Vet sjefen om graviditeten?

M

Moderator Tonje

Guest
Har du fortalt om graviditeten på jobben? Hva var sjefen din sin reaksjon da du fortalte om graviditeten?
 
Fortalt og fortalt.... Jeg måtte avlyse en avtale pga at jeg var så dårlig, og da skrev jeg i samme sms at jeg er gravid, og formen er så opp og ned fra dag til dag, nesten time for time. Fikk et gratulerer tilbake etter 2 timer...[emoji28]
 
Jeg sa det til min sjef da jeg var 5-6 uker på vei. Jeg har ikke hatt gode svangerskap tidligere og klok av skade visste jeg at jeg vil trenge tidlig tilrettelegging denne ganga.

Hun sa gratulerer. Hva annet skulle hun sagt egentlig?
 
Først fortalte jeg det bare til sjefen, etterhvert til nærmeste kollegaer, men nå er magen blitt såpass vanskelig å skjule at jeg er åpen om det med alle [emoji4] Lederen min ble veldig glad på vår vegne og har hele veien vært positiv og støttende, selv om jeg vet han bekymrer seg for hvordan de skal klare seg uten akkurat meg når jeg går ut i permisjon [emoji4]
 
Jeg fortalte det da jeg var 6 uker på vei. Jeg følte jeg måtte gi henne en forklaring på hvorfor jeg var så dårlig. Hun sa gratulerer, men også at jeg måtte huske på at graviditet ikke er en sykdom..
 
Først fortalte jeg det bare til sjefen, etterhvert til nærmeste kollegaer, men nå er magen blitt såpass vanskelig å skjule at jeg er åpen om det med alle [emoji4] Lederen min ble veldig glad på vår vegne og har hele veien vært positiv og støttende, selv om jeg vet han bekymrer seg for hvordan de skal klare seg uten akkurat meg når jeg går ut i permisjon [emoji4]
Jeg har akkurat samme følelse , kolleger lurer på hvordan de skal klare seg uten meg
 
Jeg fortalte det til sjefen i dag :) er 14+1 i dag. Jeg jobber bare deltid, men jobber vanligvis fulltid i sommerferien og nå får hun god tid til å forberede seg på å ansette noen nye. Samtidig jobber jeg på en skjermet avdeling med en del utagering og jeg ville snakke litt med henne om tilrettelegging ift at jeg ikke ønsker å ta meg av de mest utagerende pasientene. Det hadde hun full forståelse for :)
Hun gratulerte. Og ja enig, hva skulle hun ellers ha sagt? :p
 
Jeg fortalte til sjefen i dag. Han gratulerte og var glad på mine vegne[emoji4] Og han hadde forventet det, så det var ikke noe stort sjokk.
 
Fortalte det i går, da var jeg 12+1. Ho blei overraska og veldig glad på mine vegne. Jeg er inne i mitt tredje vikariat på plassen, men hun trodde nok hun hadde plass til meg igjen når jeg er klar for å jobbe igjen! Håpte og at hun kunne tilby meg fast jobb etterhvert
 
Veldig godt forhold til sjefen. Fortalte det tidlig fordi jeg føler det er lettere å samarbeide, få forståelse og viste hun ble glad på mine vegne.
 
Jeg fortalte det rundt uke 8. Hun ble lettet, for hun hadde vært redd for at sykemeldinga skyldtes noe med jobb eller noe alvorlig[emoji12] Hun gratulerte også, og siden har vi ikke snakket mer om det.
 
Han ble mer glad enn hva jeg var på det punktet. (Ikke helt planlagt;))Var 8 uker når jeg fortalte det.
Jobber med mat og var så dårlig, så måtte nesten si det:happy:
 
Ja det vet hun pga sykmelding pga svangerskapskvalme.
 
Back
Topp