Vi som bruker CBFM ;) !

Ja var jo eggløsningen jeg tenkte på... Jeg er ikke gravid... Er ti dager siden første mens dag... Så ville bruke dem til å måle når eggløsningen kommer.... Men har aldri målt etter eggløsning med strimler... Så vet ikke hva jeg skal se etter... Skal den streken som er svak være like sterk som kontroll streken?

Ja var jo eggløsningen jeg tenkte på... Jeg er ikke gravid... Er ti dager siden første mens dag... Så ville bruke dem til å måle når eggløsningen kommer.... Men har aldri målt etter eggløsning med strimler... Så vet ikke hva jeg skal se etter... Skal den streken som er svak være like sterk som kontroll streken?

Åh, syntes jeg leste 10DPO! :P

Jeg ser alltid noe på de, men det er umulig å tolke de. Ville nok kjøpt noen billigstrimler :)

Får baby comp neste pp. Så var bare denne mnd. Gidder ikke kjøpe flere strimler, så jeg får være litt prøvekanin denne mnd med cb sine strimler jeg da :D:p

Jeg har forsøkt å sammenligne testene i 7 pp med monitoren nå. Dessverre er det ikke noe effektivt.. Strimler fra billigtester.no koster ikke mange kr og tar 2 dager å få i posten. Mitt beste tips (som nevnt over) er å bestille de. Eller ikke bruke noe denne pp og bare ta det som det kommer og legge inn aksjer jevnlig :)

Hei. Jeg er helt ny på dette. Synes det er vanskelig å få EL testene til å vise noe resultat. Så tenkte jeg skulle kjøpe inn CBFM neste uke om det ikke er noe på gang i magen nå. Funker det bra synes dere? Lett å lese av osv? Tester man på morgenen hver dag? Leste i vedleggspakningen på EL at man burde teste på ettermiddag, men det blir fort utpå kvelden etter jobb og sar bare fått svake streker, men har jo merket at EL har vært der pga utflod, ect. Ser at folk her inne anbefaler test mellom 11-15. Så blir litt forvirra. Vil gjerne at den spire skal sitte så fort som mulig ;) (som alle andre her inne)

Hei. Jeg er helt ny på dette. Synes det er vanskelig å få EL testene til å vise noe resultat. Så tenkte jeg skulle kjøpe inn CBFM neste uke om det ikke er noe på gang i magen nå. Funker det bra synes dere? Lett å lese av osv? Tester man på morgenen hver dag? Leste i vedleggspakningen på EL at man burde teste på ettermiddag, men det blir fort utpå kvelden etter jobb og sar bare fått svake streker, men har jo merket at EL har vært der pga utflod, ect. Ser at folk her inne anbefaler test mellom 11-15. Så blir litt forvirra. Vil gjerne at den spire skal sitte så fort som mulig ;) (som alle andre her inne)

Vanlige el-tester bør tas på 2. urinen tror jeg. Men cbfm skal ha første. Du har et 6 timers interval å ta prøven på( eks mellom kl6 og 12). Dersom du ikke får tatt den da, spar første urinen etter du har sovet og test når neste intervall er. Jeg dreit meg ut på det denne perioden og det ble bare tull :P men ellers er jeg kjempefornøyd med den! Den sier når jeg skal teste og når jeg humpe ;) ingen synsing og luring. Jeg har måttet sette igjen urin for testing noen ganger, så til og med samboeren har ingen problemer med å bruke den :)

Hei! Jeg er ny her på forumet. Vi har nettopp begynt å "prøve på" nummer to, og etter to pp som ikke har gitt resultat, har jeg fått låne cbfm av en venninne og skal prøve det. Jeg har sykluser som varer fra 26-29 dager, og spotter ca. tre dager før menstruasjon, så det er litt av årsaken til at jeg ønsker å prøve cbfm også.

Vel, problemet er at jeg, til tross for instruksjonsheftet, ikke helt forstår hvordan jeg skal stille den inn. Jeg er på første dag i syklusen min nå (første dag med ordentlig menstruasjon, ikke bare spotting). Stiller jeg den da inn på 1? Og hva med klokkeslett, må jeg stille inn det? Det greier jeg i så fall ikke. Og hvis jeg greier å stille den inn riktig, skal den da gi meg en indikasjon på når jeg skal begynne å teste? Piper den, eller må jeg følge med selv? Mulig dette er dumme spørsmål, men dette lurer jeg altså på. :)

Du må starte den inn i tidspunktet du ønsker å teste hver dag. +- 3 timer. Da blinker den og spør etter test når du skrur den på.

Hei, dere erfarne cbfm-damer!
Jeg lurte på om jeg burde nullstille monitoren min da jeg brukte dobbel pergo og Ovitrelle forrige mnd som da var min første mnd med monitor. Denne mnd er det pausemnd og jeg vil vel kanskje ikke klare å oppnå de hormonhøydene som sist..? Er det lurt å nullstille for mest korrekt svar, eller la det være og bare bruke den?
Håper noen kan hjelpe meg

Hm... Aner ikke helt.. Men det kan kanskje være lurt, siden den nå er "vant til" de høye hormonmengdene. Men nå måler den vel bare LH- hormonet da, vet ikke hva de hormonene dine inneholder, men jeg ville nok nyllstilt den for å være sikker. Du tar altså pause fra hormonene, men ikke fra selve prøvingen, om jeg forstår deg rett? :)
Jeg nullstilte min i dag, er på CD3. Blir første PP med monitor nå, rakk bare å bruke den én PP sist gang jeg var prøver, så den funket hvertfall bra den gangen :)

Takk for svar:) jeg valgte å nullstille den.. Så får jeg se om jeg oppnår Max allikevel. Det er pause fra hormoner ja, men ikke prøving. Det sies jo at pergo fungerer i to sykluser, så kan jo hende den gjør det på meg og

Takk for svar:) jeg valgte å nullstille den.. Så får jeg se om jeg oppnår Max allikevel. Det er pause fra hormoner ja, men ikke prøving. Det sies jo at pergo fungerer i to sykluser, så kan jo hende den gjør det på meg og
Spennende! Lykke til! Hvilken syklusdag er du på?

Takk for det :) må innrømme at jeg ikke helt har trua, har prøvd en stund kan man si, men må jo bare fortsette å prøve. Er på cd 3. Du og?

Spennende! Gøy at det er flere som bruker CBFM her inne, og i tillegg er vi ganske likt i løypa :)
Tror jeg skrev en dag feil over her, er på CD5 i dag :)

Back
Topp