Vi som hadde termin september, oktober og november 2024

Åh, så godt å lese dette :) Ikke at du har gått gjennom dette, men at utskrapinga var grei.
Skal også gjøre det med narkose, og gruer meg endel så tusen takk for at du deler <3
For meg har utskrapninga vært det minst traumatiske med de siste månedene. Kan jo være ulikt hvordan folk opplever dette, men jeg ble godt tatt imot på sykehuset også og det hjalp mye. Tok Paracet et par dager etterpå.

Det vondeste med utskrapninga var medisinene gjennom veneflonen rett før narkosen kicka inn, og det var ikke spesielt vondt, bare svir litt i armen.

Be om å få kvalmestillende hvis du har lett for å bli uvel.

Og ta med eget bind hvis du skal rett i selskap, sykehusene har de der supertjukke.
 
For meg har utskrapninga vært det minst traumatiske med de siste månedene. Kan jo være ulikt hvordan folk opplever dette, men jeg ble godt tatt imot på sykehuset også og det hjalp mye. Tok Paracet et par dager etterpå.

Det vondeste med utskrapninga var medisinene gjennom veneflonen rett før narkosen kicka inn, og det var ikke spesielt vondt, bare svir litt i armen.

Be om å få kvalmestillende hvis du har lett for å bli uvel.

Og ta med eget bind hvis du skal rett i selskap, sykehusene har de der supertjukke.
Signerer denne! Gjerne tyne nattbind!
 
Ja så hører jeg til her inne også. Hadde termin 27. November.

Dette er min andre blighted ovum. Embryo døde veldig tidlig og så har ikke kroppen oppfattet hva som skjer og tviholder på en tom fostersekk. Morkaken fortsetter å utvikle seg og hcg stiger.

Jeg var forberedt på å ikke finne liv på ultralyd denne gangen da. Forrige gang var det et sjokk og jeg hadde ikke tenkt tanken på å ikke finne liv inni der. Denne gangen så jeg at hcg ikke steg som normalt. Så da forsto jeg jo i grunn at noe var galt. Det stoppet å doble seg en gang etter 12-14 dpo. Så helt tidlig altså. Men det gikk en stund og så begynte det å doble seg i normalt tempo igjen. Men da lå jeg et stykke under normal hcg nivå i forhold til svangerskapsuke.

Jeg er ganske så fortvilet. Jeg har hatt 6 innsett etter IVF behandling. 5 ganger har jeg fått positiv test og mistet. Så nå utredes jeg og samboeren for hvorfor det skjer. Livredd for hva de finner ut og må bare vente og se.
 
Ja så hører jeg til her inne også. Hadde termin 27. November.

Dette er min andre blighted ovum. Embryo døde veldig tidlig og så har ikke kroppen oppfattet hva som skjer og tviholder på en tom fostersekk. Morkaken fortsetter å utvikle seg og hcg stiger.

Jeg var forberedt på å ikke finne liv på ultralyd denne gangen da. Forrige gang var det et sjokk og jeg hadde ikke tenkt tanken på å ikke finne liv inni der. Denne gangen så jeg at hcg ikke steg som normalt. Så da forsto jeg jo i grunn at noe var galt. Det stoppet å doble seg en gang etter 12-14 dpo. Så helt tidlig altså. Men det gikk en stund og så begynte det å doble seg i normalt tempo igjen. Men da lå jeg et stykke under normal hcg nivå i forhold til svangerskapsuke.

Jeg er ganske så fortvilet. Jeg har hatt 6 innsett etter IVF behandling. 5 ganger har jeg fått positiv test og mistet. Så nå utredes jeg og samboeren for hvorfor det skjer. Livredd for hva de finner ut og må bare vente og se.
Stor klem til deg :Heartred Husker deg fra et av mine tidligere forum, mars 21 kanskje? Du er en av de jeg har tenkt litt på og håpet at har fått en baby i etterkant. Så utrolig trist at dere ikke har lykkes enda, føler veldig med deg og dere <3
 
Stor klem til deg :Heartred Husker deg fra et av mine tidligere forum, mars 21 kanskje? Du er en av de jeg har tenkt litt på og håpet at har fått en baby i etterkant. Så utrolig trist at dere ikke har lykkes enda, føler veldig med deg og dere <3
Oktober 22 var vi vel i begge to. Husker deg også så vidt. Vi hadde det kjempegøy med å poste masse masse innlegg for å få skjult gruppe. Morsomste gjengen det der. ❤️ Ja dessverre har det ikke blitt noen baby på oss. Vi har hatt 4 innsett siden tvillingene døde og alle har endt i tidlige aborter. Så noe er utvilsomt feil. Håper vi får noen svar nå.
 
Oktober 22 var vi vel i begge to. Husker deg også så vidt. Vi hadde det kjempegøy med å poste masse masse innlegg for å få skjult gruppe. Morsomste gjengen det der. ❤️ Ja dessverre har det ikke blitt noen baby på oss. Vi har hatt 4 innsett siden tvillingene døde og alle har endt i tidlige aborter. Så noe er utvilsomt feil. Håper vi får noen svar nå.
Stemmer, det var oktober 22 :) Håper virkelig at dere får noen svar nå ja, er umenneskelig at dere må gå gjennom så mange mist! Krysser alt jeg har for at de finner en årsåk som er enkel å gjøre noe med!
 
Ja så hører jeg til her inne også. Hadde termin 27. November.

Dette er min andre blighted ovum. Embryo døde veldig tidlig og så har ikke kroppen oppfattet hva som skjer og tviholder på en tom fostersekk. Morkaken fortsetter å utvikle seg og hcg stiger.

Jeg var forberedt på å ikke finne liv på ultralyd denne gangen da. Forrige gang var det et sjokk og jeg hadde ikke tenkt tanken på å ikke finne liv inni der. Denne gangen så jeg at hcg ikke steg som normalt. Så da forsto jeg jo i grunn at noe var galt. Det stoppet å doble seg en gang etter 12-14 dpo. Så helt tidlig altså. Men det gikk en stund og så begynte det å doble seg i normalt tempo igjen. Men da lå jeg et stykke under normal hcg nivå i forhold til svangerskapsuke.

Jeg er ganske så fortvilet. Jeg har hatt 6 innsett etter IVF behandling. 5 ganger har jeg fått positiv test og mistet. Så nå utredes jeg og samboeren for hvorfor det skjer. Livredd for hva de finner ut og må bare vente og se.
Jeg hadde to BO etter hverandre i 2023. Jeg har en snodig teori om at kroppen ikke klarer å bære frem jenter. Får ikke noe gehør for dette hos fagpersonell selvfølgelig, men bærer nå på min 4. Gutt...
 
Jeg hadde to BO etter hverandre i 2023. Jeg har en snodig teori om at kroppen ikke klarer å bære frem jenter. Får ikke noe gehør for dette hos fagpersonell selvfølgelig, men bærer nå på min 4. Gutt...
Har du fått noe genetisk testing av deg og partner? Det kan jo være noe i det hvis en av dere er bærer av en alvorlig sykdom som kun rammer jenter. Utrolig trasig at du også har mistet sånn flere ganger. Håper det går bra med den du har i magen nå. ❤️
 
Har du fått noe genetisk testing av deg og partner? Det kan jo være noe i det hvis en av dere er bærer av en alvorlig sykdom som kun rammer jenter. Utrolig trasig at du også har mistet sånn flere ganger. Håper det går bra med den du har i magen nå. ❤️
Nei, vi har til sammen 6 barn fra tidligere. 1 sammen. Han har 2 jenter, så i såfall ligger det nok hos meg.
 
Nei, vi har til sammen 6 barn fra tidligere. 1 sammen. Han har 2 jenter, så i såfall ligger det nok hos meg.
Det er jo ikke utenkelig da. Man kan jo ha små genfeil som ikke har noe å si for helsa si eller hvordan man fungerer ellers. Men det kan skape store problemer når man forsøker å få barn. Det blir jo bare spekulasjoner når det aldri har blitt testet. Men kan hende du har helt rett i at du bare kan få gutter.
 
Godt det er flere som er lik på sympati :) Og fint at det virker som formen er ganske grei etter utskraping. Skulle ønske at kroppen min bare ordnet opp i dette selv, slik som forrige gang jeg mistet!
Hvordan gikk det med utskraping og familieselskap?
 
Jeg mista jo i starten av mars, men så ble det dramatisk med stort blodtap osv. Nå er verdiene mine helt fine, men jeg er fortsatt ganske dårlig. Har i tillegg fått skikkelig stressnakke med påfølgende svimmelhet, også er jeg forkjøla hele tida. Tredje forkjølelse på under 2 måneder. Føler meg helt dust som aldri blir bedre, folk på jobb osv tror jo at det er noe alvorlig galt siden jeg aldri kommer tilbake. Noen som kjenner seg igjen? I følge kiropraktor kan denne stive nakken/ryggen være en konsekvens av en dramatisk og sår hendelse, men jeg vet ikke helt om jeg tror på kiropraktorer.
 
Så ble man en del av denne gjengen :( er helt knust …
Trodde jeg var 10+2 i dag, gikk på privat ul i dag og der var det ikke lenger liv :( stoppa rundt 8 uker… hadde termin 24 november…. Gruer meg så hinnsides til den prosessen med tabletten og alt det der… hadde en tidlig SA i desember men da begynte jeg å blø 4+3 og det var så innmari mye lettere når testene var svake… nå så jeg hjerte som banka på ul i uke 6+4 :(
 
Så ble man en del av denne gjengen :( er helt knust …
Trodde jeg var 10+2 i dag, gikk på privat ul i dag og der var det ikke lenger liv :( stoppa rundt 8 uker… hadde termin 24 november…. Gruer meg så hinnsides til den prosessen med tabletten og alt det der… hadde en tidlig SA i desember men da begynte jeg å blø 4+3 og det var så innmari mye lettere når testene var svake… nå så jeg hjerte som banka på ul i uke 6+4 :(
Så vondt, føler med deg. ❤️
 
Hvordan gikk det med utskraping og familieselskap?
De fikk inn noe akutt på sykehuset, så jeg ble utsatt til uka etter. Glad for det, for selv om jeg ikke hadde smerter var jeg helt i tåka pga narkosen resten av dagen. Nå venter jeg bare på mens så vi kan prøve igjen :)

Håper plagene dine blir bedre snart!
 
Så skulle jeg få oppleve dette også. Så lei meg❤️ var 10+1 og foster målt til uke 7. tatt en tablett i dag og skal ta stikkpiller torsdag morgen. Er så redd for det som skal skje, så knust for å ha mistet og jeg føler meg bare så nedfor……..
 
Så ble man en del av denne gjengen :( er helt knust …
Trodde jeg var 10+2 i dag, gikk på privat ul i dag og der var det ikke lenger liv :( stoppa rundt 8 uker… hadde termin 24 november…. Gruer meg så hinnsides til den prosessen med tabletten og alt det der… hadde en tidlig SA i desember men da begynte jeg å blø 4+3 og det var så innmari mye lettere når testene var svake… nå så jeg hjerte som banka på ul i uke 6+4 :(
Så skulle jeg få oppleve dette også. Så lei meg❤️ var 10+1 og foster målt til uke 7. tatt en tablett i dag og skal ta stikkpiller torsdag morgen. Er så redd for det som skal skje, så knust for å ha mistet og jeg føler meg bare så nedfor……..
Off, føler så veldig med dere :Heartpink Er litt over 4 uker siden jeg var i samme situasjon, MA i uke 13+2, foster målt til 12. Så unner ingen og oppleve det samme :Heartpink Anbefaler å snakke åpent om de dere har nær om det er mulig, hjalp meg veldig. Har blitt lettere og lettere for hver dag selvom det selvsagt er helt forferdelig. Hjalp å tenke at det var bedre at kroppen bestemte for meg, enn at man senere måtte ha tatt ett valg for fosteret ikke ville hatt en sjanse utenfor livmor eller at det hadde gått enda lengre tid.
Lykke til, håper det går raskt og smertefritt :Heartpink Håper vi ender i termingruppe igjen snarest alle sammen
 
Min abort var også ufullstendig. Vi fikk beskjed da jeg var 7+2 om at det ikke var hjerteaktivitet, men at hjertet ennå kunne begynne å slå, så ble sendt hjem og måtte vente ei uke. Da jeg var 8+2 var det likt, og jeg fikk medisiner og ble sendt hjem for å gjennomføre medisinsk abort hjemme. Blødde sammenhengende i en måned, så i slutten av februar ble jeg hasteinnlagt for utskrapning under narkose.

Ble veldig godt tatt vare på mens jeg var på sykehuset, men tror jeg har kjent på litt sånn numment sjokk lenge. I påsken, med utvida familie, kjente jeg så sterkt på alle følelsene og det store fraværet, alt som ikke er, som skulle være.
Jeg ble gravid igjen på første syklus etter utskrapning, men mista på nytt 19. april, etter bare ei lita uke :sad010Nå skal vi i gang med IVF, oppstartssamtale, ultralyd og medisinopplæring i neste uke. Syns det går slag i slag, men kan jo heller ikke vente så lenge pga alderen min.
 
Jeg ble gravid igjen på første syklus etter utskrapning, men mista på nytt 19. april, etter bare ei lita uke :sad010Nå skal vi i gang med IVF, oppstartssamtale, ultralyd og medisinopplæring i neste uke. Syns det går slag i slag, men kan jo heller ikke vente så lenge pga alderen min.
Blir ekstra lei meg når jeg ser Nick jeg kjenner igjen fra prøving ❤️
Jeg skal ta tablettene for å gjennomføre på tirsdag.. :(

Har også bestilt time for fertilitetssjekk og eventuelt gå videre med ivf.. jeg føler også jeg har dårlig tid mtp alder :(
 
Blir ekstra lei meg når jeg ser Nick jeg kjenner igjen fra prøving ❤️
Jeg skal ta tablettene for å gjennomføre på tirsdag.. :(

Har også bestilt time for fertilitetssjekk og eventuelt gå videre med ivf.. jeg føler også jeg har dårlig tid mtp alder :(
Takk det samme, kjente igjen deg også.

Det er et godt tegn at vi har klart å bli gravide, selv om det føles som en fattig trøst. Husk å ha noen hos deg når du går gjennom den medisinske aborten hvis du gjør det hjemme og ikke på sykehus. Skal tenke på deg :Heartred
 
Back
Topp