Vi som prøver igjen etter abort

Henriette!

Flørter med forumet
Hei! Tenkte det kunne være hyggelig med en tråd for oss som har hatt en abort og prøver igjen!
Jeg hadde min første graviditet og spontanabort for noen uker siden. Aborten kom tidlig i uke seks. Jeg blødde i seks dager og jeg synes det var veldig tungt psykisk. Nå nærmer det seg ny eggløsning og jeg er klar for å prøve igjen. Er det noen andre som er i samme situasjon?

Hei herfra! Hadde en SA for en uke siden og har sluttet blø. Litt usikker på hvor raskt EL kommer nå, så tar gjerne imot erfaringer. Har ikke så veldig lyst til å teste, men kan jo hende det må til.(?)
Vi prøver på tredje barn og har hatt en MA i ca uke 9 tidligere mellom barna.

Jeg er heller ikke så glad i å teste så mye. Jeg er på cd 19 i dag og har hatt masse eggløsningsslim. Så jeg tipper jeg får eggløsning i løpet av de neste fem dagene. Jeg har hatt mer slim nå enn det jeg pleier, så kanskje kroppen min er litt ekstra påskrudd for å få til en ny graviditet. Jeg har hørt at man er mye mer fruktbar etter en spontanabort, så det er jo lov å håpe. Jeg tenker å ta eggløsningstester i dagene fremover så jeg har litt mer kontroll. Jeg synes det er fint å lære kroppen min bedre å kjenne.

Jeg var til gynekolog på mandag for en kontroll etter SA og funn av godartet cyste forhåpentligvis. Gynekologen forklarte meg at hvis jeg fortsatt hadde HCG i kroppen så ville eggløsningstest slå positivt ut uansett.

Jeg var til gynekolog på mandag for en kontroll etter SA og funn av godartet cyste forhåpentligvis. Gynekologen forklarte meg at hvis jeg fortsatt hadde HCG i kroppen så ville eggløsningstest slå positivt ut uansett.
Uff da! Så kjedelig! Synes jeg hører om så mange som har cyster på eggstokkene. Det er kanskje ganske vanlig..? Håper det går bra med deg!!

Uff da! Så kjedelig! Synes jeg hører om så mange som har cyster på eggstokkene. Det er kanskje ganske vanlig..? Håper det går bra med deg!!
Ja det går bra med meg. Heldigvis ikke plager fra cysten, men de vil holde den under kontroll. Men den skal ikke hindre meg fra å bli gravid igjen, sa de.

Ja, det har jeg også hørt. Jeg har sjekket etter SA at graviditetstest har blitt helt blank igjen uten antydning til strek, så antar jeg er good?

Etter MA for noen år siden, så hadde jeg fortsatt HCG igjen i kroppen da det hadde gått 4 uker. Ble gravid rett etterpå, men fant ikke ut det før på ultralyd siden jeg hadde positive graviditetstester hele veien,

Jeg tok en rfsu sine eggløsningtester på lørdag. Var to streker, en svak. Så jeg trodde ieg var good da. Men leste mer på pakken etterpå og da sto det at den nok ikke var positiv. Samboer og jeg har vakter på jobb som gjør at vi kun ser hverandre på natta nå et par dager framover. Så vi har begynt å prøvd hver dag nå, når vi har mulighet

Jeg tok en rfsu sine eggløsningtester på lørdag. Var to streker, en svak. Så jeg trodde ieg var good da. Men leste mer på pakken etterpå og da sto det at den nok ikke var positiv. Samboer og jeg har vakter på jobb som gjør at vi kun ser hverandre på natta nå et par dager framover. Så vi har begynt å prøvd hver dag nå, når vi har mulighet
Ja, den kan ikke leses av som en graviditetstest. Har du tatt graviditetstest og vet at hcg er ute av kroppen?

Ja, den kan ikke leses av som en graviditetstest. Har du tatt graviditetstest og vet at hcg er ute av kroppen?
Jeg tok ny hcg prøve da jeg var på kontroll hos gynekologen på mandag. Og den var under 3. Vi ble gravide forrige syklus med at vi kjørte på nesten hver dag etter menstruasjon. Dessverre var nok ikke egget og cellene sterke nok.

Ja, det har jeg også hørt. Jeg har sjekket etter SA at graviditetstest har blitt helt blank igjen uten antydning til strek, så antar jeg er good?

Etter MA for noen år siden, så hadde jeg fortsatt HCG igjen i kroppen da det hadde gått 4 uker. Ble gravid rett etterpå, men fant ikke ut det før på ultralyd siden jeg hadde positive graviditetstester hele veien,
Det er du sikkert da ja! Mine graviditetstester var helt negative en uke etter aborten. Men tror ikke jeg tok noen graviditetstest før den tiden var gått

Den første streken må være like sterk eller sterkere en nr 2. Jeg har bommet på det der før fordi jeg trodde den var positiv bare det var strek

Har en sa nå første pp etter vi mistet i sommer, usikker på hvilken uke det sluttet å utvikle seg, men hadde magefølelse en uke før det skjedde. Fikk veldig liten økning på strimmeltestene, og fikk 3 stk "1-2 uker" på cb. (Testet 5+0, 5+4, 6+2) Ble aldri økning.
Begynte å blø på fredag, da jeg skulle vært 5+3.
Nå nettop fikk jeg nesten helt negativ strimmeltest, men blør enda.
Samboer reiste nettop på jobb og kommer tilbake om 2 uker. Så håper ikke eggløsning kommer før han kommer hjem.

Vi mistet også i juni. Måtte avslutte svangerskapet i uke 22 på grunn av at fosteret ikke var levedyktig.

Men hvis jeg nå får eggløsning om 2 uker, blir sa regnet som "siste mens"?

Back
Topp