Vi som har alt fra før - kjøpe nytt?

Hirka89

Gift med forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Dette blir barn nr.2, og vi har egentlig det meste vi trenger fra før. Likevel ønsker jeg meg noen nye ting, da noe av det vi har er slitt :playful:
Jeg vil ha ny ammepute!
Og nytt babynest og babygym.
Også ønsker jeg å kjøpe en kombo av bæresele og bæresjal, selv om jeg har elastisk sjal og 2 bæreseler fra før :p

Og hvis dette mot all formodning blir en jente, så må jeg kanskje anskaffe noe jenteklær.

Drømmer du om noe nytt selv om du kanskje har det meste fra før?

Vi har alt fra før :)
Men det jeg ønsker meg denne gangen, er bbhugme-gravidpute! Kjøpte ikke det sist.
Og lyst på en annen type bæresele enn den jeg brukte sist.
Og ja, hvis det blir en jente denne gangen, kanskje noen lilla plagg.

Klærene vi har fra før til barnet vårt, er i mange farger, jeg orket ikke at alt skulle være blått. Tanken med alt jeg kjøper er at alt skal brukes opp igjen med mindre det er helt utslitt/ødelagt.
Og jeg gleder meg til å finne frem igjen babyklærene fra den første ❤
Jeg ser ingen grunn til å handle inn nytt når vi har alt fra før.
Men hvis jeg kommer på noe vi ønsker å gjøre/ha annerledes enn sist, så er jo nye tung supert til det.

Men det jeg ønsker meg denne gangen, er bbhugme-gravidpute! Kjøpte ikke det sist.

Klærene vi har fra før til barnet vårt, er i mange farger, jeg orket ikke at alt skulle være blått. Tanken med alt jeg kjøper er at alt skal brukes opp igjen med mindre det er helt utslitt/ødelagt.
Men hvis jeg kommer på noe vi ønsker å gjøre/ha annerledes enn sist, så er jo nye tung supert til det.
Nesten alt vi har av babytøy i de minste størrelsene har jeg arvet etter søsteren min, som også har 2 gutter :playful: Heldigvis mener jeg å huske at en del er nøytrale farger. Og det jeg kjøpte selv var også annet enn blått. Men må vel kjøpe noe litt mer jentete om jeg får jente :playful: Har arvet det meste av yttertøy også, så det meste er slitt ihjel nå, så må nok bli noe nytt på nestemann. Men det er jo ikke før om lenge. Er også fan av å bruke arvegods osv :happy: Men nå er mye slitt etter å ha blitt brukt på 3 kids. Så da er det vel lov med litt nytt

Her har vi alt vi trenger fra de to første, men blir det jente så blir det en del nye klær. Mye er godt slit siden de fleste klærene er blitt brukt av 4 gutter totalt! Men mye er nøytralt og kan fint brura av begge kjønn.

BBHugme er sååå gull!! Har stor og liten, og fant noen som GA bort en stor som jeg skal hente, så da har jeg to store, haha. Elsket cosyfixen den første tiden og, helt gull!

Kjøper veldig mye brukt, har kjøpt brukt Tripp trapp og brukt søskenvogn allerede (til absurd lav pris) men blir nok noe nytt fra bestemødre etc tenker jeg.

Har både gutt og jente fra før så har alt av babyklær jeg trenger. Om jeg kjøper litt brukt/nytt så er det bare for kos :angelic: Ellers mangler vi vel strengt tatt bare en babybilstol (den vi har nå er visst ikke godkjent i nye kræsjtester?) og en badebalje. Kanskje et babysete til kaos-stolen, ser de har fått nye til baby nå og de ser såå fine ut! :love017

Ellers er jeg veldig opptatt av bruktkjøp og gjenbruk så det fokuserer jeg som regel mye på når jeg handler :) Akkurat bilstolen kjøper vi selvfølgelig ny, men badebalje kommer jeg til å følge med på kjøp og salg markedet her. Og babysete til kaos-stolen kan man returnere til kaos og få pant på senere så det tenker jeg også er innafor å investere i :joyful:

Meg og ei venninne har vært gravide «annenhver gang» så vi har ei bbhugme gravidpute på deling som jeg snart får tilbake igjen :hilarious: Det gleder jeg meg til! Den er gull!

Har både gutt og jente fra før så har alt av babyklær jeg trenger. Om jeg kjøper litt brukt/nytt så er det bare for kos :angelic: Ellers mangler vi vel strengt tatt bare en babybilstol (den vi har nå er visst ikke godkjent i nye kræsjtester?) og en badebalje. Kanskje et babysete til kaos-stolen, ser de har fått nye til baby nå og de ser såå fine ut! :love017

Ellers er jeg veldig opptatt av bruktkjøp og gjenbruk så det fokuserer jeg som regel mye på når jeg handler :) Akkurat bilstolen kjøper vi selvfølgelig ny, men badebalje kommer jeg til å følge med på kjøp og salg markedet her. Og babysete til kaos-stolen kan man returnere til kaos og få pant på senere så det tenker jeg også er innafor å investere i :joyful:

Meg og ei venninne har vært gravide «annenhver gang» så vi har ei bbhugme gravidpute på deling som jeg snart får tilbake igjen :hilarious: Det gleder jeg meg til! Den er gull!
Kjøper også 90% av utstyr og klær brukt, og synes det er så digg! Både økonomisk, for miljøet og så gir det en følelse av å gjøre kupp (og det er jeg hekta på, hehe).

Kjøper også 90% av utstyr og klær brukt, og synes det er så digg! Både økonomisk, for miljøet og så gir det en følelse av å gjøre kupp (og det er jeg hekta på, hehe).
Enig :joyful: Har nettopp kjøpt vinterdresser til ungene pent brukt på finn, kosta jo 1/3 av det det ville kostet å kjøpe nye og man ser nesten ikke at de er brukt! Elsker et godt kjøp :angelic:

Er det jente, så må hun nok få noen nye klær. Men ellers har vi det meste.
Trenger å kjøpe bilstol, men tenker vi kjøper nytt til storebror (besafe stretch?) og så får lillesøsken setet hans (axkid One+).
Vurderer å kjøpe søskenvogn også men ikke noe vi stresser med

Har en jente på 1 år, så har altmangler kun base til nyfødt babystolen, da basen nå brukes i stol nr 2

Vi har alt og det meste er ganske nytt også, kjøpte mye av klærne til henne i mye «nøytrale» farger og utstyret. Vi må ha en ny vogn som er søsken vogn!

Jeg har lyst på en tripp trapp stol, vi brukte altid den hvite fra ikea. Og en ny elastisk bæresjal, det synes jeg er så fint å ha med seg på barselhotellet. Ellers så har vi alt fra før. Kommer sikkert til å kjøpe en ny søt pysj og når vi får vite kjønnet ❤️

Bortsett fra tripptrappstol, så tror jeg egentlig ikke vi trenger noe. Vi har alt av klær og utstyr. Regner med å låne vugge av mannens familie igjen, og kanskje høre med ei venninne om vi kan låne babynestet deres (som de kjøpte av oss, eventuelt kjøpe det tilbake). Men jeg vet ikke hvor nødvendig jeg synes det er.

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe nytt tror jeg. Har det meste :) kjøper et symbolsk antrekk etter oul

Skulle nå dette gå bra så har vi alt utstyr man trenger (og ikke trenger). Hvis det er en gutt er vi Good to go, skulle det bli jente må vi kanskje supplere litt med andre leker etterhvert. Ikke for det, jenter liker vel byggeplasser og gravemaskiner de og :)

Bare forbruksting som mangler strengt tatt :)

Jeg blir såå irritert på at alt til baby og barn er så fryktelig kjønnet! Det gjør meg helt gal når alt må være enten blått eller rosa, og jenter bare får være opptatt av «jenteting» og gutter bare får «gutteting». Det er jo bare for at vi skal lures til å kjøpe dobbelt så mye klær som vi ellers ville gjort! :mad: Jeg kunne sikkert skrevet bok om alle aspektene ved dette som irriterer meg, men skal gi meg her! :hilarious:

Ikke meningen å tråkke på noen tær altså, jeg blir bare så irritert på kles- og lekeindustrien. Vi har masse blå arveklær til han lille vår, så han har også gått rundt og vært veldig standard guttete. Kommer sikkert til å supplere med jentegreier hvis det blir jente selv altså. Men folkens: Kjøp brukt når dere kan, og tenkt gjerne på at ting skal kunne brukes av flere barn av begge kjønn! Det er så mye fint på finn og tise!

Jeg blir såå irritert på at alt til baby og barn er så fryktelig kjønnet! Det gjør meg helt gal når alt må være enten blått eller rosa, og jenter bare får være opptatt av «jenteting» og gutter bare får «gutteting». Det er jo bare for at vi skal lures til å kjøpe dobbelt så mye klær som vi ellers ville gjort! :mad: Jeg kunne sikkert skrevet bok om alle aspektene ved dette som irriterer meg, men skal gi meg her! :hilarious:

Ikke meningen å tråkke på noen tær altså, jeg blir bare så irritert på kles- og lekeindustrien. Vi har masse blå arveklær til han lille vår, så han har også gått rundt og vært veldig standard guttete. Kommer sikkert til å supplere med jentegreier hvis det blir jente selv altså. Men folkens: Kjøp brukt når dere kan, og tenkt gjerne på at ting skal kunne brukes av flere barn av begge kjønn! Det er så mye fint på finn og tise!
Helt enig! Derfor elsker jeg Nøstebarn ❤
Og handler på noen nettbutikker, klær som ikke er slik kommersielle.

Jeg hater det, jeg også. Å gå å handle klær på det lokale kjøpesenteret her jeg bor blir jeg vare oppgitt og irritert over, for det er bare typiske blå eller rosa klær med mye jalla print på.
Derfor er alt vi har av klær fra før, nøytrale og fine til begge skjønn, for alle fargene er så fine, av de vi har.
Og så er det alltid så mye mer å velge til jenter enn til gutter.

F. eks her en dag skulle jeg handle se etter noen nye bukser til sønnen min, jeg så på noen tightsbukser. Det var Marmar eller noe, og det var én guttefarge (blå), resten var to ulike lilla nyanser, en rosa farge, en lyserosa farge, en lysegul farge (med blonder på, for bruker mye gult til han) og en plommefarge. Så var ikke mye utvalg der i de buksene da for min del. Sånn er det alltid.
Og jeg orker ikke å gå til avdelingen med bare olabukser og klumpete hettegensere med masse print på. Så endte med netthandel på nøstebarn og finn.

Dagens utblåsning fra meg og :D

Ganske enig her, ja. Jeg er generelt lite glad i rosa og blå og liker best «nøytrale» farger. Men de har jo fått klær av besteforeldre osv oppigjennom som gjerne er veldig kjønnsbestemt. Det jeg kjøper har som regel gått i brunt, beige, hvitt, navy, oker, osv og de fleste klærne har passa begge kjønn så jeg har kunne brukt de på begge to :)

Og elsker bruktkupp på tise og finn ❤️ Spare penger OG miljø :love2

Helt enig! Derfor elsker jeg Nøstebarn ❤
Og handler på noen nettbutikker, klær som ikke er slik kommersielle.

Jeg hater det, jeg også. Å gå å handle klær på det lokale kjøpesenteret her jeg bor blir jeg vare oppgitt og irritert over, for det er bare typiske blå eller rosa klær med mye jalla print på.
Derfor er alt vi har av klær fra før, nøytrale og fine til begge skjønn, for alle fargene er så fine, av de vi har.
Og så er det alltid så mye mer å velge til jenter enn til gutter.

F. eks her en dag skulle jeg handle se etter noen nye bukser til sønnen min, jeg så på noen tightsbukser. Det var Marmar eller noe, og det var én guttefarge (blå), resten var to ulike lilla nyanser, en rosa farge, en lyserosa farge, en lysegul farge (med blonder på, for bruker mye gult til han) og en plommefarge. Så var ikke mye utvalg der i de buksene da for min del. Sånn er det alltid.
Og jeg orker ikke å gå til avdelingen med bare olabukser og klumpete hettegensere med masse print på. Så endte med netthandel på nøstebarn og finn.

Dagens utblåsning fra meg og :D
Ja, Nøstebarn har mye fint, men jeg synes det var mye rosa og blått i den nye kolleksjonen der også :( Jeg vurderte faktisk å sende dem en mail om det, for de profilerer seg jo på bærekraft og at klærne skal være unisex.

Ja, Nøstebarn har mye fint, men jeg synes det var mye rosa og blått i den nye kolleksjonen der også :( Jeg vurderte faktisk å sende dem en mail om det, for de profilerer seg jo på bærekraft og at klærne skal være unisex.
Ja, det synes jeg også! Ellers er det mye fine farger i alt det andre. Men jeg ble litt skuffa jeg og. Men så har de lite rosa fra tidligere, så kanskje mange har ønsket det?

Back
Topp