Vi bør ikke bli alvorlig syke *link*

Grete71

Forumet er livet
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/frykter-at-de-ikke-kan-hjelpe-svineinfluensasyke-2992033.html

Utdrag fra linken:

Skraastad oppfordrer alle til å ta vaksinen mot svineinfleunsa, for kapasiteten ved klinikken kan på sikt bli begrenset hvis antall alvorlig syke blir altfor stort.
– Vi er veldig avhengige av at vi ikke får flere tunge pasienter enn nødvendig. Derfor er vi så klare på at vi ønsker folk skal vaksineres, sier legen.

Nok en gang reagerer jeg på uttalelsene.... Greitt nok at han OPPFORDRER folk til å ta vaksina, men.... I stedet for å klage over situasjonen, kan han da heller ikke gå litt høyere opp i systemet (regjering o.l.) og krever litt mer derifra? Leie inn helsepersonell? Få tak i mer utstyr?

Jeg synes det blir feil å skremme folk til å ta vaksina med begrunnelsen av at hvis vi blir alvorlig syke, så har vi kanskje ikke kapasitet til å behandle deg...

Ja. I hvert fall ikke bli alvorlig syk... [&:]

Dette er jo faktisk rene fakta. Er ikke bare enkelt å skaffe kvalifisert intesivhelsepersonell på et blunk.

ORIGINAL: mammahege

Dette er jo faktisk rene fakta. Er ikke bare enkelt å skaffe kvalifisert intesivhelsepersonell på et blunk.

Enig!

ORIGINAL: Vesle_mor

Enig!

Enig her jeg og... Det er ikke bare å dra inn noen fra gata heller liksom, og det florerer ikke av sykepleiere[8D][&:]
Det var nok ikke ment som skremsel, men faktisk få folk til å vaksinere seg! Mange vil jo ikke, av ulike grunner. Og det er jo opp til hver enkelt...

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Vesle_mor

Enig!

Men faren for at alle de som ikke vaksinerer seg - skal ende opp i respirator er jo svært liten.
Derfor blir virkemiddelet svært drastisk [;)]

Det har vel aldri vært snakk om at alle som ikke vaksinerer seg havner på respirator, men jo flere som ikke vaksinerer seg, jo flere vil få SI, og dermed vil flere bli alvorlig syke. Dette er realiteten.

Ja, uffa meg, tenk at han ikke vil at folk skal bli syke.[8|] Alt det går an å la seg provosere av... 

Back
Topp