Vet du hva du spiser?

Som kokk har jeg ganske god kontroll på hva jeg spiser, og lager det meste selv :) Men jeg er ikke så nøye at jeg f.eks. leser bakpå hver type fårepølse hva som er i, selv om det varierer veldig mellom produsenter ;)

Veit ka eg spiser når det kommer til slike ting. Men gidder ikke studere pakkene med leverpostei :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Haha:) selvfølgelig gjør jeg det.

Ja jeg vet hvor maten kommer fra, og det får ungene også vite!

Har vært borti unger som tror at fisken ser ut som i frysedisken på butikken og ikke vet at den bor i vannet :-P

Japp det gjør jeg ... spiser aldrig noe om jeg ikke vet hvilket kjøtt det er :P vil fks ikke spise gris .. ikke av religiøse grunner da ;)

Bor på landet og har vokst opp med dyr i nærområdet, så jeg føler jeg har god peiling på hvor maten kommer fra. Ettersom min mann er muslim har jeg også lært meg til hva slags mat det er svin i selv om man kanskje ikke skulle tro det ;-)
Prøver å lære ungene mine om dette også, og de får heldigvis løre mye om det på skole/bhg. De har bl.a sett elgslakting flere ganger :-)

Ja, har god kontroll på hva jeg spiser og hvor maten kommer fra. Det er også ganske nødvendig for meg ettersom jeg har sykdommer som krever en viss balanse mellom diverse næringsstoffer ;). Sønnen min har også god styring på maten vi spiser.

Jeg vet hvor mye av det jeg spiser kommer fra, men ikke alt.. men jeg liker igrunnen ikke å tenke på hva slags dyr jeg spiser imens jeg spiser det :P

Ja det vet jeg, og jeg prøver å lære storesøster hvor det kommer fra.

Nå er det veldig lite kjøtt hun spiser, men hun har fått seg et saueskinn og når jeg fortalte at det var av en sau så lurte hun på hvor hodet var! :P

Hva er sjansen for at de som ikke har peiling svarer?
De gjør aldri det i slike tråder, kun de som gjør "rett" svarer, standard :P

Jeg vet hva jeg spiser der jeg bryr meg. Av og til vil jeg ikke vite, men da er jeg klar over hva det kan være. Jeg har gått på landbruksskole jeg og, så hvor maten kommer fra er ikke noe nytt for meg. Ei heller hvordan den lever før den havner på tallerkenen min.

Veldig opptatt av kosthold, så ja det vet jeg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp, det vet jeg. Vokst opp på gård med stort sett bare slaktedyr :p kommer til å lære barna mine hvor maten kommer fra og så langt det er mulig hvordan den blir laget :) nå er gården nedlagt, men mini skal definitivt få være med på elgjakt, hente egg hos hønene og fisketurer :)

Er meget opptatt av hva jeg om mine putter i oss. Og det er kylling, kalkun og fisk. :-) .lett å skille de :-D :-D

Ja, jeg jeg hvor maten kommer fra. Mine barn lærer det også, forteller alltid hva slags kjøtt vi spiser, hvor det kommer fra.

Ja! Syns det er viktig at junior et med på å tilberede mat, og det er jo litt ekstra stas når vi lager fisken han har fisket selv til middag feks:)
Han er 6 år nå, og har et helt naturlig forhold til at noen dyr blir til mat. Helt ok for han da vi parterte et lam på kjøkkenet. Fulgte ivrig med ;-)

Back
Topp