Vi som kun har én eggleder

Verpesjuk!

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Hei,
Min første graviditet (exu i september i år) endte med hasteoperasjon og fjerning av én eggleder. Jeg sitter igjen med den andre og to velfungerende eggstokker. Er 87-modell og har ingen barn fra før av. Vi prøver igjen nå.
Er det noen som har noen erfaringer de vil dele om hvor lett/vanskelig det er å bli gravid igjen? Jeg vet jo at jeg har mensen og eggløsning hver måned, men man vet jo ikke om egglederen får snappet opp egget hver måned eller hvor sannsynlig det er at det finnes et egg som kan befruktes ved samleie på rett tid. Takk for deling av erfaringer med ei som er litt nedfor pga dette for øyeblikket.
 
Jeg har en eggleder og ble overraskende nok gravid uten at vi prøvde en gang. Egget løsnet til og med fra den siden jeg ikke har eggleder, så må ha blitt snappet opp av egglederen på motsatt side.

Lykke til!
 
Jeg har bare en fungerende eggleder og fikk ikke en eneste positiv test på 1 år, men på første IVF-forsøk gikk det x2:joyful:

Lykke til!:Heartred
 
Jeg har én eggleder og halvannen eggstokk. Har i ettertid fått et barn uten at vi prøvde, og er gravid nå etter tre prøveperioder :)
 
Hei! Gikk gjennom akkurat det samme i slutten av september, min første graviditet også. Ville bare si at du ikke er alene❤️
måtte også fjerne ene egglederen og vi har ingen barn fra før.
Har du komt inn i noe syklus igjen?

jeg har lest en del om dette og det ser ut til å være svært variert.. er noen som sier de aldri fikk tilbake menstrurasjonen sin og andre som har brukt 1-2-3 sykluser og noen 6 mnd. Så for min del ser det jo ut som man hvertfall har stor sjangs for å bli gravid igjen etter en exu. De sier også at man er mer "mottakelig" for å bli gravid igjen etter en graviditet også. Selvom vi har fjernet egglederen vår så har vi jo eggstokkene våre som gjør jobben sin❤️

maasssse lykke til til dere, håper det sitter en spire hos dere fort igjen!❤️
 
Jeg har en eggleder og ble overraskende nok gravid uten at vi prøvde en gang. Egget løsnet til og med fra den siden jeg ikke har eggleder, så må ha blitt snappet opp av egglederen på motsatt side.

Lykke til!
Takk for svar, oppløftende lesing! Er det lov å spørre hvordan man vet hvilken side egget kom fra? Går det an å sjekke at gjenværende eggleder er kapabel til å plukke opp egg fra andre siden?:pompus:
 
Jeg har bare en fungerende eggleder og fikk ikke en eneste positiv test på 1 år, men på første IVF-forsøk gikk det x2:joyful:

Lykke til!:Heartred
Takk for svar❤️ Ja, legen ba oss komme tilbake om vi ikke fikk det til i løpet av et års tid, og han hadde veldig trua på både naturlig og IVF, så på et eller annet tidspunkt blir det forhåpentligvis en babis - eller to❤️ Gratulerer!
 
Hei! Gikk gjennom akkurat det samme i slutten av september, min første graviditet også. Ville bare si at du ikke er alene❤️
måtte også fjerne ene egglederen og vi har ingen barn fra før.
Har du komt inn i noe syklus igjen?

jeg har lest en del om dette og det ser ut til å være svært variert.. er noen som sier de aldri fikk tilbake menstrurasjonen sin og andre som har brukt 1-2-3 sykluser og noen 6 mnd. Så for min del ser det jo ut som man hvertfall har stor sjangs for å bli gravid igjen etter en exu. De sier også at man er mer "mottakelig" for å bli gravid igjen etter en graviditet også. Selvom vi har fjernet egglederen vår så har vi jo eggstokkene våre som gjør jobben sin❤️

maasssse lykke til til dere, håper det sitter en spire hos dere fort igjen!❤️
Takk for svar, og kjedelig å høre at du har vært gjennom det samme. Jeg brydde meg ikke så mye der og da, men nå i ettertid har jeg begynt å engste meg mer for muligheten for å klare å få barn på egenhånd. Ikke at jeg har noe hastverk, men siden jeg er 33 og vi ønsker flere barn, er det kjekt om det ikke tar alt for lang tid også..
Ja, jeg tenker at vi får være glade for at vi har to eggstokker og i det minste én eggstokk. Dessuten har vi jo nylig bevist at vi er i stand til å bli gravide. Mannen er i allefall stolt av svømmerne sine her:rolleyes::hilarious:.
Jeg kom heldigvis raskt inn i syklus, etter operasjonen fikk jeg blødning dagen etter og igjen 29 dager etter det. Er nå inne i min andre syklus og vi bestemte oss for å prøve igjen fra nå av. Krysser alt av fingre for full klaff snarlig!
Hvordan går det med deg? Har du kommet inn i en fornuftig syklus ennå? Håper det går bra med deg!:Heartpink
 
Det er riktig som hun over her sier. Jeg jobber som operasjonssykepleier og har vært til stede på mange fjerninger av eggleder ifm ex.u. Har hørt flere gynekologer fortelle at egget kan vandre helt fint fra den siden uten eggleder til den siden med eggleder. Kroppen er fantastisk:happy:
 
Takk for svar! Dette lover også godt, blir glad av å lese dette:happy:

Vi var veldig spent på om vi i det hele tatt kunne få barn naturlig etter operasjonen, så da jeg ble gravid med førstemann ble vi veldig overrasket siden vi ikke prøvde bevisst. Kroppen altså, for en fantastisk sak! Var litt stresset denne gangen da vi måtte inn i tredje prøveperiode, men det kan jo like gjerne være alderen (35 år).

Masse lykke til, håper det klaffer enkelt og greit for dere også :Heartpink
 
Takk for svar, oppløftende lesing! Er det lov å spørre hvordan man vet hvilken side egget kom fra? Går det an å sjekke at gjenværende eggleder er kapabel til å plukke opp egg fra andre siden?:pompus:

Man kan se på tidlig ultralyd hvilken side egget kom fra hvis man blir gravid. Tror jeg har lest noe om at graviditetssjansen ikke reduseres med 50% når man fjerner en eggleder, nettopp fordi andre sides eggleder kan plukke opp egget. Vet dessverre ikke mer.
 
Hei, jeg opplevde akkurat det samme i september også. Da sa de på gyn at det ikke var redusert sjangs for å bli gravid. De forklarte meg der at den egglederen jeg har igjen vil plukke opp egget fra den motsatte eggstokk. Har hatt en pp etter operasjon, og ble ikke gravid da, nå er det pp 2 etter exu. Får håpe det ikke tar for lang tid for oss
 
Hei, jeg opplevde akkurat det samme i september også. Da sa de på gyn at det ikke var redusert sjangs for å bli gravid. De forklarte meg der at den egglederen jeg har igjen vil plukke opp egget fra den motsatte eggstokk. Har hatt en pp etter operasjon, og ble ikke gravid da, nå er det pp 2 etter exu. Får håpe det ikke tar for lang tid for oss
Da er det flere av oss i samme båt, litt godt i grunn❤️ Håper dere lykkes snarlig! Del gjerne hvordan det går :)
 
Jeg har kun en eggleder og en eggstokk pga ei dermoidcyste jeg måtte operere ut for ca 10 år siden.
Har idag ei frøken på straks 2 år som kom til rett etter jeg sluttet på p-ring.
Og er idag gravid for 3 gang, andre gangen mistet vi veldig tidlig. Pp2 etter prevensjonsslutt. Blei gravid igjen rett etterpå.

I mitt tilfelle så sa legen at sjansene for å bli gravid reduseres ikke 50% men kanskje 20-30%. Siden den gjenværende eggstokken da tar over for den som mangler. Så vil jo da tro at din prosent er ennå lavere siden du faktisk har begge eggstokkene :)
 
Kun en eggleder her også. Opererte for exu i desember 2017. Ble gravid desember 2018 som endte i SA, hadde et prøverørsforsøk mai 2019 som ble avbrutt men ble gravid på egenhånd i juli 2019 og har en gutt på 7 mnd nå:)
 
Back
Topp