Vi er heldige...

Vi er veldig heldige.
Har selv bodd i Irland i 3 år, og det er vel ikke av det verste landene, men å være der å se hitover får en til å se hvor heldige vi er. Spesielt med tanke på helsesystemet, som jeg syns altfor mange klager over her i Norge. Vi trenger ihvertfall ikke betale oss ihjel for en tur til legen, og å vente 3-4 timer på legevakten for å få hjelp er for meg ingenting.
Har opplevd at folk kollapser på venterommet uten å få hjelp fra personell, og de som bistår er de andre syke som sitter og venter:(
Ble selv sittende i 12 timer på en plaststol og panodil, med kraftig nyrebekkenbetennelse og kjeft fra personell fordi jeg ringte ambulansen da jeg ikke klarte å stå på beina og drosje ikke kunne komme...(var forresten ikke jeg som ringte heller, for jeg klarte ikke å snakke:p)

Oi... Godt dere har fulgt med i timen og at det gikk såpass bra.
Jeg tenker vi derfor er heldige at vi er så opplyste her i Norge. Tror ikke mange usikrede barn overlever ett møte med trailer i 100 km/t

Ja vi er utrolig heldige her på veldig mange måter, mtp helsevesen, skole osv :-)

Ja vi e heldige. De sier eg klart og bevist. Der eg e ifra e det ikkje så hær. Fæla greier man hører og opplever ibland

Vi er utrolig heldige. Og det er dessverre så altfor mange som tar for gitt :(

Vi er veldig heldige og jeg synes ikke maten er dyr selv om vi ikke har så mye penger. Men synes bommen er dyrt. Men det er fordi en tur til hytta plutselig koster oss 150 kr i bom en vei.

Forstår 150kr i bom en vei er dyrt, men har dere hytte, bil og råd til 150kr en vei da har dere god økonomi i forhold til mange, selv om dere kanskje har lite i slutten av mnd, så jeg synes dere er veldig heldige;)

Last edited:
Forstår 150kr i bom en vei er dyrt, men har dere hytte, bil og råd til 150kr en vei da har dere god økonomi i forhold til mange, selv om dere kanskje har lite i slutten av mnd, så jeg synes dere er veldig heldige;)
Vi leier leiligheten. Har biler til maks 20 Tusen kr, hytta er svigers sin og nei vi har ikke råd til å betale tilsammen 300 kr i bom for en helg på hytta. Siden det ble sånn har vi vært der kun i høytider. Før var vi der i ferier og helger. Og vi har ikke lite i slutten av mnd. Vi har ingenting. Hvis vi regner ut hva vi tjener tilsammen så ligger vi langt under fattiggrensa. Så de bommene er ett stort problem for oss. Vi har ikke økonomiske problemer og greier oss. Men de dumme bomregningene ødelegger systemet vårt fullstendig.

Jeg har aldri vært mamma i Norge, men har det ikke så vondt her vi bor heller. Vi hat mye bedre helsesystemet her enn i Norge, men Norge har mange andre fordeler. Alt i alt er vi verdens heldigste!

Vi er VELDIG heldige og har ingenting vi skulle klagd over!
Men så er det jo sånn at våre verste dager er VÅRE verste dager, så når jeg føler meg deppa og lei klarer jeg ikke tenke 'jaja, det er hvertfall ikke så ikke som afrika' :o

Men tanken steifer meg når barna mine trenger noe - de mangler ingenting <3

Vi leier leiligheten. Har biler til maks 20 Tusen kr, hytta er svigers sin og nei vi har ikke råd til å betale tilsammen 300 kr i bom for en helg på hytta. Siden det ble sånn har vi vært der kun i høytider. Før var vi der i ferier og helger. Og vi har ikke lite i slutten av mnd. Vi har ingenting. Hvis vi regner ut hva vi tjener tilsammen så ligger vi langt under fattiggrensa. Så de bommene er ett stort problem for oss. Vi har ikke økonomiske problemer og greier oss. Men de dumme bomregningene ødelegger systemet vårt fullstendig.
Ligger dere virkelig langt under fattighetdgrensa men dere har ikke dårlig økonomi? :o vi ligger nemlig langt under fattighetdgrensa og har gjort det ei god stund nå, og vi har såvidt råd til diesel - bilen må stå i mange situasjoner og brukes kun når den må!

Ingen tvil om at vi er heldige :)

Jeg vrir meg i irritasjon over alle disse nav-papirene i forbindelse med permisjonen, men gud hvor heldig jeg er som har muligheten til være hjemme i ett år og i tillegg få betalt for det.

Jeg har aldri vært mamma i Norge, men har det ikke så vondt her vi bor heller. Vi hat mye bedre helsesystemet her enn i Norge, men Norge har mange andre fordeler. Alt i alt er vi verdens heldigste!

Kan eg spør hvor
Du bor??

Back
Topp