Vi som er på overtid

Nei hadde en veldig fin vannfødsel med nr. 2, så jeg vet ikke hvor det kommer fra. Ble nok litt trigget av stripping/tøying i går, da smertene var veldig lik pressrier. Tror mest at det er hormonene som herjer og at kroppen er utslitt. Dette ble jo sånn passe sytete ser jeg, men fint å ventilere litt:) Slimproppen gikk iallefall nå, så kanskje noe er på gang:happy:

Ventilering er grunnen til at dette forumet eksisterer altså! :hilarious::rolleyes:❤️

Pakker dere om sykehusbagen til babyen etterhvert når dere har gått over termindato? Jeg har pakket mest størrelse 50, men med termin i morgen og en baby estimert bittelitt over snittet i størrelse, så er det vel snart dags for å pakke større klær og legge igjen størrelse 50 :shifty:
Baby trenger ikke nødvendigvis bli større når man går lenger (forsto jeg på jordmor første gang hvertfall).. Hun sa noe om at når man går over, så vil jo barnet etterhvert kreve mer næring, som morkake osv til slutt ikke kan tilfredstille 100%.. Derfor trenger ikke barnet nødvendigvis legge på seg noe mer eller noe sånt..

Jeg trekker herved tilbake alt jeg sa om tålmodighet og lignende tull. :shifty:

Jeg tenker bare litt.. det er sikkert trygg å gå gravid så lenge??o_O 41-42 uker?

og: finnes det noen ellers som har spist opp kjeks fra fødebagen? 2 ganger???:wacky:

Jeg tenker bare litt.. det er sikkert trygg å gå gravid så lenge??o_O 41-42 uker?

og: finnes det noen ellers som har spist opp kjeks fra fødebagen? 2 ganger???:wacky:
Sniker fra april, og har definitivt sneket snacks fra fødebagen :D

Eneste jeg er bekymra for når det gjelder babyen er at han skal bli helt enorm inni der! Ellers er jeg ganske trygg på at han bare svømmer rundt og koser seg i sitt private lille badeland.

Og et godt tips mot å spise opp alt i fødebagen er å bare bake masse kaker og spise det i steden :joyful:

Jeg har spist fra fødebagen maaaaange ganger :angelic: Men nå er den fylt opp igjen, og jeg skal prøve å holde meg unna!

Det er noe forskning som viser at det kan utgjøre en risiko ved å gå gravid lenger enn til 42+0 (altså uke 43), og det er ofte derfor man ofte blir satt igang når man bikker 42+0 :) Men mellom 40+3 og 42+0 regnes bare som normalt over termin!

Gikk 10 dager over termin med 1 mann (4045kg), 11 dager over termin med 2 mann (4620!!kg), 8 dager over termin med 3 mann (3900kg). Ukompliserte fødsler. Er 40+1 idag og vil gråte fordi jeg sikkert må gå til slutten av mars før baby kommer:dead:

Jeg fikk meg en knekk i går og var overbevist om at baby var over 5 kg og at bekkenet mitt var for lite, (kjennes samtidig ut som hodet snart er på utsiden). Fikk komme inn til en ekstra kontroll og fikk estimert vekt til 3660 ca, og alt så helt fint ut. Men dette tærer sinnsykt på, også fordi bekkenet svikter her. Ufattelig dritt å gå overtid. Er 41+4, så er ikke lenge til igangsettelse for min del... Det medfører enda mer bekymring. Og alle sniker i fødekøa! :shifty:

Så syyyykt utålmodig nå! Dag 3 over termin...trodde det kunne starte i natt, da jeg hadde noen utrolig vonde menssmerter i går kveld...men den gang ei, sitter her like gravid, og kjenner på ingen verdens ting:banghead: Overtidsvurdering på mandag, og begynner å bli rimelig sikker på at jeg må møte der ja..:meh:

Så syyyykt utålmodig nå! Dag 3 over termin...trodde det kunne starte i natt, da jeg hadde noen utrolig vonde menssmerter i går kveld...men den gang ei, sitter her like gravid, og kjenner på ingen verdens ting:banghead: Overtidsvurdering på mandag, og begynner å bli rimelig sikker på at jeg må møte der ja..:meh:
Her er vi 6 dager over termin nå, 7 imorgen:shifty: Har vært på en trivselskontroll og skal på nr. 2 imorgen.. :p

Back
Topp