Vi som har alt fra før - kjøpe nytt?

Ganske enig her, ja. Jeg er generelt lite glad i rosa og blå og liker best «nøytrale» farger. Men de har jo fått klær av besteforeldre osv oppigjennom som gjerne er veldig kjønnsbestemt. Det jeg kjøper har som regel gått i brunt, beige, hvitt, navy, oker, osv og de fleste klærne har passa begge kjønn så jeg har kunne brukt de på begge to :)

Og elsker bruktkupp på tise og finn ❤️ Spare penger OG miljø :love2
Samme her. Bruker mye slike farger, men gaver vi får er ofte blått og påtrykk av typiske ting.
Men det blir likevel ikke så mye, og noe har jeg rett og slett bare byttet.
Og så har vi sagt når de spør hva vi ønsker oss, at vi ønsker nøytralt/alle farger, så vi kan bruke det opp igjen uavhengig av hva skjønn neste barn blir. Og fordi vi liker nøytrale klær bedre.

Samme her. Bruker mye slike farger, men gaver vi får er ofte blått og påtrykk av typiske ting.
Men det blir likevel ikke så mye, og noe har jeg rett og slett bare byttet.
Og så har vi sagt når de spør hva vi ønsker oss, at vi ønsker nøytralt/alle farger, så vi kan bruke det opp igjen uavhengig av hva skjønn neste barn blir. Og fordi vi liker nøytrale klær bedre.
Her skal vi ikke vite kjønn denne ganga, så nå er folk nødt til å kjøpe kjønnsnøytralt om de skal handle :hilarious:

Her skal vi ikke vite kjønn denne ganga, så nå er folk nødt til å kjøpe kjønnsnøytralt om de skal handle :hilarious:
Så gøy! Ikke vi heller. Det er så gøy med overraskelsen til fødselen ❤
Vi ville ikke vite kjønn forrige gang heller, så alt som ble kjøpt før fødsel var nøytralt.
Sist hadde vi et jentenavn og et guttenavn klart til fødsel, og slik gjør vi denne gangen også. Det er så gøy ❤

Kjøper sikkert litt nye jenteklede om det blir jente. Og ny babygym. Den me har er bitte liten og no får me snart større plass:happy:

Vi har vogn, britax smile 3 og babyjogger. Drømmer likevel om en ny vogn, selv om samboer kommer til å ramle av stolen om jeg foreslår det..
Vi fikk låne vippestol sist, så må nok kjøpe det. Så blir det litt klær om det skulle vise seg å være en gutt.

Føler også at stellematta vi har er skitten og ekkel, så vi går nok for en ny der også.

Åh, jeg må faktisk kjøpe nytt stellebord!
Det forrige var bygd inn i en krok på badet i det gamle huset, så det ble igjen da vi flytta :P

Blir ikke kjøpt mye nytt her heller, har en på 10 mnd så har det meste av utstyr fra før. Og vi ville heller ikke vite kjønn før fødselen. Vi ville bli overrasket, og jeg deler forsåvidt den irritasjonen om at ALT skal «kjønnes» og eller være så tøft/dillete alt etter kjønn. Så det aller meste av klær (og utstyr) som vi har passer til både gutt og jente. Det vi har som er «typisk gutt» er ting vi har fått i gave stort sett.
Fant mange gode kupp på Finn eller av venner forrige graviditet, blant annet en bed side crib til 250, vogn til 1500 og Reflex-vognpose til 400. Kjøpte noe nytt også da, ble blant annet kjøpt en slyngevugge som vi hengte i taket (gutten elsket den!) :happy:
Det som blir kjøpt denne gangen er vel en ny stellematte og noe annet småtteri.

Så gøy! Ikke vi heller. Det er så gøy med overraskelsen til fødselen ❤
Vi ville ikke vite kjønn forrige gang heller, så alt som ble kjøpt før fødsel var nøytralt.
Sist hadde vi et jentenavn og et guttenavn klart til fødsel, og slik gjør vi denne gangen også. Det er så gøy ❤
Så spennende! Har visst kjønn med de to andre og gleder meg sååå til å oppleve den spenningen under fødsel når man ikke vet kjønn :love017

Så spennende! Har visst kjønn med de to andre og gleder meg sååå til å oppleve den spenningen under fødsel når man ikke vet kjønn :love017
Det er bare å glede seg, det var magisk synes jeg! Glemmer ikke synet av mannen som satt ved siden av meg og holdt meg i hånden, med tårer i øynene og et smil fra øre til øre, som fortalte meg at det var en gutt :Heartred :happy:
De som var med på fødselen på sykehuset syntes også det var veldig spennende og artig! :joyful:

Det er bare å glede seg, det var magisk synes jeg! Glemmer ikke synet av mannen som satt ved siden av meg og holdt meg i hånden, med tårer i øynene og et smil fra øre til øre, som fortalte meg at det var en gutt :Heartred :happy:
De som var med på fødselen på sykehuset syntes også det var veldig spennende og artig! :joyful:
Åååh, nå gleder jeg meg enda mer :woot:

Vi har det meste, men blir det jente må vi nok ha noe smått nytt. Men seff har jeg jo sett oppgraderte versjoner av ting vi har som jeg kanskje skulle ønsket meg. Denne babyen hadde vi jo egentlig ikke tenkt til å få (var fornøyd med bare en før vi ombestemte oss :p). Så vi solgte jo noen ting vi trenger å kjøpe på nytt

Her har vi jente og gutt fra før. Så vi har veldig mye, og bruker opp igjen det meste. Men ny vogn blir det denne gangen. Da den vi har er gammel og pensjonistklar. Elsker vogna, så det er litt bismak kjenner jeg, men dne er utslitt. Også blir det nok så jeg lager noe småtteri til baby, også må jeg se over slt vi har, først

Har jenter fra før, blir det gutt blir det kjøpt inn gutteklær ❤️ jeg er jo en person som ikke liker kjønnsnøytrale klær igjen :rolleyes: :hilarious: må ha ny bilstol, samt at jeg ønsker meg ny vogn... må nok ha ny babygym på sikt.. litt usikker hvordan den gamle er i stand.. :hilarious:

Back
Topp