Vi har for mange bøker

iQra

Gift med forumet
til bokhyllen vår..
Planen er at vi om noen (5+ år) skal få oss et lite biblotek, men frem til det må vi ha en annen løsning.
Bøkene skal stå i loftstuen, der er det kun bøker ikke noe tv. Er det noen av dere somhar en litt lur hylleløsning å vise meg? Da hadde jeg blitt veldig glad altså [:D]

Billy fra Ikea er jo genial der kan man jo få kjøpt fine skapdører også så det blir skjult frem til det blir bibliotek[:D][:D]

Loftstue, betyr det at det er skråvegger?? Eller har dere såpass takhøyde at det ikke er noe problem? [:)]

Det betyr skråvegger ja, så tanken er å bygge noe rett på veggen [:)]

I mitt framtidige hus skal vi bygge oss soverom/stue på loftet, og der er det skråvegger helt ned til gulvet. For å slippe den vanvittig lave takhøyden skal vi bygge hylle langs hele veggen på begge sider. Skal prøve å forklare hvordan jeg har tenkt... [:-]

Det blir hylle som går opp til taket innerst, og er ca. 30 cm dyp. Tenker meg den ca 1 m høy eller noe..  Da vil jo ytterkanten komme litt ut fra veggen, for å få litt "luft" i mellom taket og hylla. Det er et veldig langt rom, så vi har tenkt å bygge hylle sånn at det er rom på forskjellige plasser, ulik størrelse osv for å bryte opp litt. Vet ikke om du skjønte hva jeg mente, den er jo bare i hodet mitt enda.. hehe

Lurer påom vi har tenkt noe av det samme med litt forskjellig størrelse på rommene.. Vi snakket om å ha den ene veggen dekket med hyller med et stort rom hvor det er plass til en liten tv..
Vi har skråvegger på begge sider og en knevegg ca 1 m høy i den stuen. Det var ene skråveggen vi tenkte på mannen snakket også om å dekke litt av kneveggen også, men jeg er redd det kan bli litt voldsomt..

Det er det jeg blir redd for også, så derfor jeg har tenkt å ikke lage hyller over alt, at det blir noen her og noen der.. Rommet er vel 7-8m langt eller noe, så det blir nok av hylleplass.. [:-]

Men tror det blir bra hvis du ikke lager helt A4 oppsett på en måte, men litt varierende hyllestørrelse [:)]

Tror jeg skal satse på å tegne den opp før vi begynner hvertfall[:D]

Hehe. Ja, det skal jeg også [:)] Men vi har ikke flyttta enda engang, så har ikke begynt å planlegge så nøye... Er 2,5 - 3 år til vi flytter dit, i beste fall... Og jeg blir helt sprø av å tenke på alle tingene jeg har lyst til å gjøre der, og vil flytte NÅ, så kan ikke tegne for mye.. Har ikke måla heller.

Men du får vise meg tegning etterhvert da, hvis du får det til [:)]

Back
Topp