Vi som bruker CBFM ;) !

Første g-test på monitoren var negativ i dag, men er bare 10 dpo, så det er nok uansett tidlig.
Har ingen erfaring med monitoren enda, er det noen som har fått negativ, og positiv på monitoren noen dager etterpå? Har clearblue advanced.

Jeg! :greet025 Fikk positiv på BT 10 dpo, negativ monitor 11 dpo, positiv digital 12 dpo og testet ikke med monitor før 13 dpo og ble positiv :-) men lykken varte ikke lenge.. Lykke til :-)

Heisann alle sammen!

Jeg er helt ny her inne, men leser hver eneste kveld.... Min samboer (23, snart 24 år) og jeg 22 år har prøvd å få barn siden januar 2015. Jeg er fullstendig klar over at det er normalt at det tar rundt 1 år før man blir gravid, men er så rart når vi er unge og friske begge to. Vi har ikke hatt en eneste graviditet på dette året som har gått.

Vi har prøvd hostesaft, grapefruktjuice, bidronninggele, wild yam, kutta ut nikotin og vi tar EL-tester hver måned (som har vært positiv hver måned)..... Jeg har vært inne på lap = alt ok med meg, og han har sjekket sædkvaliteten = alt ok med han.
Vi har normal vekt, er mye i aktivitet og har normal kost.

Har nå kjøpt oss en CBFM, og er i første pp med denne. Håper dette gjør susen.
Dag 6 (i dag) med CBFM = lav

Heisann alle sammen!

Jeg er helt ny her inne, men leser hver eneste kveld.... Min samboer (23, snart 24 år) og jeg 22 år har prøvd å få barn siden januar 2015. Jeg er fullstendig klar over at det er normalt at det tar rundt 1 år før man blir gravid, men er så rart når vi er unge og friske begge to. Vi har ikke hatt en eneste graviditet på dette året som har gått.

Vi har prøvd hostesaft, grapefruktjuice, bidronninggele, wild yam, kutta ut nikotin og vi tar EL-tester hver måned (som har vært positiv hver måned)..... Jeg har vært inne på lap = alt ok med meg, og han har sjekket sædkvaliteten = alt ok med han.
Vi har normal vekt, er mye i aktivitet og har normal kost.

Har nå kjøpt oss en CBFM, og er i første pp med denne. Håper dette gjør susen.
Dag 6 (i dag) med CBFM = lav
Skjønner det er frustrerende.. Og prøvetiden kan være ganske slitsom.. Er også vår første pp med monitor- lykke til :)

E så rart. Hadde aldri trodd eg skulle stresse med noe sånt, men når man har prøvd en stund så blir man jo helt tullete i hode.. Prøv å slappe av...... Går ikke!!

Hvor lenge har dere prøvd?

Last edited:
Vis vedlegget 160290

Oi! Fikk denne i dag! Vet du hvor sensitiv den er? Håper den stemmer!
Gratulerer så mykje!! :) Innom og snik frå gravidforumet. Eg fekk positiv graviditetstest på monitoren 14 DPO (testa ikkje før det) og eg er no gravid i veke 26!! :D Så det stemte iallfall veldig bra for meg! ;) Eg likte monitoren veldig godt! Lykke til!!!

Ååh skuffende å ikke få maks på monitoren i dag, fikk jo positiv el-test i går. får håpe den klarer å fange det opp i morgen.. Har i hvertfall lagt inn aksjer for å være på den sikre siden

Min første HØY på monitor idag... Det som ble ekstra spennende da var at jeg skulle på UL hos privat gyn.. Jeg sa ikke at jeg hadde testet med monitor- men sa at jeg var på cd 12. Da fortalte han at vi burde se en 3delt slimhinne i livmora og en dominant folikkel som gjorde seg klar for el. Og det var akkurat det han så på UL. Alt så bra ut og anslo el innen 2-3 dager...

Da jeg fortalte om monitoren bekreftet han at disse monitorene er veldig sikre og nøyaktige!

Min første HØY på monitor idag... Det som ble ekstra spennende da var at jeg skulle på UL hos privat gyn.. Jeg sa ikke at jeg hadde testet med monitor- men sa at jeg var på cd 12. Da fortalte han at vi burde se en 3delt slimhinne i livmora og en dominant folikkel som gjorde seg klar for el. Og det var akkurat det han så på UL. Alt så bra ut og anslo el innen 2-3 dager...

Da jeg fortalte om monitoren bekreftet han at disse monitorene er veldig sikre og nøyaktige!
Det er veldig godt å høre! :) at de er sikre og nøyaktige

Forrige pp hadde jeg 14 dager med høy før maks. I dag er den 15. dagen med høy :-( håper på maks i morgen! Blir helt gal :eek: kanskje EL blir utsatt pga kjemisk 4+3 i forrige pp :-(
Første syklus hadde jeg 10 dager høy før maks. Sist hadde jeg 4.. :p

Såpass ja... Jeg som håper på maks etter 2-3 dager med høy... Da kan det ta tid da... Så kjedelig med denne ventinga!!

Gir snart opp både gammel og ny monitor... De to siste syklusene har jeg ikke fått max på noen av dem, mens de billige test-stripsene har gitt utslag på når jeg har EL. Så de kan ikke være så sensitive som de skryter av. Det skal sies at jeg fikk max på den gamle før jeg ble gravid, og etter at jeg mistet, men ikke etter jeg fikk den nye (som er brukt på de to siste syklusene).

Gir snart opp både gammel og ny monitor... De to siste syklusene har jeg ikke fått max på noen av dem, mens de billige test-stripsene har gitt utslag på når jeg har EL. Så de kan ikke være så sensitive som de skryter av. Det skal sies at jeg fikk max på den gamle før jeg ble gravid, og etter at jeg mistet, men ikke etter jeg fikk den nye (som er brukt på de to siste syklusene).
Du kan ha en LH peak uten å faktisk ha el.. Den beste måten å se om du faktisk har hatt eggløsning er å Tempe.

Så godt å se at andre også har mange dager på høy. Dette er min første mnd med monitoren, jeg er på dag CD16, og har hatt fire dager med lav, og 7 dager med høy.

Jeg har jukset litt når jeg startet, fikk monitoren litt sent, så er egentlig på CD18, men tenker det ikke gjør noe når mine sykluser pleier å være i snitt på 30 dager. Men jeg venter enda på maks, skulle jo hatt EL nå da.. Men det er vel normalt gjerne å ikka få maks på første syklus med monitoren?

Så godt å se at andre også har mange dager på høy. Dette er min første mnd med monitoren, jeg er på dag CD16, og har hatt fire dager med lav, og 7 dager med høy.

Jeg har jukset litt når jeg startet, fikk monitoren litt sent, så er egentlig på CD18, men tenker det ikke gjør noe når mine sykluser pleier å være i snitt på 30 dager. Men jeg venter enda på maks, skulle jo hatt EL nå da.. Men det er vel normalt gjerne å ikka få maks på første syklus med monitoren?
Jeg fikk ikke maks på første pp med monitoren :)

Igår kveld klokka 23 fikk jeg positiv el test fra bt. Men fremdeles bare HØY på monitor idag? Erfaringer? Blir ikke monitor max før selve eggløsningen?

Last edited:
Igår kveld klokka 23 fikk jeg positiv el test fra bt. Men fremdeles bare HØY på monitor idag? Erfaringer? Blir ikke monitor max før selve eggløsningen?

Er det første pp du bruker den så kan det være grunnen at den rett og slett ikke finner el! Det vet jeg at andre her inne har opplevd men har ikke opplevd det selv.
Men sjansene er jo store for at du har el selvom den ikke påviser det, er vel derfor mange bruker el tester utenom :-) Lykke til :-)

Jeg lurer på en ting i forhold til monitoren :-)
Den var max på dag 12 og 13. Når kan jeg da forvente at mensen kommer? Dette var en torsdag og en fredag. Vil da tanta komme mest sannsynlig om torsdagen eller fredagen om en uke? Er det ikke noe der at mellom el og tanta så er det alltid 14 dager?

Back
Topp