Vi er heldige...

Jeg blir litt flau over at folk sutrer og bærer seg over bompenger og dyr mat. Vi har tross alt muligheten til å kjøre bil, og kjøpe mat. Situasjonen er så utrolig mye verre i store deler av verden. Tenk å heldige og privilegerte vi og våre barn er, som hadde så flaks å bli født i akkurat Norge.

Vi er nok veldig heldige ja, men fort å glemme i hverdagen hvor det alltids er noe vi ikke er så fornøyde med ;)

Jeg blir litt flau over at folk sutrer og bærer seg over bompenger og dyr mat. Vi har tross alt muligheten til å kjøre bil, og kjøpe mat. Situasjonen er så utrolig mye verre i store deler av verden. Tenk å heldige og privilegerte vi og våre barn er, som hadde så flaks å bli født i akkurat Norge.

Signerer den!

D er fint at staten og samfunnet generelt er lagt såpass til rette for at vi skal kunne få barn og ha d bra!

Vi er heldige. Har en del venner uten for landets grenser.. Å de sitter med åpen munn nesten litt i vanntro når jeg forteller om mammapermisjon, gratis helsetilbud til barn og gravide osv..

Får ting litt i perspektiv. Gjør at de "små" tingene vi klager over virke litt mindre viktige.

Vi er veldig heldige og jeg synes ikke maten er dyr selv om vi ikke har så mye penger. Men synes bommen er dyrt. Men det er fordi en tur til hytta plutselig koster oss 150 kr i bom en vei.

Vi er veldig heldige og jeg synes ikke maten er dyr selv om vi ikke har så mye penger. Men synes bommen er dyrt. Men det er fordi en tur til hytta plutselig koster oss 150 kr i bom en vei.
Hytte er vel et ukjent begrep for veldig mange i verden, her sitter vi i Norge med to hjem. Mange har ikke ett en gang.

Ja, vi er utrolig heldige og jeg er så glad for at jeg har vokst opp og lever i Norge!

Ja vi er utrolig heldige, men det gjør det også desto vondere for de som ikke har råd til melk en gang. Langt mindre klær, sko og avgift til fritidsaktiviteter til barna. Eller gaver til bursdager til unger i klassen til barna...

Du må ikke så inderlig vel, tåle den urett som ikke rammer deg selv!

Vi slipper i stor grad å frykte krig, bomber og terror Det er godt.

Vi er veldig heldige. Og takket være at vi er så opplyste er jeg så ekstra heldig at mine barn overlevde forrige uke.

Ja vi er utrolig heldige, men det gjør det også desto vondere for de som ikke har råd til melk en gang. Langt mindre klær, sko og avgift til fritidsaktiviteter til barna. Eller gaver til bursdager til unger i klassen til barna...

Du må ikke så inderlig vel, tåle den urett som ikke rammer deg selv!

Vi slipper i stor grad å frykte krig, bomber og terror Det er godt.

Det er sant, men denne tråden baserer seg jo på et generelt grunnlag.

Hadde de ikke vært sikret i riktige bilseter, ville de ikke overlevd bilulykken (ifølge politi, ambulanse og brannvesen) vi var i:(
Oi... Godt dere har fulgt med i timen og at det gikk såpass bra.

Back
Topp