Vi som går på støttemedisin

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Tenkte vi kunne dele litt tips, triks og erfaringer her :Heartpink

Jeg går på Fragmin (blodfortynnende sprøyter), Lutinus (progestron) og fikk Letorozol før eggløsning.

Tenkte jeg kunne dele et tips: De første ukene jeg gikk på Lutinus, så la jeg meg alltid ned for å ta pillene. Har imidlertid oppdaget at det er MYE lettere hvis jeg står, med litt knekk i knærne. Da sklir applikatorpinnen lett inn, og jeg opplever mindre risiko for å rispe meg og skape unødig bekymring fordi det kanskje kommer litt rosa i bindet etc.

Bruker bind fremfor truseinnlegg, for synes ikke truseinnleggene er nok. Minner om halv pris på bind etc på Coop Extra og Prix hvertfall, for medlemmer.

Fragminen får jeg stadig blåmerker av, og jeg synes det svir etter injekson, litt kjedelig! Men om jeg tar huden i en litt tykk pølse (endelig en fordel med å være litt lubben) og holder sprøyta lett opp på skrå så går det overraskende fint. Mye lettere enn forrige runde, da jeg pleide å sitte/ligge.

Kjøpte en billig pakke med 100stk alkotip-miniservietter som jeg tørker av huden med før injeksjon.
 
Tips når en setter fragmin. Jeg tar ikke selv men når jeg gir i jobben som spl sprøyter jeg den sakte inn spesielt på de som synes den svir/ får blåmerker av den da det ofte er mer skånsomt for vevet :)
 
Tips når en setter fragmin. Jeg tar ikke selv men når jeg gir i jobben som spl sprøyter jeg den sakte inn spesielt på de som synes den svir/ får blåmerker av den da det ofte er mer skånsomt for vevet :)
Åh så lurt! Jeg har bare jabba den inn for å bli ferdig med det :hilarious:
 
Back
Topp