Jeg har jo ikke skrevet noe imot eggdonasjon, jeg. Er absolutt for det! Men du skriver at barna ikke vil kjenne hvem som er biologisk far og akkurat det stemmer ikke. I Norge er det ulovlig med anonym sæddonor. Hva hvert enkelt foreldrepar velger å fortelle eller ikke får man ikke endret på, men barna har altså en selvstendig rett til å få vite hvem biologisk far er den dagen de er 18 år gamle. Jeg mener at man bør være åpne med barna rundt dette, enten man benytter sæd- eller eggdonor. Barnet kan bli alvorlig sykt en eller annen dag, for eksempel ha behov for organdonasjon, og da vil uansett sannheten komme frem. Mitt barn er fullt innforstått med sannheten om sitt biologiske opphav og det var en forutsetning for oss den gangen vi gjennomgikk behandling. Ingen kan likevel pålegge foreldrene å fortelle barna noe, dessverre. Bioteknologirådet anbefaler noe av det samme når det gjelder eggdonorer, altså at det ikke skal være mulig med anonyme donorer. Det synes jeg er greit! Jeg er, som jeg skrev også i første innlegg, for eggdonasjon. Har aldri skrevet noe annet .