Jadag 5 idag, om ca 5 dager er det EL , hvordan går det med deg?
![]()
Dag 13 og forsatt lav på monitoren
1 PP med pergo - 40 dager
2 PP med pergo - 28 dager
3 PP med pergo -
Håper på 2014 baby
♥♥♥Alle gode ting er 3♥♥♥
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jadag 5 idag, om ca 5 dager er det EL , hvordan går det med deg?
![]()
Dag 13 og forsatt lav på monitorenHåper på stigning i morgen
3 PP med pergo -
Håper på 2014 baby

Ble det høy i dag på deg?Min frøkenmonitor spurte meg i dag på dag 7 .....
Nei, forsatt lavMen føler det nærmer seg, masse murringer. ..
Da har den endret seg etter syklusen din da, bra
3 PP med pergo -
Håper på 2014 baby
Blir gal av den der monitoren! Tror den har hengt seg opp på høy hos meg
Viser bare høy hele tiden. Var sikker på el i løpet av helgen, men ikke i følge monitoren som nå er på dag 7 med høy. forrige pp var den også på høy helt til slutten av syklusen hvor den plutselig gikk på maks og tanta kom rett etterpå...
Dustemonitor...
heheJa, slik var den på min 2 pp.. Bare lav hele tiden frem til maks par dager før tanta kom på besøk.
Jeg ringte til kundeservice - dama sa det kan være mange grunner....en av dem kan være at det ble et embryo uten levedyktighet så derfor slo det på maks (positiv) - men kjørte ut med mensen..Ja, også kan være fordi man hoppet over noen tester og flere grunnerMen på pp 3 var det helt perfekt
Tror dustemonitoren trenger 1-2 pp .... Håper den viser maks så snart hos deg...... hvis du har i snitt 25 dager så kanskje den viser maks på dag 10-11
ja, kroppen er helt håpsløs av og til![]()
Godt å høre at det ikke bare er min monitor som tuller sånn! Blir helt gal av å ikke være sikker på når el er...
Får håpe min også klarer å komme på riktig spor i 3. pp
Skulle jo aller helst ikke kommet til 3. ppHar jo lagt inn aksjer jevnlig selv om den ikke har gitt utslag, bare for å være på den sikre siden
men har jo liksom litt lyst å vite antall dpo osv hehe.
Ja, det var litt nervepirrende, tøft og litt vondt da jeg fikk LAV på 1 og 2 pp....trodde at løpet var kjørt med eggløsning....Vi har også lagt inn askjer jevnlig selvom monitoren tuller litt.........legen sa selv at det er bare best å legge inn askjer uten noen andre form for hjelpemidler - men er jo vel litt deilig å ha ekstra ved siden av som eggløsningstester + monitoren.....for å kjenne kroppen min bedre
......... Føler det kan hjelpe meg å se om jeg har faktisk EL + DPO + ++++++
.......... Føler jeg slapper av mer med monitoren på en måte
Men litt spennende hver morgen da man sjekker på den lille skjermen
![]()
Ja jeg liker å ha kontroll på ting så for meg så hjelper det å vite for da slapper jeg mer av.
Men foreløpig så stresser jeg jo bare mer siden jeg ikke har kontroll på noe så av og til vurderer jeg å bare drite i det og heller bare humpe i vei når vi føler for det. Men tror ikke jeg hadde klart å slappe helt av da heller
Vanskelig dette her hehe.
Hvor mange pp er du på?
Har du hatt monitoren lenger eller?
Ja, trodde jeg skulle slappe av uten, men det er helt motsatt på megHva hvis jeg aldri hatt EL? Da er det greit å ha kontroll, og gå til legen hvis EL aldri viser seg frem eller at syklusen min ikke er helt på riktig plass
Jeg er en liten nysgjerrig type - så kommer nok til å ha de ved meg. Også deilig å føle den glede-følelsen å se maks og noterer ned dpo frem til IKM
....Noe å se frem til
Jeg er nå på 4 PP med monitor (en PP da min samboer var borte i USA).......Ja, så håper det skjer noe snartJeg vet det kan ta tid - skal ikke la meg stresse når jeg vet jeg begynne å bli gammel men viktigst å nyte livet så lenge jeg kan
Men merket at lengsel etter barn er blitt sterkere med årene - når jeg ser andre mine venninner har fått seg. Er glad på deres vegne - men setter pris på våres kjærlighet...så håper det kommer en spire snart
Har dere prøvd lenge før dere kjøpte monitoren?
Nei vi begynte i juni. Traff på første forsøk men hadde en missed abortion i august så det er 3 pp etter det.
Merket at jeg stresset veldig rett etter dette da trangen for å bli rask gravid igjen var så stor.
Følte at det ville rette opp den tristheten jeg hadde etter aborten.
Nå når det har gått litt tid kjenner jeg at jeg faktisk er litt glad for at jeg ikke ble gravid med en gang også. Har fått aborten litt på avstand også tror jeg også at jeg med det har fått frykten for å miste igjen også litt på avstand. Nå når det drar litt ut så tror jeg gleden av å bli gravid seirer over frykten for å miste hehe.
Men uansett vi fant egentlig ut at det ville være bedre å bruke monitoren for å bli kjent med kroppen.
Har jo alltid gått på p-piller så kjenner ikke syklusen uten disse.
Men var mye mer tålmodig før graviditeten. Skikkelig forberedt på at dette kom til å ta lang tid og hadde ingen forventninger. Ble bare kjempe positivt overrasket over at det gikk på første forsøk.
Har mistet denne tålmodigheten nå da
Tror egentlig det er lett å være "forberedt" på at det kan ta lang tid helt frem til det faktisk begynner å gå lang tid!
Blir utålmodig.
Men ja, kjekt å ha noe å se fram til hele tiden. er jo egentlig en ganske spennende periode dette her. Selv om det er lett å glemme det innimellom
vi får håpe spirene våre sitter snart!![]()
Det var leit å høre. Jeg forstår den følelsen er ikke godt når man trodde man hadde den gleden som ble borte.
Visste du at 80% pr. forsøk ender i abort pr. pp (bare 20%) som blir gravide. Når det skjer SA - er det fordi embryoet ikke fungerer som det skal - forstår det er vondt men samtidig er det bra at kroppen kvitter seg med defekt embryo - selvom man synes det er vondt å misteNår spiren sitter så er spiren bra ;o) Ja, det er godt å få seire over den følelsen
........Man blir sterkere - man blir mer forberedt.
Ja, du må ikke miste tålmodigheten din. Du har så mye spenning i livet i vente og fremtidenNoe å se frem til, noe å glede seg til. I mens kan dere bare kose dere - fokusere på andre ting
Så plutselig kommer det. Det er godt at man er to om det, støtter hverandre og snakke sammen når man trenger det. Drømmer om fremtiden
Gi masse kjærlighet til hverandre, og håper og tenker på positive ting
Så håper det skjer noe snart!
Selvom det er ikke så lett
.......Ca 80 % blir gravide innen i et år - så håper vi er heldige
Vi prøver å reise av og til så lenge - det er gleden våres så lenge til det skjer en dag![]()
Ja jeg leste en plass om de tallene der. synes 20 % sjanse høres så lite ut! I hvert fall hvis en regner med de graviditetene som ender i en spontanabort el lignende. Da er det ikke så mange prosenter igjen. Men så blir det jo født barn hele tiden så det går jo godt i de alle fleste tilfellene til slutt
Ja er godt å være to om det. Synes denne perioden styrker oss. Lærer hverandre bedre å kjenne samtidig som vi setter enda mer pris på hverandre
vi får dessverre ikke reist så mye som vi skulle ønske da vi driver å pusser opp huset. Tar stort sett opp mesteparten av tiden og pengene våre, men det fungerer som terapi. Vi liker å jobbe, og heldigvis setter vi begge pris på og legger stolthet i det arbeidet vi utfører selv så det blir et godt samarbeid. Foreløpig er huset babyen vår
Så vi får nok det samme ut av dette som dere får av å reise![]()
Ja, jeg synes også 20% er altfor lite da jeg og kjæresten min planlegger barn, har lest en del artikkel på nettet og boka til Gro Nylander. Jeg tenker etterpå at "nesten" alle jeg kjenner får barn, det er bare snakk om visst få antall som ikke fårDa får man tenke positiv på det
........ Også lever vi i et moderne tid som får massevis av god hjelp, så har man det i baktanke hvis man skulle slite, så er man egentlig i trygge hender
Ja, godt at jeg har en forståelsesfull kjæreste som stiller opp på alle måter. Hver gang når jeg får mens - støtter vi hverandre og snakker om det. Det er godt å ha en god kjæreste underveis. Tar hatten for alenemødre
Det styrker forholdet når man planlegger sammen + også føler at kjærligheten blir sterkere.
Å så heldig dere er som pusser opp - det er jo en fordel å gjøre det klar før dere får barn, så har dere et ferdig og koselig hjemEnn å ha et halvferdig hjem med barnet midt under all styret
........ Hihi, babyhuset deres først før levende
.......Min samboer liker ikke handyman ting - men håper å få det til at han liker det, vi skal på hus-jakt i neste år....... synes det er ok å pusse opp for min del - for å få mer hjemmefølelse etter våres stil og smak
Godt du og jeg har et eget terapi så lenge ! Kikker også til og med interiør og ideer til innredning, lagrer bilder i mappa. Vi trener også sammen. Godt vi har vett til å mestreDet ordner seg for dere og oss.
Kommer nok til å oppdatere her hver dag hva monitoren sier!Heia!
Ja hva skulle vi gjort uten våre flotte kjærester
Hadde blitt lite babylaging i hvert fall
Vi har masse igjen å pusse opp da så spørs om vi får alt ferdig til en eventuel baby kommer
Koster jo litt så prioriteringene blir nok endret en del når en baby er på vei hehe.
Vi får bare stå på nå frem til det skjer noe så slipper vi prioriteringsspørsmålet
Ja du må holde meg oppdatertspennende å følge med på andre også
![]()
Heihei jenter
Gøy å se at dere står på med monitorene deres
Her er det 36 dager siden siste tr. Og foreløpig ingen tegn til at hu kommer. Pleier å ha masse mensmurringer, men nå har jeg kun hatt to tilfeller med noe som kjentes værre ut en all mensmurring sammenlagt..
Har tatt test - negativ
Var på kvinneklinikken forje uke og alt så normalt ut hos meg, heldigvis. Så jeg ble henvist videre til lapraskopi (?) for å se om det skjuler seg en endo-diagnose hos meg..
Jaja, sånn er nå hvertfall ståa her. Får som vanlig ikke sove så da blir det å tråle nettet.
Håper dere har det fint og at det snart gror spirer i oss alle![]()