Vi som venter tvillinger i August!! :)

tina_86

Andre møte med forumet
Heisann :)

Er det noen flere her inne som skal ha tvillinger i august? Vil gjerne høre hvordan dere har det, og tenkte vi kunne brukse denne tråden til å gi hverandre tilbakemeldinger på hvordan vi har det, og hva vi har gått igjennom/skal igjennom :)

Er jo litt anderledes med tvillinger enn med bare en i magen. Som for eksempel bare det hvordan magen vokser fra uke til uke. Finnes tonnevis med uke for uke kalendere for de som skal ha en liten en, mens jeg har lett nettet rundt etter en lignende kalender for de som venter tvillinger.

Ellers er det morsomt å høre historier, se bilder og dele erfaringer med andre? Er det ikke? :)


Fant en nesten uke for uke kalender til slutt, vet ikke om det er flere enn meg som har lett etter dette, men her er i alle fall link;

http://www.babycenter.com/fetal-development-twins-images-3-weeks

og ellers har de også flotte video-snutter på samme side slik at du kan se i 3D hvordan barna vokser;

http://www.babycenter.com/video

Venter i spenning på å finne dere andre her inne ;)

Tina
 
Hei, gratulerer med tvillinger ;-) du har en spenende tid foran deg!!
Har selv tvilling jenter på 14 måneder!!
 
Takk takk;-) gleder meg veldig! Har du kanskje gode råd å komme med? Hvordan vogn løsning har du f.eks? Sover de i samme bag eller har de hver sin? Og sengløsning? Ellers andre ting du har erfart?:-)
 

Hei, jeg skal ha tvillinger vettu:) Termin 5.august, men jeg blir sannsynligvis satt igang den 19/7. Skal ha to gutter til, har en gutt på 3,5 år fra før:) 

Kos at det er fler her:) jeg er uke 23 idag

 
Så KULT!! Nå ble jeg skikkelig glad! Er liksom ikke så lett å sammenligne seg med de som går gravid med 1 :P

For eksempel går alle rundt å sier at jeg har blitt skikkelig stor, og de lurer fælt på hvor stor jeg kommer til å bli (de høres nesten litt bekymret ut). Gjør jo ikke akkurat meg mindre engstelig, synes jo selv jeg ser ut som jeg er snart sprekkferdig:p

Her kan du se bilde (tatt akkurat i starten av uke 21).



Er det veldig stort? Er jo ikke så lett å sammenligne tvillinggraviditet med vanlige, og disse uke for uke kalendrene er jo bare til å flire av :P

Hvordan forbereder du deg forresten? Har du bestemt hvilken vogn du skal ha, og når begynner du å kjøpe inn slikt? Er så redd for å kjøpe inn for tidlig, om du skjønner..

Hvordan har du fått vite at du blir satt i gang? Er det vanlig? Å bli satt i gang?


Veldig trivelig at det er flere her inne som er i samme situasjon :))

MVH Tina
 
Hei!

Jeg venter eneggede jenter med termin 11 august, bor i Oslo
Så bra du har startet denne tråden da! Jeg har begynt forberedelsene allerede, kjøpt inn vogn (en Basson Easy Twin), bilstoler, vognposer, stellebag, stellebord og fått masse fint babytøy allerede. Tar det sånn litt hver måned, så det ikke blir så dyrt med en gang. Husk at man ikke trenger å ha ha absolutt alt med engang heller...

Er utrolig spent på å bli tvillingmor, er mine første og er enslig så det blir litt av en jobb men gleder meg masse !!!

Her er jeg 21 uker.....begynner å synes rimelig bra ja...hehe..


 
Så flott du ser ut :)))

Ja, tenkte det var litt greit at vi som venter mer enn en har en side vi kunne sparre litt med hverandre :)

Herregud du er godt i gang på innkjøpsfronten! Føler at jeg henger langt etter :P hehe
Men jeg har bestemt meg for vogn, blir mest sannsynlig mountain buggy sin tvillingvogn, så holder på å spørre ut hun som har siden www.lilleprinsen.no om alt mulig i forhold til denne vogna, så jeg er sikker på at jeg har valgt riktig! Prøvde i alle fall ut denne vogna da jeg var på besøk hos min kusine i Stavanger i februar, og ble mektig imponert over hvor enkel den var :)

Ellers har jeg klar senger til begge, vi får en del klær og vognposer av venner som har kommet litt lengre enn oss i familierollene ;) Så det er veldig greit å arve litt av dem :) Men føler jeg må begynne å forberede meg litt, på hva som bør være i huset når småttingene kommer til verden! :D Gleder meg masse!!! Vi har ventet lenge på disse, så blir veldig spesielt for oss.

Kjenner gutta hver dag nede i magen nå, men i dag har det vært helt stille på den ene siden (noe det vanligvis ikke bruker å være, så skal stikke innom jordmor i morgen for å få hørt at alt er bra med begge! Blir nervøs med det samme noe er litt uvanlig) Men håper og tror at de bare har lagt seg slik at jeg bare kjenner det ekstra på den ene siden :) Skader bare ikke å sjekke ;)

Er helt utrolig hvor fort tiden har gått egentlig! Tenk at man er over halvveis lissom!!Og snart også over den kritiske grensen! Det liker jeg! Legene har lenge prøvd å se om det er eneggede eller toeggede, men de klarer ikke helt å se dette. Jordmoren som jeg var hos i uke 17 mente de var toeggede, men samtidig fant vi jo ut at begge var gutter. Og nå på sist ultralyd før påske så trodde legen jeg var hos at det var eneggede... Satser på at de følger meg opp veldig tett da, siden de er så usikre!!


 
Så flott du ser ut :)))

Ja, tenkte det var litt greit at vi som venter mer enn en har en side vi kunne sparre litt med hverandre :)

Herregud du er godt i gang på innkjøpsfronten! Føler at jeg henger langt etter :P hehe
Men jeg har bestemt meg for vogn, blir mest sannsynlig mountain buggy sin tvillingvogn, så holder på å spørre ut hun som har siden www.lilleprinsen.no om alt mulig i forhold til denne vogna, så jeg er sikker på at jeg har valgt riktig! Prøvde i alle fall ut denne vogna da jeg var på besøk hos min kusine i Stavanger i februar, og ble mektig imponert over hvor enkel den var :)

Ellers har jeg klar senger til begge, vi får en del klær og vognposer av venner som har kommet litt lengre enn oss i familierollene ;) Så det er veldig greit å arve litt av dem :) Men føler jeg må begynne å forberede meg litt, på hva som bør være i huset når småttingene kommer til verden! :D Gleder meg masse!!! Vi har ventet lenge på disse, så blir veldig spesielt for oss.

Kjenner gutta hver dag nede i magen nå, men i dag har det vært helt stille på den ene siden (noe det vanligvis ikke bruker å være, så skal stikke innom jordmor i morgen for å få hørt at alt er bra med begge! Blir nervøs med det samme noe er litt uvanlig) Men håper og tror at de bare har lagt seg slik at jeg bare kjenner det ekstra på den ene siden :) Skader bare ikke å sjekke ;)

Er helt utrolig hvor fort tiden har gått egentlig! Tenk at man er over halvveis lissom!!Og snart også over den kritiske grensen! Det liker jeg! Legene har lenge prøvd å se om det er eneggede eller toeggede, men de klarer ikke helt å se dette. Jordmoren som jeg var hos i uke 17 mente de var toeggede, men samtidig fant vi jo ut at begge var gutter. Og nå på sist ultralyd før påske så trodde legen jeg var hos at det var eneggede... Satser på at de følger meg opp veldig tett da, siden de er så usikre!!


 
Så fine dere er. Og GUUUUD som jeg misunner dere!! Har såå lyst på tvillinger. (Hehe, nå følte jeg meg som hun facebook-dama på Torsdag kveld fra nydalen :P )

Men lykke til jenter, dere er heldige :))
 
Hahaha:)) Tusen takk du;) Er sikker på at det er både fordeler og ulemper med å få bade 1 og 2 småttinger;) Masse lykke til du også!!

Mamii 27 skrev:
Så fine dere er. Og GUUUUD som jeg misunner dere!! Har såå lyst på tvillinger. (Hehe, nå følte jeg meg som hun facebook-dama på Torsdag kveld fra nydalen :P )

Men lykke til jenter, dere er heldige :))



 
Jeg venter tvillinger, en av hveremoticon emoticon
Jeg har hengt endel på tvillingforum, og føler at jeg får endel info der som jeg ikke ville fått her. Tvillingsvangerskap er uansett hva andre måtte si, annerledes enn å vente en. Vi har en gutt fra før som fyller 3 i år.
Dog artig med en egen tvillingtråd her inne, ble litt glad når jeg så det. På tvillingforumet så er det mye relevant info vedr utstyr etc fra andre tvillingforeldre, har vært gull verdt for meg. De fleste har faktisk anbefalt å kjøpe en bag vogn og deretter bytte ut den med en annen sportsvogn da mange av søskenvognene i dag ikke duger til begge deler.. Jeg synes det er vanskeligst med vogna, er så glad i den vi har fra før en Emmaljunga, men den holder jo kun til en hahahaha..
Ellers har vi meldt oss inn i tvillingforeningen.

(Trodde vi hadde alt av utstyr og var happy for det, men når vi fikk vite det var to så ble det planlagt ny innkjøpsrunde. Dog starter ikke den ennå, vil vente noen mnd til før jeg handler inn.. )
 
Tvillingforum her inne på babyverden?? :) Har prøvd å lete etter det nemlig. Jeg har også fått masse tips i forhold til vogn, og til slutt endte det på denne Mountain Buggy Duo vogna :) Så får bare prøve meg på denne, så får man se hva som skjer ;)

Er så spent på hvordan dette kommer til å bli! Var hos lege i går til UL fordi det var så lite bevegelse på den ene siden, noe det ikke har vært før.. Så ble litt bekymret. Men der sprelte begge som bare det, mot hverandre :P Han sa de begynte virkelig tidlig med "kranglingen" :P

Nok fostervann hadde de begge, og var så å si like store, og over gjennomsnittet på kurven i forhold til termin :P Så sa han at dersom de fortsetter slik å kommer like rundt termin kom de sikkert til å veie rundt 3,7-3.8!!! Så flirte han godt, og der sitter jeg og prøver å se veldig positivt på det ;) Hehehe!

Virkelig mye spennende på gang i alle fall!! :D
 


tina_86 skrev:
Tvillingforum her inne på babyverden?? :) Har prøvd å lete etter det nemlig. Jeg har også fått masse tips i forhold til vogn, og til slutt endte det på denne Mountain Buggy Duo vogna :) Så får bare prøve meg på denne, så får man se hva som skjer ;)

Er så spent på hvordan dette kommer til å bli! Var hos lege i går til UL fordi det var så lite bevegelse på den ene siden, noe det ikke har vært før.. Så ble litt bekymret. Men der sprelte begge som bare det, mot hverandre :P Han sa de begynte virkelig tidlig med "kranglingen" :P

Nok fostervann hadde de begge, og var så å si like store, og over gjennomsnittet på kurven i forhold til termin :P Så sa han at dersom de fortsetter slik å kommer like rundt termin kom de sikkert til å veie rundt 3,7-3.8!!! Så flirte han godt, og der sitter jeg og prøver å se veldig positivt på det ;) Hehehe!

Virkelig mye spennende på gang i alle fall!! :D


Tvillingforumet er ikke her inne dessverre, jeg fant det når jeg googla litt rundt. tvilling-forum.com
Har allerede vært på 3 UL, kjemperart men moro å se de så ofte. Nå ventes neste UL i uke 28. Deilig at de er like store! Det er mine også, håper det def. fortsetter slik. Kunne de se om det var to- eller eneggede?
 
Skal sjekke ut dette forumet! :) Er jo litt greit med en side hvor man kan få svar på det meste man lurer på :)))

Jeg har vært på 6 UL til nå :p De første var i uke 10, men de var så usikre på om det var eneggede eller toeggede, så måtte tilbake i uke 12 (da var det vist ennå vanskeligere å se, viste det seg). Så fikk jeg UL hos jordmor første gang jeg var der :) Etter det dro vi på den vanlige UL i uke 17-18, da mente hu jordmora som så på dem at de var toeggede tvillinger, hun var ganske sikker sa hun. Så rett før påske hadde jeg så ekstreme press smerter nedover, og det kjentes ut som om noe var på tur ut så da ble jeg sendt til ny UL. Viste seg heldigvis ikke være noe farlig :) Men da mente legen vi var hos at det var eneggede. Og var svært overbevist om dette. Så nå rett etter påske da jeg ikke kjente noe, fikk jeg komme inn hos en lege som sjekket småtassene, og han igjen mente det diffinitivt var toeggede :P Såe, jeg hakke peiling for å  si det sånn ;)

Men vi har blitt tvillinggravid gjennom PGD behandling i Stockholm (de satt inn 2 egg) så jeg kan jo bare tenke meg at det er de to eggene som sitter :)


 
Jeg har hatt veldig god nytte av tvillingforumet også, det er kjempebra!!!

Hos meg var det så vanskelig å se om tvillingene lå i hver sin fostersekk eller om de delte, men fant "skilleveggen" til slutt så de har hver sin indre sekk og deler en felles morkake. Da ble det konstatert eneggede jenter også Går og får ul hver 14 dag og det er veldig betryggende, de vokser veldig likt og fostervannsmengden er god! Idag kjente jeg at det sparket på utsiden, det var en flott opplevelse. Har jo kjent jentene innvendig lenge, men dette var første gang på utsiden! Er så deilig for jeg tror ikke jeg har følt meg i så god form noen gang og føler en lykkerus som sikkert synes lang vei. Vi får nyte tiden som tvillinggravid :o))
 
Hei!
Jeg venter også tvillinger i august. Her blir det to gutter. Kjekt å se at det er andre i samme situasjon. Noen ganger kan jeg føle meg litt alene når det er så mye som må handles inn og tenke på.
Lurer litt på om det er noen som har anbefalinger for tvillingvogn? Tenker litt på TFK sin som er veldig lett å trille og har romslige bagger. Men om noen har andre forslag eller noe å si imot vil jeg gjerne høre om det :)

Lykke til videre alle tvilligmødre :) Ha en fantastisk søndag :)
 
Hva har dere tenkt på med selve fødselen. Vaginalt eller KS??
Selv blir det KS, men det er fordi det ble KS sist etter langsom fremgang og tung fødsel. Så ettersom det var 2 denne gangen så ble det avgjort ks nå også.
 


Høstkos2012 skrev:
Hei!
Jeg venter også tvillinger i august. Her blir det to gutter. Kjekt å se at det er andre i samme situasjon. Noen ganger kan jeg føle meg litt alene når det er så mye som må handles inn og tenke på.
Lurer litt på om det er noen som har anbefalinger for tvillingvogn? Tenker litt på TFK sin som er veldig lett å trille og har romslige bagger. Men om noen har andre forslag eller noe å si imot vil jeg gjerne høre om det :)

Lykke til videre alle tvilligmødre :) Ha en fantastisk søndag :)


Kommer veldig an på hva du skal bruke vogna til :) Og om du tenker der flere vogner eller skal investere i 1 vogn. Noen velger jo å kjøpe en bag vogn og senere kjøpe en sportsvogn. Noen vil ha mulighet til å sette barna etter hverandre i stede for i bredden, osv :) Jeg for min del har prøvd ut (testkjørt) noen vogner nå, og har funnet ut at Mountain buggys duo vogn er det beste alternativet for meg. Jeg skal kun ha en vogn, og da er det veldig greit med en vogn som både kan plasseres bilstoler i (dersom du har med babyene på butikken og de sover i bilstolene, så er det bare å klikke bilstolene på vogna), du kan ha både dobbel eller to single bager, og dette er også en vogn de kan bruke helt til de ikke trenger vogn lengre. Har ei venninne som har veldig mye erfaring (har mange kontakter, pluss at hun har to barn selv og har testet ut en del merker hun også) som har havnet på mountain buggy, og sier dette er den beste vogna hun har hatt. Hjulene er stabile og kraftige nok til at de ikke føles ut som de skal tippe vogna, og du får alt i ett :) Duo vogna deres er utrolig lett å trille, er ikke enormt bred og enkel og manuvrere rundt svinger og mellom butikkhyller ;)

Føler meg som en selger for Mountain buggy nå :P hehe

Så vet jeg ikke om du har hørt om lilleprinsen.no? Der inne importerer de vogner slik at du kan få de veldig mye billigere enn i butikkene i Norge :)
 


cayia skrev:
Hva har dere tenkt på med selve fødselen. Vaginalt eller KS??
Selv blir det KS, men det er fordi det ble KS sist etter langsom fremgang og tung fødsel. Så ettersom det var 2 denne gangen så ble det avgjort ks nå også.


Jeg tenkte veldig at jeg ønsket KS etter sist møte med fødselslegen :P Han satt i 15 min. om hvor spesielt det var med tvillingfødsler, veldig fasinerende og spennende fordi det kunne oppstå så mye uforutsette ting med to som skulle ut. At den ene plutselig kunne finne på å komme ut på tvers også videre. Ble bare hvitere og hvitere der jeg satt og hørte på. Men jeg lurer på om KS er noe du bare kan bestemme at du skal ha? Sånn uten videre? Som jeg har forstått det må man liksom ha en grunn :/ Og har jo på en måte ikke lyst på KS heller, for der kan jo oppstå komplikasjoner ved KS også.. Føler meg veldig splittet på dette punktet. Hva med dere andre?
 


xandax skrev:
Jeg har hatt veldig god nytte av tvillingforumet også, det er kjempebra!!!

Hos meg var det så vanskelig å se om tvillingene lå i hver sin fostersekk eller om de delte, men fant "skilleveggen" til slutt så de har hver sin indre sekk og deler en felles morkake. Da ble det konstatert eneggede jenter også Går og får ul hver 14 dag og det er veldig betryggende, de vokser veldig likt og fostervannsmengden er god! Idag kjente jeg at det sparket på utsiden, det var en flott opplevelse. Har jo kjent jentene innvendig lenge, men dette var første gang på utsiden! Er så deilig for jeg tror ikke jeg har følt meg i så god form noen gang og føler en lykkerus som sikkert synes lang vei. Vi får nyte tiden som tvillinggravid :o))


Er helt syk følelse å kjenne de/se de sparke på utsiden de første gangene! Synes ennå det ser veldig merkelig og spennende ut på samme tid :) Har kjent guttetassene ganske lenge utvendig. Og tror de er ekstremt aktive der inne. Legen sa de var svært aktive til å være så tidlig ennå :P Så lå de der og sparket mot hverandre, de får virkelig bare gjøre opp der inne i magen, slik at de er perlevenner når de kommer ut ;) hehe

Men vent til du kjenner de snur seg for første gang!! Det var en sinnsyk følelse! Ikke bare et raskt slag liksom, du kunne kjenne det bevegde seg fra toppen av magen helt ned til midten så det varte ganske mye lengre enn ett vanlig spark :P Jeg skvatt skikkelig da det skjedde :D

Det som er typisk med gutta er at de er spinnville hele dagen med meg, men hver eneste og da mener jeg hver ENESTE gang mannen min kommer løpende for å kjenne de harde sparkene og dultene så blir det helt stille! Eller så sparker den andre tvillingen på helt andre siden av magen, eventuelt det kommer noen svært forsiktige dult som knapt nok kjennes. Tror de erter han :p
 
Back
Topp