Vi med IVF/ICSI/AIH osv spirer!

Kan mensenmurringer være livmora som utvider seg? Har gått å kjent på dette fra eller til siden igår, redd for at mensen plutselig skal komme [emoji54]

Absolutt! Jeg har masse murringer hver dag omtrent, like redd for at det skal være mensen som kommer hver gang. Husker det var sånn sist svangerskap også.. [emoji51][emoji172]

Hvordan går det? Blør du mye? Blødninger trenger ikke være negativt! Har blødd to ganger selv denne gangen så forstår du er redd!
Vært litt av og på. Ca 3 ganger til dagen så forsvinner det plutselig noen timer. Noen ganger fersk blod andre ganger rosa. Skal snart til lege for å ta blodprøve nr to. Meen, i går tok jeg digital 2-3 (lør 1-2, man 2-3) å i dag 3+❤️ Så digital har steget. Klarer ikke helt å slappe av før mandag så håper dagene går fort frem til da☺️

Da var blodprøve nr 2 tatt. Fikk svar på den første jeg tok tirsdag 17 dpo var 481. Vet egentlig ikke hva som er normalt. Blir spennende å se hva blodprøve for i dag viser på mandag☺️

Da var blodprøve nr 2 tatt. Fikk svar på den første jeg tok tirsdag 17 dpo var 481. Vet egentlig ikke hva som er normalt. Blir spennende å se hva blodprøve for i dag viser på mandag☺️
Hvor langt var du på vei når du tok første prøven?

OMG: det står jo der, ha ha ha! Det er vel det samme som 4+3... Jeg hadde 311 når jeg var 4+1 :)

Hvor langt var du på vei når du tok første prøven?
17 dpo når jeg tok første på 481. Den jeg tok i dag 20 dpo får jeg ikke svar på før mandag

17 dpo når jeg tok første på 481. Den jeg tok i dag 20 dpo får jeg ikke svar på før mandag
Ja, det så det når jeg hadde skrevet svaret, ha ha! Jeg venter også på resultatet av den andre blodprøven, men jeg får min forhåpentligvis i dag.

Ja, det så det når jeg hadde skrevet svaret, ha ha! Jeg venter også på resultatet av den andre blodprøven, men jeg får min forhåpentligvis i dag.
Hva var din første prøve på og hvilken dag? :)
Krysser fingrene for at du får positivt svar i dag❤️

Henger her med dere jeg[emoji173]️ hatt stigende tester de siste dagene, og fikk idag (4+2) målt hcg til 1400.
IVF, fjerde fryseforsøk. Innsett av 2. Mistet i SA i desember, så ekstremt nervøs. Da lå jeg veldig lavt i hcg, så håper dette er positivt denne gangen.
Fått TUL 1.juni[emoji173]️

Da hr jeg fått svar på blodprøve.
17 dpo hcg 483
20 dpo hcg 2824
Dette må jo være bra?[emoji173]️
Fikk tatt en til i dag, bare sånn jeg kan slappe av litt mer, så får svar på den i morgen[emoji23][emoji85]

Da hr jeg fått svar på blodprøve.
17 dpo hcg 483
20 dpo hcg 2824
Dette må jo være bra?[emoji173]️
Fikk tatt en til i dag, bare sånn jeg kan slappe av litt mer, så får svar på den i morgen[emoji23][emoji85]

Kjempefine verdier [emoji5][emoji1360] dette skal gå bra[emoji173]️

Da kan jeg også bli me her :) testet svakt positivt i går, og gravid 1-2 i dag midt på dagen :) er barn nr 2. Første icsi forsøk ( 2avbrutt, første innsett) håååååper det går bra. Har menssmerter så er livredd for at jeg skal miste. Har ikm i dag.

Da kan jeg også bli me her :) testet svakt positivt i går, og gravid 1-2 i dag midt på dagen :) er barn nr 2. Første icsi forsøk ( 2avbrutt, første innsett) håååååper det går bra. Har menssmerter så er livredd for at jeg skal miste. Har ikm i dag.

Så gøy! Gratulerer så mye![emoji173]️

Da tør jeg også å snike meg inn her.. 4+6 i dag, 6. IVF/ICSI forsøk.
Så gøy at vi er flere fra assistert som har fått flytte over her :)

Last edited:
Er i dag 2 uker siden innsett. Tok en ny clearblue i dag og den viste 1-2' normalt? Trodde den ville vise 2-3 nå. Kjenner jeg stresser og er så bekymret :( blør ikke har kun litt mensen smerter og strekk i lysken. Men klarer ikke la være å tenke negativt.

Er i dag 2 uker siden innsett. Tok en ny clearblue i dag og den viste 1-2' normalt? Trodde den ville vise 2-3 nå. Kjenner jeg stresser og er så bekymret :( blør ikke har kun litt mensen smerter og strekk i lysken. Men klarer ikke la være å tenke negativt.
Håper for deg at du greier å finne litt ro og få gledet deg litt :) Det har du fortjent nå! Veien hit har jo vært ekstra lang for oss alle og jeg unner oss alle virkelig å få gledet oss over at testen endelig er positiv :)
Clearblue digital kan jo være litt ustabil. Har sett flere eksempler på det her på forumet. Venter du ett par dager vil du nok få 2-3 :) Når hadde du testdato?
Det er kun en måling hos legen som vil gi deg sikkert svar.

Har dere fortalt nyheten til noen enda?
Jeg synes noe av det vondeste med ivf er at det blir så vanskelig å få skjult den gode nyheten til 12 uker og overraske med nyheten da. Noen av de nærmeste vet at vi nylig har har hatt forsøk, heldigvis har ingen spurt enda, men er så usikker på hva jeg skal svare om noen spør om resultatet.. da jeg helst vil at jeg og mannen skal få ha hemmeligheten for oss selv en stund til :Heartpink

Håper for deg at du greier å finne litt ro og få gledet deg litt :) Det har du fortjent nå! Veien hit har jo vært ekstra lang for oss alle og jeg unner oss alle virkelig å få gledet oss over at testen endelig er positiv :)
Clearblue digital kan jo være litt ustabil. Har sett flere eksempler på det her på forumet. Venter du ett par dager vil du nok få 2-3 :) Når hadde du testdato?
Det er kun en måling hos legen som vil gi deg sikkert svar.
Hadde test dag i går. Så er jo tidlig enda. Men har begynt å spotte litt brunt nå, så er livredd. Var nok ikke min tur:( ekstra vanskelig når vi må gjennom icsi :(

Hadde test dag i går. Så er jo tidlig enda. Men har begynt å spotte litt brunt nå, så er livredd. Var nok ikke min tur:( ekstra vanskelig når vi må gjennom icsi :(
Forstår veldig godt hva du mener.. jeg begynte også å blø på testdag.. og blødde av og på i flere dager. Heldigvis viste det seg at alt er som det skal, enn så lenge :) Kjenner også veldig på alt jeg eventuelt må igjennom om det ikke går bra. Dette er min første positive test etter 6 IVF/ICSI forsøk.. fallhøyden er ekstra stor når man er avhengig av assistert befruktning. Men jeg velger å glede meg og tenke at vi aldri har vært så nærme å bli foreldre som nå! Og det gjelder for deg og :) Sender deg en stor klem og håper av hele mitt hjerte at det går bra :Heartred
Hvis du er veldig stresset kan du prøve å ta en telefon til legevakten og høre om de har mulighet til å måle hcg hos deg? Siden det er pinse og lenge til legekontoret åpner igjen, kan det være de er behjelpelige :) Verdt ett forsøk iallefall.

Forstår veldig godt hva du mener.. jeg begynte også å blø på testdag.. og blødde av og på i flere dager. Heldigvis viste det seg at alt er som det skal, enn så lenge :) Kjenner også veldig på alt jeg eventuelt må igjennom om det ikke går bra. Dette er min første positive test etter 6 IVF/ICSI forsøk.. fallhøyden er ekstra stor når man er avhengig av assistert befruktning. Men jeg velger å glede meg og tenke at vi aldri har vært så nærme å bli foreldre som nå! Og det gjelder for deg og :) Sender deg en stor klem og håper av hele mitt hjerte at det går bra :Heartred
Hvis du er veldig stresset kan du prøve å ta en telefon til legevakten og høre om de har mulighet til å måle hcg hos deg? Siden det er pinse og lenge til legekontoret åpner igjen, kan det være de er behjelpelige :) Verdt ett forsøk iallefall.
Ja vet at det er mange som spotter/blør uten at det er noe galt, er jo på en måte fint det. Men føler ikke det er min tur nå. Fpr bare bite tennene sammen og holde ut :p skal jobbe hele pinsen også, noe som absolutt ikke frister nå :p takk for varme, fine ord. Det hjelper <3

Back
Topp