Vi som er redd for vekten!

**CogJ**

Forumet er livet
Man MÅ ikke legge på seg mye fra nå til slutten..

Det varierer fra person til person.. Noen legger på seg mye i begynnelsen, noen legger på seg i midten og noen sparer alt til slutten.. Noen går ikke opp mer enn 6-7 kg og noen legger på seg 20-40 kg..  Det er like vanlig med begge deler..
Det viktigste er hvordan man håndterer det etter en fødsel.. Jeg var ikke flink med å spise og drikke..
Ble mye trøstespising pga fødselsdepresjon, noe som gjorde at ALLE kiloene jeg la på meg i svangerskapet ble igjen..

Men så lenge folk passer på å spise nok selv (er så lett å glemme seg selv når man har nyfødt baby) så vil vekten gå nedover[:)] Husk, det er 9 mnd med ruging som skal av.. Hos noen tar det timer før kiloene er borte og hos andre må man virkelig jobbe hardt for det..

Får lage slankegruppe etterhvert slik at vi kan bli smashing alle sammen! Jeg skal ned 35 kg etter fødselen (skriver 35 fordi jeg regner med å legge på meg noen kilo nå på slutten[8D]) Det er lettere å gjøre det sammen med noen, få tips, råd, matråd og treningsråd.. Vi skal i gang med 30 days shred her alle sammen!! Bestille det snart slik at vi har det i posten til kroppen er klar for trening!

Lage turgrupper (man går gjerne tur alene og skriver inn her hvor flink man har vøri[;)])

Sommer 2011 skal alle ønsket kilo være borte! Den forrige terminklubben min gikk ned mange hundre kilo tilsammen.. Jenter som har gått fra å være stor til veldig slank.. De har vært så utrolig flink, og har heldigvis delt mange tips ut [:D][:D]

weeeeeeeeee, gleder meg [:D]

Ja, dette må jeg også være med på. Rakk heldigvis å gå ned det jeg la på meg i første svangerskap før jeg ble gravid igjen (var til og med ett kilo mindre i startvekt nå enn hva jeg hadde som startvekt første gang). Har hørt så mye snakk om de derrre 30 day shred-greiene, så det har jeg litt lyst til å prøve. Er jo greit med litt felles motivasjon![:D]

Jeg ønsker virkelig å beholde alle kiloene jeg får jeg...men jeg er vel en av de som mister alle etter en uke [:(] det e bare typisk...

ORIGINAL: Melliott

weeeeeeeeee, gleder meg [:D]

ORIGINAL: christine 20

Jeg ønsker virkelig å beholde alle kiloene jeg får jeg...men jeg er vel en av de som mister alle etter en uke [:(] det e bare typisk...

må passe på å spise rett du også!! Mye kcal før du legger deg osv.. Mye olje(sunn olje) i maten.. Uansett om man skal ned eller opp i vekt så har kostholdet alt å si.. Håper du klarer å beholde kiloene[:)]
Minst like vondt å være for tynn som å være overvektig..

ORIGINAL: christine 20

Du får sette igang å trøkke i trynet! [:D] neida <3

Men du kan jo begynne på høykarbokosthold eller lignende etter svangerskapet? Må vel gå an å klare å gå opp i vekt på en sunn måte etter fødselen også, om du føler du trenger det? [:)]

gleder meg og !! denne gang SKAL jeg klare det.. Klarte det en uke sist, men ikke denne gang.. Ser på det som min siste sjans til å bli fornøyd[X(]

Vi skal klare det!!! [:D][:D]

Jeg drakk et halvt glass cola igår, ellers har jeg ikke drukket siden søndagsformiddag! Skal holde meg helt til neste jm time om 8 dager.. Klarer jeg det, så er det det lengste jeg har klart meg uten cola[:-][8D]

Jepp [:D]

Men er det så lurt å holde på med slikt om man ammer da..? Bortsett fra gåturer såklart. Og å spise sunt. Men ikke kalorifattig? Og hva med 30 days?

Jeg prøvde med på Alli en mnds tid før jeg ble gravid. Den var litt kjekk, for den TVANG meg til å spise sunt. Hvis ikke fikk jeg fett-diarè. Åh jada. Det var like ekkelt så det hørtes ut som [8|]

eg har 10 kg overvekt og isje gått opp noen ting så eg har vell egentlig gått ned i svangerskapet så d e eg ganske fornøyd me [:D] så d blir mye barnevogntrim når mini har komt ut og håpe så inderlig at ammingen går som d skal så eg haar muligheten t å gå ned litt ekstra [;)] men en mammakropp får eg vel uansett me litt strekkmerker og hengepupper og en litt flatere rumpe hehe

Jepp [:D]

Men er det så lurt å holde på med slikt om man ammer da..? Bortsett fra gåturer såklart. Og å spise sunt. Men ikke kalorifattig? Og hva med 30 days?

Jeg prøvde med på Alli en mnds tid før jeg ble gravid. Den var litt kjekk, for den TVANG meg til å spise sunt. Hvis ikke fikk jeg fett-diarè. Åh jada. Det var like ekkelt så det hørtes ut som [8|]

Spise sunt og trene tror jeg ikke skader.. Er ikke helt sikker (i mitt hode så går ikke amming denne gang heller, så da er jeg klar som et egg etter fødsel[:-]) Men, er nok noen ammemammer her som har peiling på hvordan det er.. Man kan jo ikke slanke seg i svangerskapet pga avfallsstoffer som ikke skal til babyen.. 

Skal faktisk spørre JM om dette neste gang jeg skal til hun, så får jeg en faglig vurdering[:)][:)]

Jeg må vel kunne kalle meg ammemamma, siden jeg ammet til Marie var 13 mnd gammel (men de siste 2 mnd var det kun 1-2 ganger per døgn da). Men jeg har ikke superpeiling på kosthold og trening under amming l fordet. MEn Tror ikke det er så lurt med sånn superintensivt opplegg mens man fullammer. Da tror jeg man kan skille ut ketoner i melka. MEn det er mulig jeg bommer her.
Men man kan jo begynne med normal trening, gåturer og normalt sunt kosthold så fort man føler seg klar for det. Men tror ikke jeg vil begynne med 30 day shred helt med en gang, nei.

Tror jeg skal se hva eventuell amming gjør for meg før jeg begynner å trøkke i meg piller jeg, og heller satse på å gå mye turer i sommer [:D]

Tror jeg skal se hva eventuell amming gjør for meg før jeg begynner å trøkke i meg piller jeg, og heller satse på å gå mye turer i sommer [:D]

For meg er det uaktuelt med slankepiller! Bare så det er sagt, så er 30 day shred et treningsprogram, og ikke piller...

30 days shred er et treningsprogram til Jillian fra slankekrigen på tvnorge[:)][:)]

Du tenker på 30 days slankepiller.. hihi

ORIGINAL: Jellybelly

Jeg må vel kunne kalle meg ammemamma, siden jeg ammet til Marie var 13 mnd gammel (men de siste 2 mnd var det kun 1-2 ganger per døgn da). Men jeg har ikke superpeiling på kosthold og trening under amming l fordet. MEn Tror ikke det er så lurt med sånn superintensivt opplegg mens man fullammer. Da tror jeg man kan skille ut ketoner i melka. MEn det er mulig jeg bommer her.
Men man kan jo begynne med normal trening, gåturer og normalt sunt kosthold så fort man føler seg klar for det. Men tror ikke jeg vil begynne med 30 day shred helt med en gang, nei.

Definitivt ammemamme[;)] Men du har rett, sunt kosthold og trilleturer er vel nok de første mnd ja.. For så å ta det mer effektivt etterhvert slik at kroppen ikke går i sjokk og tømmer seg for alle avfallsstoffer..

Men, etterhvert så skal vi være godt i gang alle sammen.. Om det tar 2 mnd med amming eller 15 [:D]

Jeg skal få 30 days shred i barselgave av ei venninne! haha!

Man skal uansett vente i ca seks uker med å starte trening -og man skal ikke slanke seg mens man ammer.
Men spise sunt, regelmessig og være flink til å få i seg riktig vitaminer og mineraler.
Selvfølgelig kan man gå gode trilleturer så man får i gang blodpumpa rett etter fødsel, om man er i form til det..

Jeg skal begynne på Grete Roede-kurs til høsten igjen. Har gått på det en stund, og er kjempe-fornøyd med opplegget der. Tatt meg en liten pause nå de siste månedene av svangerskapet, men til høsten er jeg klar igjen! De har jo egne kurs hvor de tar hensyn til at man ammer og man kan ha med babyen, og det kan nok være kjekt. [:D]

ORIGINAL: hb77

Jeg skal begynne på Grete Roede-kurs til høsten igjen. Har gått på det en stund, og er kjempe-fornøyd med opplegget der. Tatt meg en liten pause nå de siste månedene av svangerskapet, men til høsten er jeg klar igjen! De har jo egne kurs hvor de tar hensyn til at man ammer og man kan ha med babyen, og det kan nok være kjekt. [:D]

Det er jo genialt!! Da kan jo du være kostholdseksperten for ammende[:D][:D]
Har så lyst til det og, men tror ikke jeg har råd[:(] *ønske i bursdagsgave fra familien* hehe

Back
Topp