VI ER I OKTOBER!!!

Lykkemor

Blir kjent med forumet
Endelig er vi i måneden vår!! I løpet av denne måneden blir vi foreldre altså (forhåpentligvis)... tenk på det da! [:)]
Flere enn meg som legger seg om kvelden og tenker at kanskje i natt?...

Hørte fra en sykepleier som har jobba lenge på fødeavd. at de alltid satte opp ekstra folk på dager/netter med fullmåne. Så det er visst noe i det der...

Her er det meste klart i allefall - selv om jeg føler at jeg rydder og rydder - og rett etterpå er det jeg nettopp rydda til rota igjen... på rommet til babyen altså... begynner visst å bli temmelig surrete...

Mannen min må tåle litt av hvert også.. i dag sto vi på KID for å kjøpe noen nye håndklær - og det som ellers pleier å gå fort, tok en hel evighet (for han i allefall). Jeg klarte bare ikke bestemme meg for noen ting.... De sier det er hormonene sin feil...

Flere som har det sånn? Har mennene det bra?[;)]

Lykkemor

Menne har det alt for bra..
Di slipper å gå gravid med alle de plager det medfører så de kan bare slutte å syte..he he

Jeg venter og venter..
Og håper og håper..
At i natt er tida inne, men nei da..
Etter at jeg fikk svangerskapsforgiftning (mild form), har jeg hatt så mange kontroller at jeg bare gleder meg til å få det overstått. Glad jeg blir fulgt opp nøye, men eier jo ikke tålmodighet om dagen. Har også fått beskjed om at jeg sannsynligvis vil føde før termin og da blir jo ventetida enda lenger.[8D]
Blir litt som når man venter på mensen (og vil at den skal komme), da dukker den ikke opp før man har tatt en graviditetstest. Hadde jeg bare klart å legge fra meg tanken på at nå, kanskje, skjer det noe....

Det er kjedelig med svangerskapsforgiftning, men trøst deg med èn ting... du blir enten antageligvis satt igang litt før tiden,(hvis det ikke starter av seg selv da) og slike fødseler pleier å gå fort...det gjorde min forrige (bare 6 timer fra begynnelse til slutt) Ønsker deg lykke til![:D]

Jammen glad vi har karret oss over til riktig måned. Nå krysser jeg fingrene for at han skal komme denne måneden... [:D]

Helt enig..
Nå når vi er i oktober så venter eg bare på at han skal komme..
Det spiller liksom ikke så stor rolle om han kommer nå med en gang.
Nå kan ting bare skje..
Voldtok min mann igår,men det hjalp tydeligvis ikke...
Møkka Kjerringråd..Virker jo ikke uansett..he he[:D]

[:D][:D]hihi.
Ja men jeg skal likevel prøve det i kveld. Funka jo bra sist. Men da var han kanskje klar likevel. Kanskje vi må prøve flere kvelder. [;)][;)]
Jeg er på en måte i litt bedre form nå, så kanskje det hjelper også[:)] Skal kreve massasje også, siden rompa og ryggen er øm og vond. Fikk ikke sove i går. Det verka slik i ryggen.
Og med en mann som kom hjem sent og ikke akkurat i edru tilstand, så ble det lite trøst der[:@]. Han huska lite hva som skjedde etter at han kom hjem. Sovna på sofaen.
Hva må til for at menna våre skal holde seg borte fra alkoholen. Ble så sint igår at jeg kasta vann i ansiktet hans for å få en reaksjon og håpe at han våkna litt. For det var nemlig ikke første gangen han kom hjem slik i forrige uke. Så når slikt gjentar seg blir jeg så sint, at han ikke hørte på meg da.[:'(]

Idag var han full av anger og jeg tror ikke det vil gjenta seg. Sier han skal slutte helt, men det tror jeg ikke helt på.

Flott at du setter ned foten. Man er jo tross alt ikke alene om dette.

Jeg har ingen å klage på siden jeg blir alenemor. Har sine fordeler når det gjelder hvem som gjør hva og slikt, men så må jeg jo klare meg selv fullt ut. Fordeler og ulemper med det meste... [&:] Utrolig glad jeg ikke har hatt et tøft svangerskap. Nå er det jo ikke lenge igjen så da er et ok å være sliten. [:D]

Helt enig..
Avogtil lurer eg på om han noen gang har fått utdelt hjerne!!!
Føler meg ofte helt tilsidesatt og fullstendig glemt..
Føler eg kunne liksågodt vert alenemor..
Grrrrrrrrrrrrrrr

Jeg kunne nok ikke klart meg uten han heller, eller jeg vil helst ikke være foruten han. Han er flink med sønnen vår. Idag tidlig tok han seg av det meste. Jeg sto opp sent, var så trøtt. Og det eneste jeg gjorde var å pusse tenna hans før de gikk.

Men hvis det er noe, så sier jeg jo ifra. Han får høre det hvis jeg ikke er enig, eller føler meg oversett. Kunne ikke tenkt meg å leve på et sted der jeg måtte ta ansvar for alt, og menna bare kunne slappe av.

Hallo vi er i oktober... skal det ikke skje noe med noen her inne??? Ser ut som at du jente23 er nærmest, er jeg utålmodig eller?

Det er bare 14 dager til terminen, men nå klarer jeg ikke vente lengre[:'(] Er så dritt lei at jeg går på veggen snart.[:@] Det siste jeg fikk høre er at det ikke er fullmåne før den 17. (tror jeg er litt overtroisk), men jeg kan love dere at jeg skal ut å legge meg på asfalten å skreve mot månen... jeg vil da bli henta uansett, enten til føden eller psykriatisk avdeling..hihi. Alt er klart, så jeg får vel bare vente.. vet ikke hva mer skal prøve[&o]

En ting kan vi trøste oss med toveli, det skjer noe snart.. om ikke så alt for lenge[:D] Blir jo bare så lei av å vente på det lille nurket, vil bare ha henne i armene mine å bli kjent med henne[:D] Er bare så klar, vet ikke om jeg klarer å vente på fullmånen...hihi.

Skal på kontroll i morgen, får prøve å lure legen min til å ta en skikkelig undersøkelse å rote godt inni der[:D] Samboeren skal være med, så legen blir vel enda mer lessen da...hihi

Har vært på kontroll idag. Legen konstanterte at hodet satt godt og langt nede. Urinprøven var grønnaktig, hva enn det betyr? (Fostervann?)
Prøvde å få han til å ta en skikkelig undersøkelse i underlivet, men nei da... han foreslo at jeg skulle gå hjem å vaske huset.. å at jeg måtte love å komme med en gang jeg kjente antydning til noe.

Så sier han du er klar til å føde, det beste midlet for å få fødselen i gang er å vaske, så bare gå hjem å vask du.. men hvorfor i f.. kunne han ikke bare rote litt inni der...hihi.

Jeg blir så lei!!![:'(][:'(]

Ikke vær alt for lei nå da...ikke lyst til å skrive det, men det er dette med de to ukene over termin da... [:'(]
Må jo innrømme at jeg begynner å vente nå, men vil ikke bli lei for fort. [&:]

Prøver å være positiv, men det er jaggu meg ikke enkelt. Hadde det bare ikke vært at alt var så tungt og alle kynnerene... føler at jeg skal eksplodere nårtid som helst.[:@]

Ja, huff jeg vet at jeg kan gå over tiden.. men det er jo lov å håpe da[:D]

Formen din fin?

Jeg vet det ikke er enkelt...er klar som et egg her jeg sitter... [:D]
Formen min er topp, men så klart det begynner jo å bli tungt. Kjeder meg gjør jeg også siden jeg føler meg så bra. Ikke lett å slutte og jobbe for så bare traske rundt. [:'(]

Er du i bra form foruten dette med kynnere etc?

Er i toppform jeg også. Veldig rastlaus om dagen, kunne egentlig tenkt meg å gå på jobb. Var så dum at jeg tok 14 dager ferie før permisjonen, så dagene har blitt veldig lange... føler egentlig litt stress for at jeg bør gå på jobb (selvom det ikke er noen grunn til det), men det er litt uvirkelig at jeg skal være hjemme i ett år. Tror mest at jeg ikke skjønner helt hva som skjer, litt uvirkelig at JEG skal bli mamma[:D]

Nå som jeg sitter hjemme blir det til at jeg kjenner etter om det gjør vondt osv.. og selvfølgelig klarer jeg å finne noe som ikke er som normalt. Har vært utrolig heldig gjennom hele svangerskapet, skal ikke klage[:D]

Vi får fortsette med alle de tingene som kan sette fødselen igang[:D]

Har det på mange måter likt som deg. Er jo litt uvirkelig alt sammen...magen og det å bli mamma er jo så snodig... [:D]

Vi får krysse fingrene for at noe vil skje veldig snart. Ellers er det bare å vente til den lille er klar til å komme ut. [:)]

Jeg har det på samme måte, veldig rastløs, føler jeg må gjøre noe, samtidig er det ikke mye jeg kan få gjort. Kjenner stadig etter tegn som kan tilsi at noe er på gang. Sist fikk jeg ikke noe brunt utflod før fødselen var igang, så vet ikke om det vil komme denne gangen heller.
Forrige gang starta det med rier på natta som bare ble sterkere og sterkere. Så om morgenen dro jeg til sykehuset og hadde da 2 cm åpning. Vannet gikk et par timer senere. Det tok mange timer før jeg hadde full åpning, altså 9 cm. Tenker at jeg denne gang kanskje vil vente litt lenger før jeg drar til sykehuset. Men tror jo også det vil gå fortere nå.
Jeg er så utålmodig og vil så gjerne ha han ut, bli kjent med han og se hvordan han er. Merker at kommende storebror også begynner å bli klar og spør stadig om babyen og om det går bra med meg.

Tiden går så alt for sakte i disse dager, jeg holder på å kjede livet av meg[:@]
Det skjer jo ingenting... springer også på do i tide og utide, lekker en del også så jeg orker ikke oppholde meg så alt for mye utendørs[:'(]

Er det ingen av oss oktober mødre som skal få før tiden?

Trodde kanskje det skulle skje noe i natt, trodde jeg fikk rier... men det var visst bare vonde kynnere. Måtte hvertfall opp å gå til de ga seg. I dag har det selvfølgelig roa seg. Hvertfall ingen andre tegn på at noe skal skje[:@][:@]

Bagen pakket jeg ferdig i helga, så nå er jeg klar... men hva i f.. hjelper det?[:@]

I går kveld spiste jeg en halv fersk ananas, resultat; en sinnsyk halsbrann[8D] og ganske kvalm... satte hvertfall ikke igang noe fødsel[:@]

Hva skal vi finne på nå da?

Back
Topp