Vi har bestemt oss

Miabao

Første møte med forumet
Siden vi begge er ferske i forrholdet (nyttårsaften 2010) så har vi ikke tenkt på det å få barn helt enda.
Men vi har lenge snakket om når det rette tidspunktet skulle være. Vi er begge i en periode for øyeblikket hvor vi er imellom 2 jobber og føler derfor timingen ikke er helt korrekt pr nå. Men etter å ha snakket om det i går kom vi frem til at prøvingen vår starter til sommeren, ergo så regner vi med å være foreldre våren/sommeren 2012. Jeg har lenge ønsket meg barn, så jeg ble veldig lykkelig over å se at sambo er klar for å planlegge.

Jeg vet jeg er veldig tidlig ute til å lage meg profil på en baby nettside, men grunnen til at jeg gjør dette er fordi jeg ønsker å skaffe meg så mye informasjon som mulig.
Når vil det være fornuftig å slutte på p-piller? Jeg har hørt at det kan ta litt tid fra man slutter til man er tilbake i normal syklus.. stemmer dette?
Jeg har hørt snutter av hva man har rett på iform av permisjons lønn, at den er større jo mindre tid du er ute i permisjon osv.. Men er det noen her som kunne ha hjulpet meg litt?
Gjerne med noe fakta o.l om økonomi, mors rettigheter og fars rettigheter?
Nå som vi bor sammen, vil jeg ha krav på engangstønad, eller er dette forbeholdt aleneforsørgere?

På forrhånd tusen takk :) Tar imot alt av råd om du har noen på lager :)
 
Back
Topp