Vi som temper

Jeg håper og håper! Innbiller meg at positive tanker hjelper den lille til å føle seg velkommen . Samtidig som hodet skriker at jeg må prøve å være litt realistisk også, så ikke verden ramler sammen igjen hvis dette ikke går veien.

Forstår godt hjertet ditt og jeg forstår godt hodet ditt.
Positivitet vil absolutt bedre sjansene ;)
Har du begynt å planlegge litt enda?

Forstår godt hjertet ditt og jeg forstår godt hodet ditt.
Positivitet vil absolutt bedre sjansene ;)
Har du begynt å planlegge litt enda?

Ikke lenger enn at jeg vil ha privat ul i uken før jul hvis jeg ikke har hørt noe fra poliklinikk for gravide innen den tid. Og så har jeg regnet ut hvilken helg som passer for å dra til København/London for nipt test. Resten får bli litt seinere [emoji849]

Ikke lenger enn at jeg vil ha privat ul i uken før jul hvis jeg ikke har hørt noe fra poliklinikk for gravide innen den tid. Og så har jeg regnet ut hvilken helg som passer for å dra til København/London for nipt test. Resten får bli litt seinere [emoji849]

Nipt test? Det var nytt for meg

Hadde positive LHtester cd 31 og 32. Hjertene er samleie ja [emoji846]
Skal på julebord i morgen, så et litt usikker på om jeg kanskje bør være avholds for sikkerhets skyld. Men tok Gtest i dag som var negativ. Kan det være for tidlig i såfall for teststrimmel?

Kan være. Snittet for en positiv test etter en negativ er rundt dag 12-13, men kan komme senere også. Og snitt for negativ test før en positiv er cd9.

Se link for statistikk fra ff:

http://secure.fertilityfriend.com/Faqs/Negative-Pregnancy-Test-Before-A-Positive---Stats-Study.html

[emoji7][emoji1303] Happy humping! Det går foreløpig veldig bra med meg. Har endelig fått de ømme puppene som gjør at jeg vet jeg er gravid. Kvalmen begynner å komme når jeg er sulten, og jeg har mistet lysten på brus (stakkars cola zeroen min...). Neste uke blir det fire ulike undersøkelser/kontroller fordelt på tre dager. Kommer jeg velberget gjennom det, skal jeg puste lettet ut [emoji41]
He he cola zero er jo så godt da ( avhengig ) men supert å miste lysten på det da, er jo ikke så sundt og ikke det værste å miste lyst på. Kos deg med alt du har lyst på.
De undersøkelsene kommer du deg gjennom, det skal jeg krysse fingre og ben for:)

Nipt test? Det var nytt for meg

Blodprøve hvor man analyserer foster-gener som svirrer i mors blod. Sjekkes for de vanligste kromosomfeil + kjønn. Vurderes sammen med organrettet ultralyd. Kan gjøres fra uke 11-12. I Norge får man kun tilbud om denne testen (minus kjønnsbiten) dersom man har fått dårlige odds på KUB-testen... jeg klarer ikke vente [emoji85]

He he cola zero er jo så godt da ( avhengig ) men supert å miste lysten på det da, er jo ikke så sundt og ikke det værste å miste lyst på. Kos deg med alt du har lyst på.
De undersøkelsene kommer du deg gjennom, det skal jeg krysse fingre og ben for:)

Jeg er også avhengig sv cola zero, men plutselig ikke nå lenger... [emoji23]. Takk for krysninger. Trenger hver og én i neste uke!!

Blodprøve hvor man analyserer foster-gener som svirrer i mors blod. Sjekkes for de vanligste kromosomfeil + kjønn. Vurderes sammen med organrettet ultralyd. Kan gjøres fra uke 11-12. I Norge får man kun tilbud om denne testen (minus kjønnsbiten) dersom man har fått dårlige odds på KUB-testen... jeg klarer ikke vente [emoji85]

Det var interessant.
Man kan finne ut kjønnet på den måten altså?
Er det en kostbar test siden Norge ikke tilbyr den oftere?

Så jeg bør egentlig holde meg helt unna alkohol fram til jeg kan teste?

Jeg ville anbefalt det - ihvertfall være forsiktig. Jeg som har holdt på i over et år kan ikke si jeg aldri har drukket i venteperioden, men jeg har stort sett begrenset til ett glass.

a3a8a434a75225c8b409d1ed4e4adaf3.png

[emoji848]
Hadde aldri trodd at temping på en måte skulle bli kjedelig til slutt! [emoji15]
Men når man bare ser lave tall får man vel en metningspunkt, men men. Den 9.des blir tempingen lagt bort om det ikke skjer noe til den tid. Siden vi reiser bort!

Så hør nå kroppen du har herved ei uke på deg til å gi meg EL og høy temp!!

Det var interessant.

Koster rundt 5000kr hos private aktører i utlandet, inkl ultralyden. Tror Norge er mer redd for «sorteringssamfunnet».

Er det enklere for deg å dra til København/London for nipt? Jeg bor i Østfold og dro til Gøteborg. Veldig fornøyd der:) unntatt med svaret da...men de var fantastiske.
Er det rimeligere å dra til København/London totalt sett?

Det var interessant.

Det er snakk om å godkjenne Nipt-testen i Norge, men da bare for de over 37 som har påvist positive resultater på tidlige Nipt-test. Altså veldig få som vil få tilgang til den.
Jeg vill fått det hvis forslaget går gjennom.
Norge er redd for at fostre vil sorteres bort. Så da må man til utlandet, og som for meg oppdage at det var så store feil at det ikke ville overlevd lenger enn til svangerskapsuke 20...
Takk Norge.:bored:

Det er snakk om å godkjenne Nipt-testen i Norge, men da bare for de over 37 som har påvist positive resultater på tidlige Nipt-test. Altså veldig få som vil få tilgang til den.
Jeg vill fått det hvis forslaget går gjennom.
Norge er redd for at fostre vil sorteres bort. Så da må man til utlandet, og som for meg oppdage at det var så store feil at det ikke ville overlevd lenger enn til svangerskapsuke 20...
Takk Norge.:bored:

Eller..min oppfatning av det er at noen politikere er redd for sorteringssamfunn, leger ønsker å tilby det som trengs til gravide for å unngå for eksempel en slik situasjon som jeg kom opp i.

Back
Topp