Vi har fått lus :( :(

Ja man kan jo bare få gjort sitt beste. Jeg gjør så mye jeg kan med vasking å kasting av alt som kan ha lus på seg. Enda folkehelse siden sier at man egentlig ikke trenger det. Men jeg Må bare være sikker på at dette blir borte nå. For dette var virkelig fælt for meg. Føler meg som en så dårlig mor som ikke så krypene i hodet til ungene mine. Trodde bare aldri det skulle hende oss ... mannen syntes jeg er helt koko sånn som jeg driver. Blør jo i hodebunnen av den lusekammen. Men må bare være tøff å bli kvitt det nå. Takker for svar ;) er så vanskelig når man ikke får så mye svar på hva man egentlig burde gjøre i huset. Derfor gjør jeg alt.

Ja jeg leser jo det , men er så redd lusene skal gå tilbake opp i håret hvis de ligger i senga eller er på klærne.
Det KAN jo gå an liksom. Og dette luseangrepet er SÅ fælt for meg så hvis vi ikke blir fort kvitt det nå så kommer det til å klikke for meg.

Jeg bare vasker å kaster å støvsuger hele dagen.
Putter ALT i poser . Å går rundt med en klump i magen , jeg vet jo egentlig at jeg overdriver , men klarer ikke slutte.
Er høygravid å såååå sliten , klarer såvidt gå nå fordi jeg bare løper rundt som en gal å vasker.

Ja klager litt :)
Takk for at du gidder svare :)

Håper så inderlig vi blir kvitt det nå....
Slapp av kjære deg!
Lusene som har falt av lever ikke mange timene. Husker ikke helt hvor lenge. Men vask sengetøy og heng ut dyne og pute og bruk annen pute og dyne natten etter du har tatt kur (begge gangene) så er du nok trygg. Lusa trenger å suge blod og kroppsvarmen i hodebunnen for å overleve, så du trenger ikke koke og fryse. Klær du har på deg vasker du jo bare etter hvert bruk. Det går nok helt fint :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Åherregud , nå får jeg helt angst igjen...
Må bare klage litt....

Tenk hvis de eggene som ikke døde ved denne kuren ikke klekker før siste kur?
Da klekker de jo etter siste kur å da lever de jo ennå i håret etter siste kur !!!

Det betyr at itlfelle det skjer så må vi ta ENDA en kur etter det igjen bare for å være helt sikker på at alt er dødt !?

Gjorde dere det??

Må bare klage litt....

Da klekker de jo etter siste kur å da lever de jo ennå i håret etter siste kur !!!

Det betyr at itlfelle det skjer så må vi ta ENDA en kur etter det igjen bare for å være helt sikker på at alt er dødt !?

Gjorde dere det??
Vi gjorde ikke det nei, vi tok de to kurene vi skulle ta. Å har ikke funnet flere levende lus her :-)

Men du brukte lusekam hver dag mellom kurene ???
takk for svar :)
Ja det gjorde jeg :-) Så kokte jeg børster å kammer mellom hver bruker, prøvde å legge de i fryser, men det var ikke alle børstene som tålte det. Bamser ol som ungene brukte i senga, ble også fryst :-)

Må bare klage litt....

Gjorde dere det??
Det er jo derfor du skal ta de to kurene med et bestemt antall dager i mellom. Eggene klekker etter ca 8 døgn, derfor skal du ta kur nr 2 etter det. Står på bruksanvisningen, det er ikke vanskeligere enn å bare følge den!

Det er jo derfor du skal ta de to kurene med et bestemt antall dager i mellom. Eggene klekker etter ca 8 døgn, derfor skal du ta kur nr 2 etter det. Står på bruksanvisningen, det er ikke vanskeligere enn å bare følge den!

Ja men noen steder står det at de klekker etter 10 dager , da begynner jeg jo å lure, for nå tar jeg jo andre kuren etter 8 dager som det står , men tenk om ikke alle eggene hadde klekket ennå da !!??
Da kan det jo fortsatt være noen egg oppi der etter andre kur .

Så skjønner ikke det der helt.

Ja men noen steder står det at de klekker etter 10 dager , da begynner jeg jo å lure, for nå tar jeg jo andre kuren etter 8 dager som det står , men tenk om ikke alle eggene hadde klekket ennå da !!??
Da kan det jo fortsatt være noen egg oppi der etter andre kur .

Så skjønner ikke det der helt.
Du får ta en ekstra gang på dag nr 11 da vet du. Kanskje en sånn shampoo feks, mer skånsom, lusa kan ikke bli imun mot den og den er billigere.

Du får ta en ekstra gang på dag nr 11 da vet du. Kanskje en sånn shampoo feks, mer skånsom, lusa kan ikke bli imun mot den og den er billigere.

Jepp ,er det vi tenker gjøre.
Bare noe mildt da, så vi er heeelt sikre.
Kan ikke ha lus her når ny baby kommer.

Det er bare å ta det helt med ro, frys det som kan fryses, kok det som kan kokes, og bruk lusekam ofte. Husker da jeg jobbet i apotek, så var dette det værste kundene snakket om mange ganger, de følte seg så flaue. Det er jo IKKE farlig, og tenk på at det kunne vært så MYE værre!
Lykke til med "krigen" mot krypene :)

Det er bare å ta det helt med ro, frys det som kan fryses, kok det som kan kokes, og bruk lusekam ofte. Husker da jeg jobbet i apotek, så var dette det værste kundene snakket om mange ganger, de følte seg så flaue. Det er jo IKKE farlig, og tenk på at det kunne vært så MYE værre!

ja det er helt rett =D faktisk så var jeg enda flauere da jeg skulle kjøpe mark-middel for første gang ;) men nå er det helt greit det også. er jo like vanlig det.

Ja du har jo rett , men er liksom så hormonell nå som høygravid å :)

takk for beroligende svar ! Er vel over snart så vi kan leve som vanlig igjen.... gleder meg.

Ps. De fleste babyer har for kort hår for å få lus ;)
Du blir nok kvitt det skal du se. Ikke farlig og det er ikke noe å være flau over for det har ikke noe med renslighet å gjøre

Back
Topp