Vgs nettstudier ?

*mylittleangel*

Forelsket i forumet
Noen her som har tatt vgs over nettstudier? Vurderer å gjøre det, med barn og huslån og 100% jobb som jeg stortrives i så har jeg veldig lite lyst til tilbake til skolen.
Men har sååå lyst til å få tatt hjelpepleier utdannelsen. For å ha det i bakhånd til senere, og så vil jeg jo gå opp endel i lønn med utdannelsen så...

Men veldig usikker på hvordan dette med nettstudier fungerer, tar man alle fagene på en gang over nettstudie, eller et og et fag?

Går det greit å ta det mens man jobber fullt og har barn eller blir det for mye?

Jeg har ikke tatt VGS som nettstudier, men har tatt og driver videre med annen utdanning over nett..

Synes selv det er veldig kjekt, for man kan bestemme litt mer selv, med tanke paa tid etc. Om du har jobb og unger , saa er jo deltidsstuder greie.. Det eneste er at du maa vaere motivert til aa studere selv. Det hardeste er vel aa sette seg ned aa lese etter en lang dag..

Men for min del har det gaatt veldig greit saa langt.. Og som regel (vet ikke hvor du skal studere), saa har man god stoette fra laererne og andre elever via nettet.. Som regel er det grupper hvor man kan stille spoersmaal om man staar fast etc etc..Du bestemmer som regel selv hvor mange kurs du vil ta av gangen.. Jeg har tatt ett og ett, for er redd for at flere samtidig kan bli litt mye..Men det er noe du maa finne ut av..

Det beste er nok aa sette seg grundig inn i hele opplegget : finne ut "hva du vil bli", hvilke fag du trenger aa ta, og hvilken skole du vil gaa paa. Deretter kan du finne litt mer ut av hvordan studieopplegget funker med tanke paa hvor mange fag, pensum, og naar du boer melde deg opp til eksamen..

Uansett, lykke til i valgene og haaper du finner ut av det som er rett for deg

Back
Topp