Vi som temper

Så grisefornøyd med rundens mens så langt. Dag tre og allerede på lett blødning [emoji39]. Fortsetter det sånn kan jeg starte tempingen allerede i morgen [emoji1303] Det er så utrolig kjipt i starten når det kun et én, to eller tre små prikker i kurven. Dpo dagene gikk altfor fort. Ønsker meg dit igjen [emoji7]

Første måneden jeg temper.
Noen som har noen kommentarer?

Hjertlig takk!
Tja. Det mangler jo en del målinger, så ikke lett å si noe om denne. Foreløpig ikke noe EL-mønster iallfall. Vet du sånn omtrent når du pleier å ha EL?
Ser at tempen på cd11 har åpen sirkel, hvis det er en åpenbar grunn til at denne tempen har blitt "falsk" forhøyet (tatt mye senere enn ellers f.eks) KAN det hende at EL kan ha vært cd13, men det blir foreløpig vill gjetting. [emoji5] Bruker du EL-tester i tillegg, følger med på slim og slike ting?

Tja. Det mangler jo en del målinger, så ikke lett å si noe om denne. Foreløpig ikke noe EL-mønster iallfall. Vet du sånn omtrent når du pleier å ha EL?
Ser at tempen på cd11 har åpen sirkel, hvis det er en åpenbar grunn til at denne tempen har blitt "falsk" forhøyet (tatt mye senere enn ellers f.eks) KAN det hende at EL kan ha vært cd13, men det blir foreløpig vill gjetting. [emoji5] Bruker du EL-tester i tillegg, følger med på slim og slike ting?

Takk for svar!
Pleier å ha elslim 2 dager før el. Har testet med sticks før. Hadde mye elslim den 13. Men pleier også ha el på dag nr. 17. Men sist mnd hadde jeg på dag 15. Så søren ikke lett.

YES..endelig kom mensen.
Tror ikke jeg gidder å tempe helt ennå. Venter nok litt,skal snart begynne på letzerol så kanskje på dag 8 eller noe :)

Da prøver vi på nytt ❤

Da dette kun er min andre periode med temping, så har jeg ikke mye statistikk å gå ut fra.
Ihht min forrige periode så skulle jeg ikke ha el før om en uke til.
Begynte å teste etter el i dag (kveld) og etter hva jeg kan se, så er den positiv nå.
(Test fra Make Sure, ingen erfaring med disse).

Har noen av dere peiling på hvordan det kan stemme opp mot min tempekurve?
Er den nå på vei opp for å gi meg «krysset», eller vil den gå ned igjen for så å skyte opp når egget er sluppet?

Noen erfaringer?

Vedlegg

• 61DA1642-C7D5-4F08-89DD-53C46E00EAA8.jpeg
    61DA1642-C7D5-4F08-89DD-53C46E00EAA8.jpeg
    466,6 KB · Visninger: 99
  • 9B8CD4E4-FC73-46F4-AAE0-AEC218EFFE7B.jpeg
    9B8CD4E4-FC73-46F4-AAE0-AEC218EFFE7B.jpeg
    350,9 KB · Visninger: 97
Da dette kun er min andre periode med temping, så har jeg ikke mye statistikk å gå ut fra.
Ihht min forrige periode så skulle jeg ikke ha el før om en uke til.
Begynte å teste etter el i dag (kveld) og etter hva jeg kan se, så er den positiv nå.
(Test fra Make Sure, ingen erfaring med disse).

Har noen av dere peiling på hvordan det kan stemme opp mot min tempekurve?
Er den nå på vei opp for å gi meg «krysset», eller vil den gå ned igjen for så å skyte opp når egget er sluppet?

Noen erfaringer?

Enig med deg at testen ser pos ut. Hvis den blir neg i morgen, er det vel fare for at tempen holder seg høy. Hvis du søker på ff chart på Google bilder, eller går inn i appen på "charts like mine" eller hva det nå heter, vil du se at noen lager én tempdip når el er, og så går det til himmels, mens noen lager sikksakk før tempen endelig stiger. Tempen i morgen vil nok gi deg en pekepinn på hva som er i vente. Jeg som er litt utålmodig av meg, forsøkte å legge inn litt ulike temperaturer i appen en dag eller to frem i tid, for å se hva som skjedde angående kryss eller ikke...

Her går det oppover!
Aksjer legges sånn i tilfelle krysset kommer de neste dagene
:signs003

Vedlegg

• 0B05A201-A41A-4837-AAD0-D94E85D8534E.jpeg
    0B05A201-A41A-4837-AAD0-D94E85D8534E.jpeg
    376,3 KB · Visninger: 79
Back
Topp