Vi som prøver igjen etter abort

Jeg fikk beskjed om ingen hjerteaktivitet på tirsdag, jeg var 9+4, og fosteret målte til 9+3, så det hadde skjedd nylig..
Min andre MA på rad, i løpet av 5 måneder.
Har ikke lyst til å gjennomføre hjemmeabort når fosteret er såpass stort i forhold til sist (fosteret målte 6+1 sist), så jeg skal kreve å gjennomføre på sykehus eller utskrapning.

Cytotec virket heller ikke tilfredsstillende på meg sist, og morkaken satt fast, det endte med komplisert utskrapning på over 1 time. Vanligvis tar det 15 minutter isj. Er ufattelig lei meg, men også så klar for å få ut alt, og starte igjen! Jeg ble raskt gravid sist og håper på det samme nå. Skal spørre om evt støttemedisiner eller noe jeg kan gjøre for å minske sjansen for å oppleve det igjen.

Alle sa «det er sjelden å oppleve missed abortion en gang, og enda sjeldnere med to», nå har jeg hatt to, så hva med en tredje da..?
Huff, gode tanker fra meg. Håper det sitter raskt for deg :Heartred

Hei!
Jeg begynte å blø 25.september, og blødde da i 8 dager. Va nok en kjemisk graviditet. Var 4+4 når det startet å blø. Var hos legen etter at jeg sluttet å blø og hun sa at det var helt trygt å kjøre på så lenge vi var klar for å prøve på ny. Jeg fikk positiv EL test forrige søndag, altså 12. Oktober. Den var kjempe positiv frem til onsdag, da gikk den nedover igjen. Hadde de vanlige kroppslige tegnene på EL. Prøver nå å vente med å teste hele tiden. Har testet med tidlig test idag som var negativ, men jeg vet det fremdeles er alt for tidlig å teste :D Krysser fingrene

Jeg fikk også mensen i dag etter SA, men vi har ikke prøvd. Første PP neste runde:happy8

Ser ut som det satt denne gangen, første syklus etter SA i august.
Forventet IKM 22/10, bilde fra dagens test
Krysser fingrene for at det går veien denne gangen:Heartred
Vis vedlegget 472808
Nytt kjemisk eller SA på gang. Venter bare på at blødningene skal komme. Svak stigning på HCG. Skal liksom være 5+1 i dag, men jeghar sluttet å telle etter at det siste svaret på HCG kom. Hjertet mitt er knust

Jeg fikk mensen på tirsdag, etter SA I september. Vi prøvde å få til ny spire før ny menstruasjon. Var på vei til konferanse da jeg oppdaga blod. Så skuffelsen var der i bilen på vei til flyplassen. Men merker nå at kroppen føles lettere. Og fått renset seg nå. Håper jeg blir gravid igjen denne syklusen.

Hadde SA 13 oktober, 14 uker på vei. Venter fortsatt på mensen. Når fikk dere mensen og EL etter senabort?

Jeg var i uke 7 da jeg mista. Tok nesten 6 uker før jeg fikk mensen etterpå. Trodde litt jeg hadde blitt gravid igjen. Så skuffelsen var der da jeg begynte å blø.

Hei! Jeg hadde en SA 4.oktober :Heartpink Var veldig trist, men heldigvis så skjedde det veldig tidlig. Hadde testet positivt noen dager før og så ble testen negativ og jeg startet å blø. Var syk med kikhoste på det tidspunktet og fikk to luftveisinfeksjoner rett etter hverandre etter kikhosten. Jeg har en gutt som ble født i februar 2024 som startet i barnehagen i august og vi har vært syke absolutt hele høsten. Så vi har bestemt oss for å starte prøvingen når sykdommene roer seg litt ned, haha :hungover: Forhåpentligvis så starter vi å prøve igjen om rundt to mnd..

Sender varme tanker og babystøv til dere alle :Heartpink

Hei!

Jeg fikk vite på otul i går at jeg hadde mistet like etter privat ultralyd i uke 7+0… Skulle vært 12+4, men skjermen viste et sammensunket embryo ikke lengre enn sist. Fikk henvisning til gyn, men får nok ikke høre noe mer derfra før over helgen. Hadde ingen tegn på at det hadde stoppet opp, ingen blødninger, annet enn at symptomene ble svakere rundt uke 9/10, som også kan være normalt. Så det kom som et sjokk. Vært gjennom en MA for tre år siden, da hadde jeg færre symptomer gjennom hele forløpet. Har ikke barn enda.

Så har det ganske tungt nå i ventedagene, vil bare ha det ut, få blødd og bli ferdig med det.. Redd for at det skal være noe galt med meg, men håper på maks uflaks. Gleder meg til å begynne på ny og håper vi blir raskt gravide igjen. :Heartred

Håper på at det sitter snart hos alle og at det går hele veien :Heartred

Back
Topp