Vi som temper

Litt skuffa over at tempen ikkje gikk opp igjen i dag.
Screenshot_20251109-083226~2.png

Hei alle sammen! :Heartpink

Jeg har begynt å tempe og synes det er både spennnde og frustrerende på én gang :dead: Nå er jeg på min andre stimulerte syklus og første med Cyclogest – og jeg håper så klart at det er vår tur snart.

Her er litt info om denne syklusen:

– PP7
– Syklus 3 med temping
– Stimuleres med Gonal (brukte det cd 12–14)
– Ovitrelle satt cd15
– Eggløsning antatt cd16 (lørdag 1. nov)
– Samleie cd14, cd15 og cd16
– Startet med Cyclogest 400 mg x2 fra cd18 (mandag / 2 dpo)
– Har hatt ømme bryster, kvalme og litt murringer siden ca. 5 dpo
– I dag er jeg 8 dpo – testet med 10 mIU og den var negativ
– Tempen falt i går (7 dpo), men har steget litt igjen i dag

Legger ved bilde av kurven – veldig spent på hva dere tenker? :smiley-ashamed004

IMG_3208.jpeg

Oppdatering på testing etter kjemisk. Akkurat nok økning nå til at appen ga meg strek. Unormalt høy temp i starten enn en vanlig syklus så håper at appen har rett. Pleier å få ømme bryster rett etter eggløsning og frem til mens men det har ikke skjedd enda. Hva tror supertemperne?
IMG_0886.jpeg

Oppdatering på testing etter kjemisk. Akkurat nok økning nå til at appen ga meg strek. Unormalt høy temp i starten enn en vanlig syklus så håper at appen har rett. Pleier å få ømme bryster rett etter eggløsning og frem til mens men det har ikke skjedd enda. Hva tror supertemperne? Vis vedlegget 474031
På tempen syns eg ikkje det ser ut til å vere eggløsning enda, eller at du kanskje har ein anovulatorisk syklus. Utan å vere for bastant sjølvsagt, men etter ein graviditet kan alt skje. Testa du negativt etter positiv test? Kan det ha hengt igjen litt hcg?

Tempa meg nettopp gjennom fallende hcg etter exu, med stabilt høg temp gjennom eit par anovulatoriske syklusar pga det - men eg hadde ingen utflod og veldig korte syklusar, så der var det var ingenting å lure på. Poenget mitt er at det kan vere du får ein litt rar syklus pga den kjemiske graviditeten. Eg ville ha gitt det eit par dagar før, kanskje stiger tempen meir i morga!

Oppdatering på testing etter kjemisk. Akkurat nok økning nå til at appen ga meg strek. Unormalt høy temp i starten enn en vanlig syklus så håper at appen har rett. Pleier å få ømme bryster rett etter eggløsning og frem til mens men det har ikke skjedd enda. Hva tror supertemperne? Vis vedlegget 474031
Synes heller ikke det ser ut som du har hatt eggløsning dessverre. :( Med trekant-målinger kan man heller ikke stole på den tempen som står. Så det blir umulig å si. Prøv å tempe til normal tid for deg i morgen, og er den mye høyere da, så kan det hende du har hatt eggløsning likevel. :) Ellers er det fremdeles «tidlig» etter en kjemisk å få eggløsning. :)

Synes heller ikke det ser ut som du har hatt eggløsning dessverre. :( Med trekant-målinger kan man heller ikke stole på den tempen som står. Så det blir umulig å si. Prøv å tempe til normal tid for deg i morgen, og er den mye høyere da, så kan det hende du har hatt eggløsning likevel. :) Ellers er det fremdeles «tidlig» etter en kjemisk å få eggløsning. :)
Enig i dere begge i at det ikke ser ut som eggløsning. Målte 0,05 lavere i dag enn i går så ingen stigning men ikke mye nedgang heller. Synes dog at det er rart at jeg har hatt eggløsningsslim osv som vanlig.... Tempretauren som er nå er slik den pleier å være etter eggløsning, så enker det kan være en bitteliten sjanse for at jeg har hatt EL men at grafen ikke blir "bra" fordi jeg hadde høy temperatur når jeg pleier å ha lav. Jeg testen ikke ut HCG, men har fått en negativ test rundt dag 14 men kan godt hende det var litt HCG i kroppen før dette.

Har forøvrig tempet til vanlig tid (06:00) hver morgen denne syklusen, men har akkurat byttet app og la inn mange samtidig fra annen app slik at de kom på et annet tidspunkt. Men mulig termometeret mitt begynner å bli dårlig og. I dag målte jeg rett etter hverandre for å sjekke og det skilte ca 0,1...

Har forøvrig tempet til vanlig tid (06:00) hver morgen denne syklusen, men har akkurat byttet app og la inn mange samtidig fra annen app slik at de kom på et annet tidspunkt. Men mulig termometeret mitt begynner å bli dårlig og. I dag målte jeg rett etter hverandre for å sjekke og det skilte ca 0,1...
Det gjer mitt også, fordi det har blitt forvarma. Det er visst ein greie, folk varmar termometeret i munnen litt før dei skrur det på, særlig om dei søv i kalde rom. Men då må ein gjere det kvar gong, for å få lik metode kvar gong.

Det som er irriterande med kroppen er at alle teikn kan vere der (også temperaturskift) og eggløsninga kan framleis utebli. Tida vil nok vise om det faktisk var ein eggløsning denne gong. Kryssar fingrane for deg!

Ååh, ja nei da synes jeg ikke grafen din ser ut som du har hatt eggløsning enda. Men den kommer nok :)

Noen som har opplevd at BBT er lavere på ettermiddag/kveld enn tidlig på morgenen? Eventuelt vet årsak til det?

Skjønner ingenting. Googler og leter, men får bare til svar at det "ikke er mulig". Tempen er lavest først thing når man våkner.

Nå har jeg forsøkt tre ulike termometer, både vaginalt og under tunga. Tempen stemmer tydeligvis.

Har ikke sett en sånn graf før heller all den tid jeg har tempet :smiley-angelic002

Vedlegg

• Screenshot_20251112_073056_FF App.jpg
    Screenshot_20251112_073056_FF App.jpg
    109,6 KB · Visninger: 22
Har ikke sett en sånn graf før heller all den tid jeg har tempet :smiley-angelic002
Den var veldig merkelig! Leser du har prøvd fleire temperaturmålere. Kva metode brukar du vanligvis? Min kan av og til sving opp og ned under coverline, veit ikkje heilt koffor. Kanskje brukarfeil eller for tidlig temp i mitt tilfelle, og så merkar eg litt forskjell når eg er på reise og rommet er ein annan temperatur enn heime. Nokon endringar i temperaturen heime?

Den var veldig merkelig! Leser du har prøvd fleire temperaturmålere. Kva metode brukar du vanligvis? Min kan av og til sving opp og ned under coverline, veit ikkje heilt koffor. Kanskje brukarfeil eller for tidlig temp i mitt tilfelle, og så merkar eg litt forskjell når eg er på reise og rommet er ein annan temperatur enn heime. Nokon endringar i temperaturen heime?
Neida, alt som normalt.. byttet til og med batteri i den første, i tilfelle det kunne være årsaken ;)

Måler vaginalt til samme tidspunkt hver morgen. Har gjort det i flere år nå. Livet har vært uneventful og alt som normalt. Har ikke på varme på soverommet, der er det likt som alltid. Samme dyne, ikke syk som jeg vet om, lagt meg til samme tid... blir ikke vekt på natten av ting og tang...

Kjenner ting og tang nederst i magen, mensmurringer og litt vondt i ryggen når jeg slapper av. Men i utgangspunktet en god stund til mensen skal dukke opp..

Tanker om temping når man vet at man har oppstykket og ujevn søvn? Har ikke giddet denne runden, men kanskje neste hvis det ikke klaffer nå. Er oppe flere ganger om natta for å varme flasker og av og til kommer det tett mot tidspunkt for måling :dontknow noen med erfaring?

Tanker om temping når man vet at man har oppstykket og ujevn søvn? Har ikke giddet denne runden, men kanskje neste hvis det ikke klaffer nå. Er oppe flere ganger om natta for å varme flasker og av og til kommer det tett mot tidspunkt for måling :dontknow noen med erfaring?
Eg har hørt om ein temperaturmåler som heiter tempdrop, som ein har på overarmen heile natta. Den er det mange med dårlig nattesøvn som svergar til, men har og hørt at den er litt ubehagelig.
Eg trur eg ville prøvd å måle uansett når du våknar tett opp til våketidspunkt. Og kanskje brukt omnicalculator sin bbt-målar for å rekne ut det du «skulle» ha hatt i kroppstemperatur på riktig tidspunkt? Ein er jo på jakt etter ein trend, så ein kan jo kanskje finne ut om ein kan komme unda med å måle på få timars søvn, eller veldig tidlig oppvåkning.

Jeg kjøpe tempdrop da førstemann var liten, og den finner absolutt eggløsningen selv om jeg var oppe mange ganger ila natta. :) Fant egentlig ut at oppvåkninger ikke påvirket tempen oralt så mye uansett da, så sant jeg ikke sto opp av sengen. Men det må jo du. :( Så tror kanskje temping på tradisjonell måte blir vanskelig. Men du kan alltids prøve en syklus og se hvor påvirket den blir. Kanskje går det helt fint å lese charten og finne eggløsning likevel. :)

Jeg kjøpe tempdrop da førstemann var liten, og den finner absolutt eggløsningen selv om jeg var oppe mange ganger ila natta. :) Fant egentlig ut at oppvåkninger ikke påvirket tempen oralt så mye uansett da, så sant jeg ikke sto opp av sengen. Men det må jo du. :( Så tror kanskje temping på tradisjonell måte blir vanskelig. Men du kan alltids prøve en syklus og se hvor påvirket den blir. Kanskje går det helt fint å lese charten og finne eggløsning likevel. :)
Ah, takk for tips! Har sett at noen av disse smartklokkene/ringene også måler temp, det bør funke på samme vis? Har heldigvis andre tegn på EL, det er bare gøy med chart i tillegg. Skal teste neste syklus hvis det ikke klaffer nå :happy:
Eg har hørt om ein temperaturmåler som heiter tempdrop, som ein har på overarmen heile natta. Den er det mange med dårlig nattesøvn som svergar til, men har og hørt at den er litt ubehagelig.
Eg trur eg ville prøvd å måle uansett når du våknar tett opp til våketidspunkt. Og kanskje brukt omnicalculator sin bbt-målar for å rekne ut det du «skulle» ha hatt i kroppstemperatur på riktig tidspunkt? Ein er jo på jakt etter ein trend, så ein kan jo kanskje finne ut om ein kan komme unda med å måle på få timars søvn, eller veldig tidlig oppvåkning.
Tusen takk for gode tips ❤️ skal gjøre litt research og gi det et forsøk med «vanlig» temping neste PP, og så gjøre mer research derfra hvis jeg trenger. Takk for at dere har pekt meg i riktig retning :happy:

Ah, takk for tips! Har sett at noen av disse smartklokkene/ringene også måler temp, det bør funke på samme vis? Har heldigvis andre tegn på EL, det er bare gøy med chart i tillegg. Skal teste neste syklus hvis det ikke klaffer nå :happy:
Jeg har ikke prøvd å tempe med smartklokken, men sånn umiddelbart tenker jeg at nei, det er ikke det samme som tempdrop. :smiley-ashamed004 Hovedgrunnen er at klokkene måler temp ved håndleddet, mens tempdrop måler ved pulsåren på innsiden av overarmen. Håndleddet og en smartklokke tror jeg vil bli en god del mer unøyaktig. Men jeg har sett folk bruke det, og kunne lese chatten din sånn omtrent. Det spørs sikkert hvor viktig det er for deg å finne nøyaktig eggløsningsdato, og om du er villig til å legge penger i det. For tempdrop er ikke billig egentlig. :smiley-angelic006

Jeg har ikke prøvd å tempe med smartklokken, men sånn umiddelbart tenker jeg at nei, det er ikke det samme som tempdrop. :smiley-ashamed004 Hovedgrunnen er at klokkene måler temp ved håndleddet, mens tempdrop måler ved pulsåren på innsiden av overarmen. Håndleddet og en smartklokke tror jeg vil bli en god del mer unøyaktig. Men jeg har sett folk bruke det, og kunne lese chatten din sånn omtrent. Det spørs sikkert hvor viktig det er for deg å finne nøyaktig eggløsningsdato, og om du er villig til å legge penger i det. For tempdrop er ikke billig egentlig. :smiley-angelic006
Ah, jeg har ikke lest meg opp på tempdrop enda, bare kom på at noen av disse smart-dingsene reklamerer med at de kan tracke syklus på temp. Jeg skal lese meg opp og vurdere å teste det ut, takk :love017

Back
Topp