Vi som venter tvillinger i August!! :)

Hei, har ikke hatt nett, derfor lenge siden jeg var innom;) Vi har bestilt tfk vogn, da jeg falt skikkelig for den. Valgte blå bagger, men svarte sportsdeler. 

Vi er også medlem av tvillingforeldreforeningen,meldte oss på tvillingkurs,  vi skal på kurskveld 2 idag, gleder meg:) Får masse gode tips.

Har kun utstyr fra nr en, så må ut og handle litt ekstra;) 

Sliter med bekkenløsning, men er på gravidsvømming, som er godt for kroppen. er blitt skikkelig stor, skal se om jeg får lag ut bilde snart:) Er i uke 25 på torsdag.

Ellers er jeg litt kort i lunta om dagen, sliten, men skal prøve å ta meg sammen. 

Har hatt 4u.l skal på nr 5 imorra:) morro å kjenne masse liv om dagen, og at det syns utenpå:) Storebror begynner å glede seg litt nå, etter en periode han ikke ville ha to babyer i husemoticon 

 
Burde kanskje også meldt oss inn i tvillingforeldreforeningen :) Men tviler på at de har noe for tvillingforeldre her oppe, her er vel ikke vanlige kurs en gang :( Prøvde å se om de hadde gravidesvømming, men de reklamerte bare for baby- og barnesvømming :P

Har ennå ikke kjent så veldig mye til at hormonene har styrt humøret mitt, tror i alle fall ikke det :P Føler meg i alle fall rimelig lik før jeg ble gravid, men jeg er kanskje ikke rette personen til å svare på det, kan jo være mannen min mener noe helt annet ;)
 
Jeg har også meldt inn meg og mannen i Tvillingforeldreforeningen
Usikker på om vi skal på noe kurs i første omgang, men vurderer det .
 
Da har vi bestillt TFK Twinner Twist. Såg flere fordeler med denne enn Mountain Buggy, i tillegg virker den mer solid og beskytter mot vind. Vi skal ha bagger først og så skifter vi over til sportsvogn.
Barnas Hus hadde tilbud på bilstoler med beltebase også, så det måtte vi benytte oss av.
Nå har vi endelig begynt innkjøpene. Kjenner det svir i lommeboka over hvor dyrt alt er..

Vi har også meldt oss inn i Tvillingforeningen. Mange gode fordeler og 10% rabatt på Barnas Hus. Vi sparte jo inn hele det beløpet det koster på disse bilstolene :)

Er det noen her som skal på tvillingsvangerskapskurs?? Vi kommer nok til å melde oss på snart. Fikk noen kloke ord fra jordmor at dette er å anbefale.
 
Nei, er ikke billig i det hele tatt! Har regna ut at bare på babyseter, isofix baser og barnevogn kommer man på godt over 20 000,- bare på det!
TFK twinner twist? Får du 2 babyseter på denne samtidig? Prøver å finne ut om mountain buggy vogna kan ha to maxi cosi seter samtidig på. Var så uvisst i forhold til hva som står på hjemmesia deres.. For man kan som jeg forstår få to maxi cosi seter på samtidig på en duet vogn, mens på duo vogna kunne man få 2 stk av safe-n-sound unity, phil&teds bebe/bebe hs og Graco Snugride på samtidig, og bare en av gangen dersom du har maxi cosi eller peg perego...

Og som jeg forstår (har prøvd å lese meg opp på) så er alle disse andre bilstolene ikke helt på topp i sikkerhetstestene? Noen som har erfaringer med noen av dem?

Noen som merker at magen vokser (og da mener jeg vokser skikkelig fra uke til uke?) Er i uke 24 på søndag og for bare en uke siden fikk jeg lett igjen glidelåsen på ytterjakka, mens nå er det ikke sjanse å få igjen jakka en gang :P
Er litt spent på hvor langt ut denne magen kommer til å bli til slutt ;P

 
Du kan ikke ha bilseter på TFK vogna. Jeg vil heller gå for bagger først og senere bytter vi om til sportsdelen. Grunnen til at jeg valgte TFK var mye pga at baggene var større enn Moiúntan Buggy og virker mer solid i forhold til vind og regn. Det nærmer seg høst når babyene kommer og de trenger plass til vognposen i mange mnd framover. Og siden babyene ikke burde ligge i bilsete i lang tid om gangen synes jeg ikke dette virker så praktisk..
Vi har kjøpt Maxi-Cosi bilsete med base.
Og ja, det blir skikkelig dyrt. Vi mangler jo alt! Senger, madrasser, vippestoler ++
 
Vi har Emmaljunga Duo Edge fra før og var såre fornøyde med at vi hadde alt fra før-- MEN så kom overraskelsen om at vi ikke kunne bruke den samme vogna hehehe...Jeg har klødd meg i hode mang en gang for å finne den "rette" vogna for oss., og vårt valg har også falt på TFK Twinner Twist Duo. Dyr, og jeg er ikke så nøye som sist, så jeg velger å kjøpe en brukt litt nærmere fødsel. Ser at mange selger baggene løst, og de rekker jo så og si ikke bli slitt så det fungerer også fint.
Liker at den blir såpass "liten" ved sammenslåing og derfor går supert inn i bilen, baggene kan trykkes sammen så de blir flatere osv.
Har dog lest flere steder at det originale regntrekket ikke følger med?? Og det som er originalet er stivt og fælt.. Og at heller ikke insektsnettfølger med?? Noen om vet?
Vogna virker på meg solid og bra for tvillingvogn og har fått mye bra skussmål av de som har hatt/har den :))
 
Slik jeg forstod i butikken er det kun myggnetting som følger med baggene(?). Regntrekk følger ikke med og ingen av delene følger med til sportsdelen. Dette er jo egentlig veldig dumt at vi må kjøpe disse utenom. De vet jammen meg hvordan de skal flå folk for penger. Men vi får bare bite tennene sammen og tenke på hvor flott denne vogna er! Jeg gleder meg til å kjøre den :)
 
Hei, vi har kjøpt bilseteadaptere til tfk vogna vår, så du kan ha bilstoler på vogna:)
 
Tenk hvor tiden flyr.. :) Noen som har hatt litt nerver? Eller er det bare gledings på alle? ;) Jeg har selv hatt et lite nervøs sammenbrudd hvor jeg ikke var helt sikker på hvordan vi skulle klare dette her, om vi virkelig er klar. Men gikk heldigvis fort over ;) hehe

Ellers har jeg begynt litt innkjøp nå. Bestilt barnevogn, bager, bilstoler, baser, og bilstoladapter til vogna :) Skal begynne med resten av innkjøpene nå etterhvert som tiden går ;)

Begynner forresten å bli rimelig tungt dette her, sliter så mye med bekkenet at det er ikke mye som skal til før man blir sittende i sofan resten av kvelden. Hvordan går det med dere? Plager eller alt fint? :)

Har også begynt å lese meg opp ;) Tenkte at det ikke går an å være for forberedt! Så nå går det i bøker på bøker om fødsel og spedbarn :D

Her er forresten mitt 25 ukers bildet! Supert om andre også vil dele
 
Såå fin:) Håper alt er bra med alle her. Jeg sliter skikkelig med bekkenet, vondt å stå opp fra liggende stilling. Ellers har vi funnet navn igår, tror vi;) Det blir Tomas og Haakon, Tomas betyr tvilling, måtte jo ha det :)) Fler som har funnet navn? Jeg har ikke noe bilde nå, men skal prøve å få lagt over her. Hvor skal dere føde?
 
Ingen navn bestemt her i gården, men jeg har noen forslag. Så gjenstår det å se om mannen er enig hehe..
Synes formen er veldig bra, eneste er at jeg merker det begynner å bli tungt. Er vel like stor i uke 26 nå som jeg var fullgått med førstemann ... Antall kg er ikke noe mer, sist la jeg på meg enormt, men er glad at det er "overkommelig" denne gangen, håper det fortsetter slik. Magen er som ei tromme, og symfysemålene er laaaangt over hva jeg hadde sist. Litt artig å sammenligne.
her er det prinsessa som har fest oftest i magen, hennes bror er enten mer beskjeden eller bruker energien sin på søstra og ikke rett i magen på meg *fnis* - Ny UL ventes om litt over en uke, spent på vekstforholdene.

Magefølelsen er bra, de er liv hver dag og jeg har tro på at jeg kommer til å gå lenge med de i magen slik at det ikke blir noe prematurfødsel. Må vel snart begynne å handle inn, for plutselig så er de her.. synes de 6 første månedene har gått fort! :o)))
 
Føder på Ahus
 
Føder på Sykehuset i Østfold, Fredrikstad glemte skrive det, hehehe
 
Her har guttene kommet! De kom .4.juni så d ble ingen augustbarn:-P fødte på unn men er nå overflyttet til hammerfest:-) guttene heter caspian og jacob<3><3 med at de er så premature (10 uker for tidlig) har begge trengt pustehjelp. nå er det kun caspian som ligger på cpap (en maske som blåser luft ned i lungene for å unngå at han må jobbe for hardt med å blåse de opp selv. han var også den som kom ut sist, og hadde litt starttrøbbel. men begge guttene klarer seg veldig bra og har begynt å amme litt;-) jacob veide 1547 og caspian 1583 da de ble født og de var 40cm lange. nå ser vi fram til å få ta med guttene hjem, selv om det kommer til å bli en del uker til på sykehuset.>
 
Gratulere så mye med gutta-krutt!!!

Her er vi nå på uke 32, og jeg har ingen tro på at de kommer ennå. Jeg tipper vi går til planlagt ks, hele familien er en real rugemaskin, så selv om jeg gjerne kunne fått de en 3 uekrs tid før termin så får jeg vel bare smøre meg litt med tålmodighet. ca 7 uker til ks :)
 
Så moro, gratulerer sååå mye;) jeg har planlagt keisersnitt 19/7 kl07, pga tverrleie på begge. Skulle gjerne født, men... Stor klem og lykke til videre
 
Back
Topp