vet det er en egen tråd

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
men jeg har så liten tid på å bestemme meg og må bare dele tankegangen min med dere og høre hva dere tenker i forhold til det jeg tenker!! er vaksinering i morgen her jeg bor og jeg aner ikke! *panikk*

"perr dags dato er det mange som har hatt influensaen og mange som har den.
og dø skal mye til om man ikke har en underliggende sykdom.
men det er ventet mange alvorlige bivirkninger av vaksinen og der har man ingen garranti. der spiller det ingen rolle om du er i risikogruppe eller ei, du kan like mye få en alvorlig bivirkning som alle andre.
de fleste som har tatt vaksinen har det gått helt fint med, men man vet jo ikke hva en slik vaksine vil ha å si på sikt(flere mnd, flere år). skummelt å gi den til jentene mine på 3 år og andre på 10 mnd"

Jeg vet ikke selv... Jeg skal kanskje ta den i morgen, jeg er i risikogruppa men jeg aner ikke om snuppa skal få den. Kjenner jeg er veldig skeptisk...

Jeg var veldig mye frem og tilbake selv på om jeg skulle gi Leonora vaksine eller ikke. Klarte ikke å ta det valget på egenhånd så jeg ringte fastlegen min som også er barnespesialist for å la henne avgjøre[8D] og hun var helt sikker på sin sak at hu og andre barn burde få sprøya. Jeg valgte å stole på henne så både Leonora og jeg er vaksinert. Angrer ikke 1 sekund på det valget-

ORIGINAL: leonorasmamma

Jeg var veldig mye frem og tilbake selv på om jeg skulle gi Leonora vaksine eller ikke. Klarte ikke å ta det valget på egenhånd så jeg ringte fastlegen min som også er barnespesialist for å la henne avgjøre[8D] og hun var helt sikker på sin sak at hu og andre barn burde få sprøya. Jeg valgte å stole på henne så både Leonora og jeg er vaksinert. Angrer ikke 1 sekund på det valget-

men du vet ikke langtidsbivirkningene av den...

Jeg har vaksinert minstemann som er i risikogruppa, og dermed i verste fall kan dø om han får svineinfluensaen.
Eldstemann på to og et halvt år har jeg ikke vaksinert, og er fortsatt usikker på om jeg skal det..

ORIGINAL: Bdancer

influensa (svin eller vanlig) er naturens måte å luke ut de syke og svake på. Er du frisk og rask så overlever du, og da er det ikke nødvendig å putte i deg ting du ikke vet hva er.

Men hvis min ettåring eller seksåring faktisk dør av svineinfluensa, så er det jo helt forferdelig å "unnskylde" det med at det er naturens måte å luke ut mennesker på!!!

ORIGINAL: vand

influensa (svin eller vanlig) er naturens måte å luke ut de syke og svake på. Er du frisk og rask så overlever du, og da er det ikke nødvendig å putte i deg ting du ikke vet hva er.

Men hvis min ettåring eller seksåring faktisk dør av svineinfluensa, så er det jo helt forferdelig å "unnskylde" det med at det er naturens måte å luke ut mennesker på!!!

sjansen er jo så minimal om han ikke er i risikogruppen!
men langtidsbivirkninger av vaksina kjenner man ikke til. jeg kunne aldri tilgitt meg selv om min lille jente skulle blitt hjerneskadd om 3 år[:(]

ORIGINAL: Candycane

ingen vaksine på meg eller mine [:D]

fordi?[;)]

Javel? Hva med de friske som har dødd av influensa da? Og er man syk og svak når man er gravid?[:-] Det er faktisk ikke en garanti at du overlever fordi du
er frisk og rask vettu, det er jo derfor denne influensaen er annerledes fra den vanlige.

Nå ja... med pandemier stiller det seg litt annerledes. Ta f.eks H1N1-1918, den drepte 40 millioner, 99% av dem var over 10 og under 65%, 80% var over 20 og under 30 år gamle.
Dvs. den tok livet av de som var sterkest og i sin beste alder, og lot de fleste andre svake og gamle være. Ikke uvanlig at pandemier gjør det stikk motsatte av vanlige influensaer.

På en annen side (ang. vaksinering), stort sett alle pandemier stopper opp når 30% av befolkningen er smittet. "smitte" kan byttes ut med "immunisering", altså når 30% av befolkningen
er immunisert, stopper pandemien. Per i dag er 700.000 nordmenn smittet av H1N1, og 1.1 millioner er vaksinert, dvs. 1.8 millioner, altså over 30% av befolkningen i Norge er nå denne uken
immunisert og det er derfor liten sjanse for at mange fler blir smittet nå fremover hvis H1N1 oppfører seg som de fleste andre pandemier i smittemønsteret, noe den viser alle tegn til foreløpig.

Back
Topp