbøyd?

Mulig jeg tar feil. Men jeg har tenkt at den er bakoverbøyd om den "peker" bakover. Jeg ville kalt din foroverbøyd. :) om den ligger sånn hele tiden, kan det være du har bakoverliggende livmor:)
 
Mulig jeg tar feil. Men jeg har tenkt at den er bakoverbøyd om den "peker" bakover. Jeg ville kalt din foroverbøyd. :) om den ligger sånn hele tiden, kan det være du har bakoverliggende livmor:)
Ja, jeg tror egentlig at jeg har bakoverliggende livmor. Leste litt om det i går og det passer til de symptomene som beskrevet om det. Skal til gyn i morgen, så skal huske på å spørre om det da.
 
jeg hadde det bakovervendt, lukket og hardt inni men mykt utenpå dagen jeg fikk mens. (Var ikke kjemisk, tok g-tester som var neg. og fikk ingen graviditetssymptomer som jeg får når jeg er gravid).

så dette fungerer ikke på meg
Her har jeg også kjent begge deler. Som oftest har jeg kjent at den åpner seg litt mer noen dager før, men har også opplevd at den har vært lukket helt til jeg blør.
 
Tittelen er så fengende at jeg nesten må slenge meg på :hilarious: har ikke kjent etter ordentlig før så vet ikke hva jeg kjenner. Må følge meg på forandringen denne syklusen og se om jeg greier å bli klok på det :p
 
Tittelen er så fengende at jeg nesten må slenge meg på :hilarious: har ikke kjent etter ordentlig før så vet ikke hva jeg kjenner. Må følge meg på forandringen denne syklusen og se om jeg greier å bli klok på det :p
Haha, det er gøy! Tok meg noen sykluser å lære den å kjenne. Må liksom kjenne hver dag gjennom en hel syklus. Og i samme stilling. For den kan kjennes litt forskjellig ut i forskjellige stillinger. Men her er jeg tidlig tidlig gravid og den er høyt oppe, lukket på en rar måte - hard på siden mot ryggen og som en myk leppe opp mot magen. Jeg har født før, så det er nok derfor jeg har den der leppedingsen der.
 
Haha, det er gøy! Tok meg noen sykluser å lære den å kjenne. Må liksom kjenne hver dag gjennom en hel syklus. Og i samme stilling. For den kan kjennes litt forskjellig ut i forskjellige stillinger. Men her er jeg tidlig tidlig gravid og den er høyt oppe, lukket på en rar måte - hard på siden mot ryggen og som en myk leppe opp mot magen. Jeg har født før, så det er nok derfor jeg har den der leppedingsen der.
Gratulerer!
 
Syns tappen min kjennes litt lik ut som da jeg ble gravid sist. 4 DPO begge dager har tappen kjentes myk ut, hard på hodet og litt lukket. Spent på om jeg kjenner det jeg vil kjenne, eller om det kan være en ny graviditet på vei. Hadde også litt blod på papiret 3 DPO i går og samme tid sist jeg ble gravid.
 
Syns tappen min kjennes litt lik ut som da jeg ble gravid sist. 4 DPO begge dager har tappen kjentes myk ut, hard på hodet og litt lukket. Spent på om jeg kjenner det jeg vil kjenne, eller om det kan være en ny graviditet på vei. Hadde også litt blod på papiret 3 DPO i går og samme tid sist jeg ble gravid.
Spennende! Her har den vært helt lik rett etter eggløsning. Merker kun forskjell rett før ikm eller like etter.
 
Denne syklusen har jeg fulgt med litt (sporadisk) på tappen. Begynte å bli utålmodig da EL lot seg vente på så var godt å ha noe annet å sjekke i tillegg til LH :p Var gøy å merke forandringene underveise. Kunne kjenne den tydelig åpen litt før EL og når jeg fikk positiv EL test var den skikkelig åpen. Sjekket 2 DPO og nå er den snurpet sammen. Vet ikke om jeg kommer til å tørre å sjekke nærmere IKM i fare for at jeg overanalyserer alt :rolleyes:
 
Noen som vet ca når i dpo den lukker seg? Var klok på tappen, nå er jeg IKKE det! Denne syklusen har den gått fra ‘plugga’ til myk samme dag..
 
Lurer på om noen flere her som opplever ømt nederst mage og når du trykker på livmortappen oppover så kjenner du også ømhet der inne/ opp mot magen når du har EL?:p

Har det slik nå jeg og ønsker å høre om jeg er sannsynligvis i EL tider nå:angelic: *håper*:notworthy
 
Lurer på om noen flere her som opplever ømt nederst mage og når du trykker på livmortappen oppover så kjenner du også ømhet der inne/ opp mot magen når du har EL?:p

Har det slik nå jeg og ønsker å høre om jeg er sannsynligvis i EL tider nå:angelic: *håper*:notworthy
Jeg kjenner det litt i livmor uansett etter å tatt på den jeg. Men under el kan den lage litt ubehag under akten :bored:
 
Slenger bare inn mine erfaringer her. Vi prøvde i to år før det klaffet med IVF, og jeg brukte tappetafsing og sjekk av eggløsningsslim/sekret for å finne eggløsning, så ble godt kjent med tappen min.

jeg kjenner ekstremt godt forskjell på fertil periode og ikke, da er den myk og åpen, kontra hard i ikke-fertil periode. Min kjennes aldri spesielt lukket ut.

Etter jeg ble gravid har jeg jo også gått på progesteron to ganger daglig, så har jo også kjent tappen i forbindelse med at stikkpillene settes inn, og har lært at jeg ALDRI vil kunne finne ut om jeg er gravid ved å kjenne på tappen. Den kjennes konstant ut som den gjør rett før mens for min del. Føler selv den er ganske åpen og halvmyk, noe min blir en dag eller to før mens.
 
Hvor lenge er tappen deres høy og myk ved eggløsning? Og når er den det i forhold til når eggløsningen faktisk kommer?

Jeg har prøvd å følge med på tappen i det siste, og den er stort sett middels høy eller lav, og jeg synes den stort sett er relativt fast/medium fast. Jeg klarer aldri å kjenne om den er åpen eller ikke. Denne syklusen var den høy og medium fast på fredag, høy og mykere lørdag morgen og medium høy og medium fast igjen litt senere på dagen på lørdag. Hadde LH-topp natt til lørdag. Følte det var en veldig kort stund den faktisk var optimal for å legge til rette for befruktning?
 
Back
Topp