Vi blir tykkere og tykkere

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Både kosthold og for lite aktivitet er årsaken. Er det så rart når vi ikke gidder å gå på handleturen engang? :o
ImageUploadedByBV Forum1444647513.209279.jpg

Hva bruker du av "forfetende hjelpemiddel"?

Ståhjuling (segway, speedwalker, airwheel)
Elektrisk sykkel
Heis (trapp ved siden av)
Rulletrapp (trapp ved siden av)
Bil (eller buss ol) i korte distanser (mindre enn 5 km)
Buss/trikk kun et par-tre holdeplasser

(Gjelder ikke bevegelseshemmede av sykdom eller graviditet).

Jeg gjør egentlig ikke noe av dette!!
Jo noen ganger jukser jeg å tar bilen til barnehage! Ellers så går jeg mellom 16000 og 20000 skritt hver dag, velger trapp om det er det, sykkel har jeg ikke og går ofte turer i skog og mark. Likevel sitter gravidkiloene igjen :p hihi

Hehe ja det kan du si. Toppen av latskap med de "brettene" der:P
Jeg bruker bil på "korte" distanser. Ellers prøver jeg bruke trapp fremfor rulletrapp og heis. Her jeg bor er det ingen rulletrapper i butikkene uansett, og nesten bare legesenteret som har heis:P så er ikke så vanskelig å holde ser unna.

Bil på korte avstander bruker jeg også :-) ellers ingenting av det på lista..

Bil på korte avstander-der er jeg skyldig.
Og rulletrapp bruker jeg også om det er tilgjengelig, på nye kjøpesentre er jo trappene kun til nødutganger...
Heis er jeg litt redd for så ds tar jeg heller trappen.
Kan godt ta sparkesykkelen til butikken, men den er ikke elektrisk da.

Bruker bil/ buss noen ganger på avstander også under 5 km, kun heis dersom jeg har vogn med eller mye å bære på inkl en baby... Ellers går jeg alltid trapper

Kunne ha tenkt meg en segway, men da fordi jeg syns de er så utrolig morsomme. Ville ikke brukt den som et fremkomstmiddel. :p
Ellers er jeg vel ganske flink. Prøver alltid å ta trapper, men er ofte de ikke er i nærheten av hverandre, og da tar jeg det som er nærmest.

Har prøvd alt jeg kan, men har ikke lagt på meg allikevel:p haha
Segway og elsykkel kommer jeg nok aldri til å kjøpe meg da.

Begynte å legge på meg litt da jeg begynte å trene og fikk mer muskler.

Litt langt å gå til butikken da, så dit blir det bil ja:)

Bruker bil. Men jeg er så rar at jeg GÅR opp rulletrapp. :P Og veksler på å ta trapp og heis hvor det er mulig, på handlesenter for eksempel.
Segway skal jeg aldri i livet ha.

Jeg tar noen ganger rulletrappen om jeg ikke har med vogn men som oftest er trappene kjappere. Men det spørs helt på kroppen. Med vogn tar jeg heis :)
Må kjre bil over alt, bor i ingenmannsland :P Men da jeg bodde i byen gjorde jeg det sjelden.

Bruker bilen også på korte avstander(var egentlig flinkere til å gå under graviditeten;)) har som mål nå i permisjonen og gå mer og ikke bruke bilen!! Ellers har jeg prøvd å bruke trapp fremfor heis og rulletrapp, men innemellom svikter lysten:p

Jeg bruker kollektivtransport til jobben når jeg kunne brukt sykkel. Det går faktisk fortere med sykkel, men jeg orker ikke å være svett på jobb. Ellers bruker jeg stort sett mine to disipler, selv som sneglevandrende gravid. :p

Bruker noe hjelpe midler. Men fordi jeg er gravid og har en 2 åring. Trapper blir vanskelig med vogn og heis må vi ta på kjøpesenteret osv siden det ikke er lov med vogn i noen rulletrapper nå. Kjører til butikken selv om det tar 2 min. Men mye fordi den bakken opp hit er veldig tung med en baby i magen.

Har brukt bil på korte avstander noen ganger. Forsøker å gå mer og så ta med ryggsekk når jeg handler, men skal jeg handle mye blir d bil.

Tar litt heis og rulletrapp, men spørs på setting. Har jeg barnevogn med så sier d seg selv at d ikke blir trappa.

Er ikke avstander under 5 km her :p så her blir det bil. Men går helst i trapp, og dropper rulletrapp/heis.
Har ikke og skal ikke ha elsykkel og segway. Og kollektiv transport er elendig her.

Har ikke lappen så da går jeg (om det ikke er for langt) eller så tar jeg kollektivtrasport.

Bruker heis hvis jeg har med vogn.
Rulletrappa går så sakte så den går jeg i.
Seagway har jeg prøvd en gang, det var drit skummelt.

Bruker ingen av de nevnte hjelpemidlene til vanlig. Eneste er at jeg av og til må bruke heis hvis jeg har med med vogn til byen, fordi jeg da har gått 4 km til byen med vogn og 4 km tilbake igjen :)

Bruker ELsykkel:) eller så trener jeg en del utenom, så reisen til å fra jobb/skole er min "synd";)

Back
Topp