vi skal flytte

• Trådstarter Trådstarter forandringer
  • Opprettet Opprettet
F

forandringer

Guest
fra en liten bygd til nærhet av en større by. Har tenkt på det i flere år, men følt at vi må prøve litt til her pga barna og at vi bor i nytt hus. Nå er d mye som har skjedd, ubehagelige konflikter i min familie som setter ned min livskvalitet, jeg er mye alene med barna da min mann jobber borte hver uke. Jobbmulighete ne her er dårlige og føler meg generelt sett nedtrykt på denne plassen. Går i frykt for å møte på noen som vil griller meg med spørsmål fordi den ene kjenner den andre som kjenner meg og så videre. oppvekstmiljøet for barna ser ikke videre positiv t ut her så Vi har nå vært på den nye plassen å gjort oss kjent og føler at å flytte er riktig. Samtidig er det et stort skritt å ta og jeg blir litt for og imot når jeg tenker på barna og vennene de har både på skolen og i barnehagen. Vi gruer oss også veldig til å si det til foreldrene våre. Vi har tenkt nøye gjennom dette og vil begge flytte, men usikkerheten gnager oss. Noen som har gode råd og tips til meg? Barna våre er 5 og 7 år så jeg tenker mye på hvordan gjøre dette bra og godt for de.

Du lever bare en gang og livskvaliteten din er utrolig viktig!
Om man skal bry seg om hva andre mener hele tiden så kommer man ingen vei.
Og så lenge du ikke kommer til å merke noe særlig forskjell med tanke på barnepass og familiebesøk så er det vel ikke så mye å tenke på.
Jeg anbefaler deg å følge drømmen om å starte på nytt en ny plass og gjøre det beste ut av det.
Kanskje ønsker du å flytte tilbake en gang, men da har du sikkert fått mange nye erfaringer og forandret deg som person og det er noe du vokser på :)
Tror ikke barn tar skade av å flytte, men det er kanskje fint å gjøre dem kjent i området og aktivisere dem mye i starten.

Back
Topp