Vi har fått lus :( :(

Mesana

Blir kjent med forumet
Jeg og barna har fått lus. Masse ekle lus. Det er SÅ fælt. Jeg er høygravid også , tenk hvis babyen kommer ut til lusehuset vårt ! Hva gjør jeg da? Leser om så mange som ikke blir kvitt lusene på mange mnd!!!!!!

Er dette virkelig vanlig ? og ikke klare bli kvitt lusa ? Noen som har hatt lus her ????

Har ikke hatt lus selv, men synes det høres rart ut at folk ikke klarer å bli kvitt lus på mange mnd?? Da kan de vel ikke følge oppskriften på å bli kvitt dem? Lykke til uansett, og stress ned, det går sikkert helt fint ;)

Jeg og barna har fått lus. Masse ekle lus. Det er SÅ fælt. Jeg er høygravid også , tenk hvis babyen kommer ut til lusehuset vårt ! Hva gjør jeg da? Leser om så mange som ikke blir kvitt lusene på mange mnd!!!!!!

Er dette virkelig vanlig ? og ikke klare bli kvitt lusa ? Noen som har hatt lus her ????
Ta det med ro, dette skal gå bra. Dra på apoteket og kjøp en lusekur som skal sitte i håret i 10-15 min, kam håret godt, denne kuren må du gjenta 10 dager etterpå. Når det gjeld huset, da kan du vaske puter ol. om du ønsker, lus dør om dei ikke er i kontakt med hår innen 24-48 timer, So du kan også ta deg en helg bort:) Lykketil, dette er ikke vanskelig, tenker du er lusefri innen baby kommer:)

Ta det med ro, dette skal gå bra. Dra på apoteket og kjøp en lusekur som skal sitte i håret i 10-15 min, kam håret godt, denne kuren må du gjenta 10 dager etterpå. Når det gjeld huset, da kan du vaske puter ol. om du ønsker, lus dør om dei ikke er i kontakt med hår innen 24-48 timer, So du kan også ta deg en helg bort:) Lykketil, dette er ikke vanskelig, tenker du er lusefri innen baby kommer:)

Enig. Ingen grunn til hystri:)

Hadde de selv som liten, ja de er ekle. Men er man nøye alt som kan ha lus så går d bra.
Lusa dør etter 2døgn uten kontakt med hodet. Så du må ikke fryse ned alt av dyner osv. Du kan vaske d, rydde det vekk for noen dager.

Vi har hatt lus i hus og det er absolutt ingen krise! Kjøp luskur, børst dem ut, vask sengetøy :)

Takk for svar :)
Føler meg bedre nå når dere sier at det ikke er såå farlig.
Har vært helt nede i kjelleren , bare grini , kan vel ha noe med gravidhormoner å gjøre også da men :)
Dette gikk virkelig inn på meg.

Vasker å støvsuger å kaster som en gal.
Jeg overdriver sikkert , men kan ikke noe for det.
Jeg virkelig HATER dette.

Vi har tatt lusekur alle sammen. Skifter på senga å støvsuger den hver kveld
Har satt bort pynteputer å pledd.
Skal få vasket det etterhvert.

Ellers fryser jeg ting å tar det i tørketrommelen.

Grer ungene med lusekam skikkelig godt.
Og meg selv da, blør i hodebunnen , men det er verdt det. (jeg altså)

Det som er så ekkelt er jo at lusekuren skal tas i 2 omganger så det kan jo komme nye babylus nå før neste kur. Og det er kvalmt!!! Da må liksom ALT vaskes hele tiden , siden de kan falle av overalt.

Jaja... måtte syte litt.
Takk dere :)

Enig. Ingen grunn til hystri:)

Hadde de selv som liten, ja de er ekle. Men er man nøye alt som kan ha lus så går d bra.
Lusa dør etter 2døgn uten kontakt med hodet. Så du må ikke fryse ned alt av dyner osv. Du kan vaske d, rydde det vekk for noen dager.

Enig slapp av..

Takk for svar :)
Føler meg bedre nå når dere sier at det ikke er såå farlig.
Har vært helt nede i kjelleren , bare grini , kan vel ha noe med gravidhormoner å gjøre også da men :)
Dette gikk virkelig inn på meg.

Vasker å støvsuger å kaster som en gal.
Jeg overdriver sikkert , men kan ikke noe for det.
Jeg virkelig HATER dette.

Vi har tatt lusekur alle sammen. Skifter på senga å støvsuger den hver kveld
Har satt bort pynteputer å pledd.
Skal få vasket det etterhvert.

Ellers fryser jeg ting å tar det i tørketrommelen.

Grer ungene med lusekam skikkelig godt.
Og meg selv da, blør i hodebunnen , men det er verdt det. (jeg altså)

Det som er så ekkelt er jo at lusekuren skal tas i 2 omganger så det kan jo komme nye babylus nå før neste kur. Og det er kvalmt!!! Da må liksom ALT vaskes hele tiden , siden de kan falle av overalt.

Jaja... måtte syte litt.
Takk dere :)

Det er kun de med påvist lus som skal ta lusekur.
Man skal ikke overdrive bruken av lusekur for lusa blir resistent.

Forstår veldig godt at d kan gå innpå deg som er høygravid. Er liksom ikke det man vil ha i hus sånn rett før fødselen:eek:

Men det er bare å rydde vekk og vaske som du gjør, så blir du kvitt det.

Babyen blir ikke født med lus;) lusa lever ikke inni deg, men i hodet ditt.
Du har heller ingen garanti for at babyen blir født med hår:D

Vi oppdaget lus på meg fordi jeg fant to dyr i hodet på min søster!
Hun hadde masse hår, men det var lyst.
Jeg hadde klødd i månedesvis. Mamma tok meg tilogmed til frisøren for å sjekke det opp. Men de mente jeg bare hadde tørr hodebunn, så vi kjøpte en dyr shampo som skulle hjelpe. Husker jeg klødde som en gal:confused:

Dra å kjøp lusekuren som skal være i ei hel natt! Vask sengeklær på 60grader! Frys ned børster, luer, jakker... Alt som man har brukt de siste dagene! Frys gjerne sengeklær også! Eller dra bort 3 dager så er de døde til dere er tilbake! Hotellhelg? Men hvilken og hvordan du bruker lusekuren er viktig! Her ble det borte! Sjekker hver 14 dag

Nei da vi tok bare kur på de som hadde lus , alle untatt mannen for han har ikke hår :)
Tok den 12 timerskuren på alle, fikk beskjed av legen om å gjøre det.

Har så liten fryser så har ikke mulighet til sånn frysing av alt.
Vasker det å tørketrommel isteden. Skal vel være like bra det ??
Får bare gjort så godt jeg kan med vaskin .
Takk :)

vi hadde også besøk av lus men kun 2 av 4 fikk det (av de med hår!)

har støvsugd og vasket litt ekstra og nå har ingen det ;)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Å herregud , nå er jeg sååå redd igjen ....
fant akkurat en KJEMPE stor lus når jeg støvsugde madrassen til minsta.
Hvordan kan det gå an da? Skal de ikke dø fort???

Hvordan kan den leve enda ? den må jo ha falt ut av håret hennes eller mitt i dag da ? Siden den levde .
Det betyr jo at kuren ikke har virket ?

Hodet hennes ser bra ut nå , tok bare ut 3 babylus i kveld. Var veldig fint oppi der nå syntes jeg....
Så ingen egg heller.

Har jo støvsugd å skiftet på senga hver dag.....

Hjelp! Må vi alle ta kur igjen ?

Vi hadde nylig besøk av lusa, her var det to av seks som fikk påvist lus. Vi brukte linicin solution, å vi har ikke funnet noe lus i ettertid :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi hadde nylig besøk av lusa, her var det to av seks som fikk påvist lus. Vi brukte linicin solution, å vi har ikke funnet noe lus i ettertid :)

hei.
Det var bra , heldige dere :)
Men hva gjorde du med huset og sengene og klær å håndklær å dyner å puter ???
Ja jeg er litt gal nå ;)

Det går helt fint! Bare følg bruksanvisningen på lusmiddel så blir dere kvitt det :) det viktigste er å kure 2 ganger med riktig antall dagers mellomrom og å plukke luseegg!

Sent from my iPhone using BV Forum

hei.
Ja jeg er litt gal nå ;)
Lus holder seg fast i hårstråene og overlever kun ved å bo i hodebunnen og går derfor ikke frivillig over på klær ol. De lusene som eventuelt er på klær og i sengen har detti av og er allerede halvt døde. De dør innen kort tid uten å ha en hodebunn å suge blod av

Lus holder seg fast i hårstråene og overlever kun ved å bo i hodebunnen og går derfor ikke frivillig over på klær ol. De lusene som eventuelt er på klær og i sengen har detti av og er allerede halvt døde. De dør innen kort tid uten å ha en hodebunn å suge blod av

Ja jeg leser jo det , men er så redd lusene skal gå tilbake opp i håret hvis de ligger i senga eller er på klærne.
Det KAN jo gå an liksom. Og dette luseangrepet er SÅ fælt for meg så hvis vi ikke blir fort kvitt det nå så kommer det til å klikke for meg.

Jeg bare vasker å kaster å støvsuger hele dagen.
Putter ALT i poser . Å går rundt med en klump i magen , jeg vet jo egentlig at jeg overdriver , men klarer ikke slutte.
Er høygravid å såååå sliten , klarer såvidt gå nå fordi jeg bare løper rundt som en gal å vasker.

Ja klager litt :)
Takk for at du gidder svare :)

Håper så inderlig vi blir kvitt det nå....

hei.
Ja jeg er litt gal nå ;)
Jeg la sengetøyet til oss to som fikk lusa på besøk i fryseboksen, håndklær og annet tøy vasket jeg som vanlig. Ellers prøvde vi å være nøye på å holde oss i våre egne senger, minsta kom inn til meg noen ganger på natta, men har heldigvis ikke funnet noe lus etterpå. Jeg forstår akkurat hvordan du har det! Jeg ble lettere hysterisk selv når jeg fant lus her, å akkurat som deg så googlet jeg hvor vanskelig det er å bli kvitt den :p Men som sagt, det gikk greit her. Fulgte bruksanvisningen på lusekuren til punkt og prikke da :)

Hervhar verken jeg eller ungene hatt så jeg vet faktisk ikke:confused::(

Back
Topp