Vet ikke om jeg kan kalle det for sykdom men ...

Tipsy34

Forumet er livet
jeg sliter med pusten min da.. jeg kan legge meg om kveldene og skal til å sove, plutseligt kan jeg bråvåkne av at jeg ikke får puste.. dette sjer omtrent hele tiden!
Musklene i halsen har til tider å stramme seg sammen slik at jeg føler at jeg ikke får pustet skikkeligt, og når jeg sliter i tillegg med angst så hjelper ikke akkuratt dette på!
Jeg må mangen ganger trekke pusten godt ned i lungene, da jeg føler jeg ikke nesten får nok luft!
Visst jeg springer eller for høy puls, så får jeg vondt å puste, stikk smerter i lungene! Jeg har vert å tatt røntken av dem, men legen fant ingen ting da.. dette var for 2,5 år siden.
Legen sier hele tiden at det er angst.. men jeg får angst av desse problemene.. ikke omvendt! Kjenner jeg er så lei av det!
Noen som har opplevdt det samme eller har det samme problemet selv?

For meg høres det ut som panikkangst. Og evt at du har angst for angsten, hvis du skjønner. Utrolig slitsomt ihvertfall! (Sleit med det for endel år siden selv). Ond sirkel hvor du får angst av det du føler fysisk, som igjen trigger pusteproblemene og smerter, and around it goes..?

Det med å våkne på natta å hige etter pusten kan kanskje ha en sammenheng med pustestopp på natta? Vet endel som snorker mye er plaget av det, ihvertfall, men vet ikke om det er utelukkende snorkere som sliter med det.

Håper du finner en løsning på problemet ditt.. For det er slitsomt å ha det sånn. Men jeg holder en knapp på det legen din sa, om at det er angst (panikkangst og/eller angst for angsten).

ORIGINAL: Maryhen

For meg høres det ut som panikkangst. Og evt at du har angst for angsten, hvis du skjønner. Utrolig slitsomt ihvertfall! (Sleit med det for endel år siden selv). Ond sirkel hvor du får angst av det du føler fysisk, som igjen trigger pusteproblemene og smerter, and around it goes..?

Det med å våkne på natta å hige etter pusten kan kanskje ha en sammenheng med pustestopp på natta? Vet endel som snorker mye er plaget av det, ihvertfall, men vet ikke om det er utelukkende snorkere som sliter med det.

Håper du finner en løsning på problemet ditt.. For det er slitsomt å ha det sånn. Men jeg holder en knapp på det legen din sa, om at det er angst (panikkangst og/eller angst for angsten).

Takk for svar[:)] Ja har jo tanken jeg også på det, men jeg kan f.eks drive å synge og slikt og merker at halsen strammer seg unødvendigt mye, stemmen min blir heilt forandret slik den blir visst man klemmer litt på steme båndet når man snakker.. andre har også komentert dette! Men får håpe at dette går over snart.. har sledet med dette nå siden jeg var 18 år, og når blir jeg 26 denne mnd[X(] drive å tar angst medisiner for dette, men føler det ikke har noe særlig virkning... men jeg klarer ikke å slutte på dem fordi jeg får noen sinnsyge abstinenser.. det knister i hodet mitt og jeg blir helt fjern..føler jeg må skrike, og for rett og slett panikk.. skikkelig bra sirkel jeg har havnet i liksom... treger ræva av meg at jeg begynnte på tabelettene.. har hørt mangen andre og sliter med å komme seg vekk fra dem..

Back
Topp