Vi prøver!

Fuglen

Elsker forumet
Nå har vi endelig bestemt oss for at vi skal prøve å få barn. Vi har snakket om det i tre år, men aldri følt at det har vært helt "rett" tidspunkt. Vi har innsett at det, for vår del, aldri blir helt "rett" tidspunkt men at det er ingenting som gjør at det er "feil" tidspunkt nå. Jeg har en kronisk sykdom som setter sine begrensninger, men er nå på vei inn i en god periode. Har vært gravid en gang før, men da tok vi abort. Er derfor veldig spent denne gangen, innbiller meg litt at aborten kan ha gjort det vanskeligere å bli gravid igjen. Men, den ene gangen vi var uforsiktige, og den eneste gangen jeg har vært uforsiktig hele mitt liv, ble jeg gravid - kanskje det er et tegn på at jeg er en av de heldige som blir gravid fort? EL var ihvertfall 14. september, så nå venter vi i spenning! 

Fikk så plutselig lyst til å ta meg et par glass vin i helgen jeg. Men det er kanskje dumt? Usj. Burde drukket meg skikkelig lei en gang før vi startet prøvingen. Over 9 måneder til jeg kan smake et glass vin igjen.. 

Ahh.. Er så klar for å bli gravid! Sluker hvert ord jeg leser på nett om svangerskap og barn. Nå har jeg virkelig sluppet meg løs også. Før når jeg kom over en artikkel som omhandlet overnevnte, styrte jeg bevisst unna fordi vi hadde bestemt oss for å vente. Vondt var det! 6 dager til jeg kan teste positivt... Grugleder meg!

Måtte inn å titte litt her jeg også da. Krysser fingre for at spiren sitter og at du tester positivt om seks dager. Lykke til.

lykke til med testinga, ser jo ut som du kan være en som blir lett gravid [:D][:D][:D]

Takk :) Håper det. Men om det skulle være treff første gang, føler jeg nesten jeg urettferdig heldig. Verden er skjev i blant. 

det er sant, men noen er jo født under en lykkestjerne vettu [;)][:)][:D]

Ser at andre har vært flinke til å introdusere seg selv ordentlig her, så kan jo ikke være noe dårligere selv..

Jente
Født i 84
Gift
Student
Frivillig abort 2005
Tok ut hormonspiral i juli 2009
Prøver siden september 2009

[8D]

Takk for lykke-til-ønsker :)

Har vondt i puppene i dag! Eller, brystene er vel kanskje litt finere å si. Føler at jeg ikke leter etter tegn heller, tenkte nemlig først jeg har vondt i puppene, før det slo meg at det kunne jo være et tegn..?[8|]

Jeg er så ivrig på å ta den testen! Men det er vel kanskje helt bortkasta å ta den før tickeren min sier det er tid for testing??? Hadde EL ca 14-15. [8|]

Æsj, jeg er så dum. [>:] Teste fire dager før IKM også ikke morgenurin en gang.. Æsj bæsj. Prøver igjen på lørdag. [8|]

Jeg har en test som ligger og slenger hvis du vil ha...
Regner ikke med å få bruk for den med denne spiralen innabors [;)]

Tilbake igjen etter lang nedetid. Teller nå faktisk ned uker til vi er klare til å starte. Problemet i "all" tid (føles det som) er at jeg går på antidepressiva som ikke lar seg kombinere med svangerskap. Seponerte medisinene i fjor, men endte opp med å være innlagt på sykehus hele vinteren/våren. Har derfor bestemt, i samråd med behandler, at jeg skal satse på en graviditet med lavest mulig effektiv dose på medisinene. Byttet medisiner i våres og vet at disse medisinene er mer "forenelige" med svangerskap. Men, er jo selvfølgelig ikke 100 % sikkert. Veldig mange har vært gravid med disse medisinene, men det har aldri vært rapportert om noe form for skade på fosteret. Har gått på medisiner i 6 år, og vet at jeg sannsynligvis blir gående på disse mange år fremover. Noen mener dette er egoistisk, men dette er noe jeg har tenkt på og diskutert med "eksperter" lenge - så sånn blir det. Regner ihvertfall med at vi er klare for å begynne prøvingen i løpet av halvannen måned. Krysser ihvertfall fingrene for det! Har så utrolig lyst på barn nå at det er helt vondt inni meg. Jeg og mannen snakker knapt om annet (selv om det selvfølgelig er dumt) og venninner popper ut barn på alle kanter. GLEDER meg til det er vår tur!

Velkommen hit til FS! Lykke til med prøvingen, og godt å høre du får hjelp med seponeringen av medisinene!! :) 

Back
Topp