Vi som bruker CBFM ;) !

Jeg lurer på en ting i forhold til monitoren :-)
Den var max på dag 12 og 13. Når kan jeg da forvente at mensen kommer? Dette var en torsdag og en fredag. Vil da tanta komme mest sannsynlig om torsdagen eller fredagen om en uke? Er det ikke noe der at mellom el og tanta så er det alltid 14 dager?
Det er vanligvis 14 dager, men noen har kortere eller lengre lutealfase :)

Er det første pp du bruker den så kan det være grunnen at den rett og slett ikke finner el! Det vet jeg at andre her inne har opplevd men har ikke opplevd det selv.
Men sjansene er jo store for at du har el selvom den ikke påviser det, er vel derfor mange bruker el tester utenom :-) Lykke til :-)

Ja jeg så det.. At mange bare får høy første pp. Og det er min første måned med monitoren.
Tok en ny el test nå, bt. Den ble hakket mer positiv nå enn igår kveld.. Så da er det bare å humpe på- da blr vel egentlig monitor bli max imorgen tidlig.. Men uansett; kjenner el murringene- så veldig trygg på at el er her nå! Første måned med el tester også- så glad jeg fant el i det hele tatt jeg!
Neste måned tenker jeg å bare bruke monitor... Om nødvendig :D lykke til du også!

Første måneden min med monitoren og i dag (dag 6) skulle jeg begynne testing etter EL. Gikk rett på HØY, flere som har fått høy så tidlig i testperioden? Trodde det skulle være flere dager med LAV først..

Første pp etter xu, så er litt redd kroppen er i ubalanse enda..

Første måneden min med monitoren og i dag (dag 6) skulle jeg begynne testing etter EL. Gikk rett på HØY, flere som har fått høy så tidlig i testperioden? Trodde det skulle være flere dager med LAV først..

Første pp etter xu, så er litt redd kroppen er i ubalanse enda..

Har opplevd flere ganger at monitoren har gått rett på HØY. Mitt råd er rett og slett å stole på resultatet

Tror det står i pakningsvedlegget at dersom den er høy i over 10 dager en syklus, så bør du legge bort monitoren den syklusen.

Men jeg fikk maks på CD 25-26 i forrige og første pp med monitoren. Så hadde fortsatt et håp. Men hadde kjemisk 4+3 i januar, men trodde ikke det skulle påvirke noe særlig siden det var så tidlig.

Men jeg fikk maks på CD 25-26 i forrige og første pp med monitoren. Så hadde fortsatt et håp. Men hadde kjemisk 4+3 i januar, men trodde ikke det skulle påvirke noe særlig siden det var så tidlig.
Ja stemmer det =/ hm.. Nei jeg vet ikke altså.. Disse kroppene våre er jo bare merkelige i blant :s

Ja stemmer det =/ hm.. Nei jeg vet ikke altså.. Disse kroppene våre er jo bare merkelige i blant :s

Ikke sant :confused: graviditetstestene er helt hvite, men ser ut som jeg har hatt positive bt EL-tester, men har ikke fått ømme bryster som jeg pleier å få dagen etter EL.. Så vet ikke helt. Får se i morgen, sikkert siste dag monitor spør om testo_O

Hva gjør dere dersom dere har ett par testpinner til overs, bruker dere dem neste mnd? På tross av at det står en ikke skal blande pinner fra ulike serinumre?

Jeg har nå hatt 4 dager med lav og 10 med høy, CD 19, har 6 pinner igjen, og vurderer å ikke teste mer denne mnd da jeg er nokså sikker på at jeg har hatt EL. Men siden andre sier at de første PP skal monitoren bli kjent med min syklus og mitt hormonnivå, er det derfor hensiktsmessig å fortsette å teste ut pakken, dvs alle 20 testene?

Hva gjør dere dersom dere har ett par testpinner til overs, bruker dere dem neste mnd? På tross av at det står en ikke skal blande pinner fra ulike serinumre?

Jeg har nå hatt 4 dager med lav og 10 med høy, CD 19, har 6 pinner igjen, og vurderer å ikke teste mer denne mnd da jeg er nokså sikker på at jeg har hatt EL. Men siden andre sier at de første PP skal monitoren bli kjent med min syklus og mitt hormonnivå, er det derfor hensiktsmessig å fortsette å teste ut pakken, dvs alle 20 testene?
Jeg tror det er hensiktsmessig å bruke alle testene uansett så den blir kjent med deg. Jeg har noen tester igjen siden jeg var på reise, men usikker på hva jeg gjør med dem.

Heisann alle sammen!

Jeg er helt ny her inne, men leser hver eneste kveld.... Min samboer (23, snart 24 år) og jeg 22 år har prøvd å få barn siden januar 2015. Jeg er fullstendig klar over at det er normalt at det tar rundt 1 år før man blir gravid, men er så rart når vi er unge og friske begge to. Vi har ikke hatt en eneste graviditet på dette året som har gått.

Vi har prøvd hostesaft, grapefruktjuice, bidronninggele, wild yam, kutta ut nikotin og vi tar EL-tester hver måned (som har vært positiv hver måned)..... Jeg har vært inne på lap = alt ok med meg, og han har sjekket sædkvaliteten = alt ok med han.
Vi har normal vekt, er mye i aktivitet og har normal kost.

Har nå kjøpt oss en CBFM, og er i første pp med denne. Håper dette gjør susen.
Dag 6 (i dag) med CBFM = lav

Hei! Jeg og min samboer har prøvd siden februar 2015, uten at noe skjedde. Begge to friske og aktive, han er 30 og jeg er 24. Jeg ble og ganske frustrert etter måned på måned uten at det skjedde noe! MEN i desember kjøpte vi cbfm, og nå i andre pp ble jeg endelig gravid! :D Hver syklus er det jo bare en femtedels sjanse for at man treffer, og noen ganger kan man jo faktisk bli gravid men så kan det ende i sa uten at man har visst om graviditeten en gang.. jeg har hatt veldig ustabil syklus siden jeg sluttet på pillen for et år siden, så jeg tror at cbfm hjalp oss å finne el, og da klaffet det :)

Masse lykke til, det skjer nok for dere også snart!

Juhuu! :smiley-bounce016

ENDELIG, etter ett års prøving og på andre prøveperiode med cbfm fikk vi det til! :joyful: Jeg trodde egentlig ikke at jeg var gravid, og ventet på tanta. Hadde ømme pupper og kramper i magen, og var overbevist om at det var for tidlig til å ha graviditetssymptomer, og mente at det heller var tanta som meldte sin ankomst. Skuffet over å nok en gang ikke ha truffet på el (trodde jeg), tok jeg en test på søndags morgen, slik at jeg kunne bestille legetime for utredning neste morgen. Den gang ei, dere kan tro vi var overrasket da skjermen på monitoren viste oss et stort kryss hvor det stod "GRAVID" :D Jeg har så mange ganger trodd at jeg var gravid, og blitt så skuffet over negative tester.. Denne gangen, da jeg ikke trodde selv at jeg var gravid, var det endelig en positiv test ;)
IMG_4729.JPG

Juhuu! :smiley-bounce016

ENDELIG, etter ett års prøving og på andre prøveperiode med cbfm fikk vi det til! :joyful: Jeg trodde egentlig ikke at jeg var gravid, og ventet på tanta. Hadde ømme pupper og kramper i magen, og var overbevist om at det var for tidlig til å ha graviditetssymptomer, og mente at det heller var tanta som meldte sin ankomst. Skuffet over å nok en gang ikke ha truffet på el (trodde jeg), tok jeg en test på søndags morgen, slik at jeg kunne bestille legetime for utredning neste morgen. Den gang ei, dere kan tro vi var overrasket da skjermen på monitoren viste oss et stort kryss hvor det stod "GRAVID" :D Jeg har så mange ganger trodd at jeg var gravid, og blitt så skuffet over negative tester.. Denne gangen, da jeg ikke trodde selv at jeg var gravid, var det endelig en positiv test ;)
Vis vedlegget 161604
Gratulerer og velkommen til oktober :)

Hei! Jeg og min samboer har prøvd siden februar 2015, uten at noe skjedde. Begge to friske og aktive, han er 30 og jeg er 24. Jeg ble og ganske frustrert etter måned på måned uten at det skjedde noe! MEN i desember kjøpte vi cbfm, og nå i andre pp ble jeg endelig gravid! :D Hver syklus er det jo bare en femtedels sjanse for at man treffer, og noen ganger kan man jo faktisk bli gravid men så kan det ende i sa uten at man har visst om graviditeten en gang.. jeg har hatt veldig ustabil syklus siden jeg sluttet på pillen for et år siden, så jeg tror at cbfm hjalp oss å finne el, og da klaffet det :)

Masse lykke til, det skjer nok for dere også snart!

Gratulerer så mye til dere :)

Oioioi, høres jo veldig lovende ut altså :) Alltid godt å høre slike gode ting!

Men tok dere EL-strips før cbfm? For jeg får positive på dem skjønner du.. Merkelig! Fikk dere max første PP med monitoren? :)
Syklusene mine er ganske regelmessige og normal. Syklusen ligger på rundt 28-30 dager! Og mensen kommer alltid når den skal (ikke vil den ska komme) :P

Back
Topp