Vet dere om noen morsomme brettspill?

• Trådstarter Trådstarter Maanda
  • Opprettet Opprettet
ORIGINAL: Maanda

ORIGINAL: hirly

Ticket to ride er det "vi" spiller... Alle digger det. 

Kan du forklare det? Er det miming? Er det kunnskapsspill? Fortell[:D]

Er strategi. Finnes ulike utgaver. Men poenget er å bygge togbaner utover kartet du får. Gjerne en lang og sammenhengende en. En trekker oppgaver og det er regler å bygge etter selvfølgelig. Så må en tenke lurt og spille rett så ingen ødelegger for deg.. Ganske dårlig på å forklare.. Men det er bra at det ikke tar så alt for lang tid.. jeg liker sånne tenkespill, men et spill pleier å være over på en liten time og det er liksom ok om en taper også..

Ellers er det også et terningsspill jeg liker godt.. men det har så mange forskjellige navn.. en trenger bare ganske mange terninger og noen kopper.. kanskje noen kjenner til spillet?

Leste om ticket to ride nå, og det så ikke ut til å være den typen spill vi er ute etter, dessverre. Vi er ute etter litt mer "Liv" og morsomheter. Noe a la fantasi, alias, kortskalle osv[;)]

Skjønner :) Da er ikke vi i deres kategori :) vi er sånne kjipinger som ikke er så glade i drama og miming og slikt [8D]

Her går det mest i Geni og Reiselyst,
men det var jo ikke denne kategorien du ønsket deg...

ORIGINAL: Lillepooh

Her går det mest i Geni og Reiselyst,
men det var jo ikke denne kategorien du ønsket deg...

Geni er litt vår kategori, faktisk[:)] Hadde jeg helt glemt at vi har! Takk for at du minna meg på det!

Alias[:D]

Vi elsker Risk, men det er jo strategi-spill da..    Også er  Cluedo bare kjempemorsomt!!

Men noe artig, som det ALLTID blir mye latter av, er GRIS!!  :)  Og det morsomste er at man gjør forskjellige ting hver gang man får 5 like.. ikke tommelen på bordet som er standard..  Den som får 5 like bestemmer hva det er, også må de andre bare forstå det..
feks klø seg i hue, begynne å le, klappe i henda osv osv.. fantasien har ingen grenser!!
En gang vi spilte, så satt den som fikk 5, rompa på bordet..  alle andre hev seg på bordet de også..  det mrosomme da var at alle hadde jo ryggen mot hevrandre så vi så jo ikke hvem som var sistemann..  he-he...

Skal på hyttetur med to vennepar om 2 uker, så vi blir 3 par.
Derfor lurer vi på om dere vet om noen kule spill, helst der man kan være lag[:D][:D]
Disse har vi:
-Alias
-Party & Co

Kan dere noen fler?[:)][:)]

Hvor har du kjøpt party og co?? Finner det INGEN steder jeg ... [&o]

ORIGINAL: Windy
En gang vi spilte, så satt den som fikk 5, rompa på bordet..  alle andre hev seg på bordet de også..  det mrosomme da var at alle hadde jo ryggen mot hevrandre så vi så jo ikke hvem som var sistemann..  he-he...

HAHAHA FANTASTISK!!! [:D]

ORIGINAL: MiniMoi

Derfor lurer vi på om dere vet om noen kule spill, helst der man kan være lag[:D][:D]
Disse har vi:
-Alias
-Party & Co

Kjøpt på Norli, men ville EGENTLIG ha Party & co extreme, men det finnes ikke noen steder[&o] VIL HA DET! Så om noen kommer over det så si i fra!

Disse har vi:
-Alias
-Party & Co

Kjøpt på Norli, men ville EGENTLIG ha Party & co extreme, men det finnes ikke noen steder[&o] VIL HA DET! Så om noen kommer over det så si i fra!

Hva er forskjellen på de to?

ORIGINAL: *julilykke*

kokkelimonke!!! :D

SIGN!
veldig morro, og er dere seks stk, er det perfekt menge med mennekser!

Flux - et kortspill der flask og ørlitegranne strategi gjelder, det kan ta alt fra et halvt minutt til en halvtime å fullføre spillet.

Shadows over camelot - man er ridderne av det runde bord og skal samarbeide mot spillet. Men det kan være at en av spillerne er en forreder så alle er litt mistenksomme på hverandre.

Munchkin- Her snakker vi latter, dolking i ryggen, samarbeid og lureri. Spillet er et kortspill og parodierer rollespill mm(finnes også utgaver som blander inn western/vampyrer/spioner/space). Vi digger dette! Man spiller alene,men man kan jo alliere seg med venner frem til man nærmer seg å vinne, da dolker man alle i ryggen ;)

Disse har vi:
-Alias
-Party & Co

Hva er forskjellen på de to?

Det er forskjellige type oppgaver. I extreme har man f.eks noen briller man må ha på for å tegne, disse brillene gjør at man IKKE ser streken man tegner, så man tegner praktisk talt i blinde. Man har også en "spagetthi", altså en tøyelig sak man må bruke for å forme inn til forskjellige saker. Og det er andre type spmål kort osv. Jeg syns det virker mye morsommere enn den vanlige, hvor man kun tegner vanlig, mimer osv.. [8D] Jeg har kun den vanlige,men VIL ha extreme.

Dixit!

Har vunnet masse priser og er veldig enkelt å variere med både miming, synging, dansing, rim, regler og alt ellers man vil. Bare å ha fantasi nok til å finne på varianter! Veldig morsomt sammen med et glass vin også [:D]

Edit: Er litt som Kokkelimonke, bare med bilder istedenfor med ord. (Kan derfor fint spilles sammen med barn også [:D])

Settlers(strategi-aktig, men er ganske morsomt)

ORIGINAL: Lilletrille

Settlers(strategi-aktig, men er ganske morsomt)

Ja, det er morsomt,men ikke den type film som passer seg for å få god-stemning på hytta[:)]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

absolutt enig - parspill der man dauer av latter[:D]

Utrolig morsomt!![:D][:D] Vi spilte det en del i jula, og vi holdt på å le oss ihjel. Spillerne var i fra ca 20 til 55 år, og alle likte det like godt.

Alias

også

A-Å

ORIGINAL: Anna Anka

Ticket to ride er kjempebra... kåret til årets brettspill x flere[:)] Alltid suksess!

Enig, vi er avhengig når vi er på tur hvertfall [:)]

Back
Topp