Vi blir tykkere og tykkere

Jeg bruker heis innimellom dersom det er snakk om flere etasjer og/eller jeg har mye å bære på.

Må også tilstå at selv om det er kort avstand, så brukes stort sett bilen om morgenen etter at vi fikk barnehagebarn. Før syklet eller gikk jeg stort sett de to kilometerne.

Bil til butikken selv om det bare er 10-15 minutter å gå.

Nå med bekkenløsning også heis på jobb

Det hender jeg tar rulletrapp hvis den er nærmest, går liksom ikke aktivt inn for å finne trappa i andre enden av kjøpesenteret. Og jeg kjører bil i avstander kortere enn 5 km ofte, det er 3 km til butikken, 2 km til barnehagen, 4,5 km til sentrum. Man skal jo hjem igjen og, eller handle en del, og jeg har ikke tid til å gå i timesvis hver dag. Men jeg burde kanskje ta beina fatt litt oftere, har slutta helt å gå ned i vekt selv om jeg fullammer. Blir nok bittelitt mye sjokolade....

Ja, er det rart folk blir fete ;)
Jeg går mye, triller tur, går ofte til butikken, går til/fra bhg, tar trapp (evnt rulletrapp/heis med vogn) Tenker faktisk over det, og velger ofte alternativet der jeg må røre meg. Innbiller meg at de som bevisst tar disse valgene, sjelden er overvektige. Damene i min familie, gjør dette og alle er slanke/normalvektige. Damene på min fars side gjør motsatt, og ser likanes ut ;)

Med mindre jeg har mye eller tungt å bære, bruker jeg ingen av dem ;)
Er bevisst på å bevege meg litt mer enn anbefalingene hver dag, og gir meg når kroppen sier stopp. Har vært MYE plaget med rygg og hofte, så da har man ikke muligheten til å velge alltid. Heldigvis har de plagene gått over i graviditeten, så hadde det ikke vært for tungpusten hadde jeg vel lett jogga gjennom skogen hver dag :P

Åja, og så er jeg så redd for å tryne at jeg aldri ville stilt meg på en sånn der ståhjulingting!

Må si meg skyldig på bildelen:p

"forfetende hjelpemiddel" haha XD

Vi har heis på jobb. Jeg jobber i 2. etg og bruker kun heisen hvis jeg en sjelden gang skal opp i 5. Bruker trappen hvis jeg skal i 3. eller 4. etg.
Gjør et poeng av å bruke trapp i stedet for rulletrapp hvis jeg kan.
Jeg synes ikke 5 km er kort distanse... :p Har syklet til butikken 4,5 km unna, men da hadde jeg ikke barnet hjemme og tok det som en luftetur for hundene og meg selv. Vanligvis kjører jeg når jeg skal handle.
Tar sjelden bussen for noen få holdeplasser, med mindre jeg ikke har tid til å gå.

Trente 4 dager i uken før jeg fikk barn, og syklet til jobb (6 km hver vei). Nå er det ikke tid eller anledning lengre. Jeg har flyttet, jobben har flyttet, det er 19 km til jobb nå og det gidder jeg ikke. Har lite overskudd pga lite søvn, men det er en dårlig unnskyldning til ikke å trene. Ond sirkel, overskuddet blir automatisk dårligere av ikke å trene og. Får få ut fingeren og trene i kveld. :)

Bruker bil til korte avstander som butikken. Men sida eg kun storhandler annakvar veke, og har 3 km oppoverbakke heim frå butikken, velger eg bilen. ;)

Jeg går i trapper når jeg kan og jeg går til og fra bhg, 20 min hver vei (Selvsagt ikke nå som jeg er gravid og har bekkenløsning).

Tar bilen stort sett overalt, for jeg bør ikke gå langt på hardt/flatt underlag pga skjevhet i hoftene. Ellers bruker jeg gjerne trapp så lenge jeg ikke har vogn eller bærer tungt, så lenge trappa er synlig.. noen steder må du jo virkelig lete for å finne annet enn rulletrapp ;-)

jeg har elsykkel og i mitt tilfelle erstatter den bilen. Vi bor i et område som er veldig bratt. Når jeg sykler til jobb (15km) MÅ jeg dusje.

Ja, er det rart folk blir fete ;)
Jeg går mye, triller tur, går ofte til butikken, går til/fra bhg, tar trapp (evnt rulletrapp/heis med vogn) Tenker faktisk over det, og velger ofte alternativet der jeg må røre meg. Innbiller meg at de som bevisst tar disse valgene, sjelden er overvektige. Damene i min familie, gjør dette og alle er slanke/normalvektige. Damene på min fars side gjør motsatt, og ser likanes ut ;)
Vel den teorien er feil tror jeg

Ingen av delene, faktisk :)

Jeg går ALLTID om jeg kan. Jeg har ben som virker..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp